  • Data: 2018-08-10 12:38:28
    Temat: Re: Naturalna klimatyzacja
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 10 Aug 2018 03:07:20 -0700, Bolko wrote:
    > macie chłodno w lecie ale przychodzi jesień spadają liście i rynny
    > pozatykane przychodzi burza złamana gałaź spada na dach i .....

    A to się nie zrozumieliśmy - mieszkanie w lesie nie jest jednoznaczne z
    mieszkaniem pod drzewami. Tzn. w moim przypadku tak nie jest, mieszkam
    raczej "na polance w środku lasu". Cień drzew nie pada mi na dach,
    podchodzi najdalej pod ganek, mimo to jest dużo chłodniej niż na polach,
    a w domu w najgorsze upały temperatura nie przekracza nigdy 24 st., ale
    to bardziej za sprawą dawniejszego budownictwa aniżeli otaczającego lasu.

    Nad stodołą natomiast miałem drzewa, i faktycznie z rynnami był problem
    (w sensie że czyścić trzeba było raz do roku), i generalnie z dachem bo
    mchem porastał i w zasadzie nigdy nie miał szansy wyschnąć, więc
    zgnilizna go brała od spodu. Dlatego polikwidowałem wszystko. O stodole
    mówię, nie drzewach. One tu były wcześniej więc prawo ziemi po ich
    stronie.

    > a co w zimie?

    Drzewa dalej stoją, nie chowamy ich na zimę. Bardzo nam się zresztą
    odwdzięczają, bo chronią od wiatru, zamieci i ekstremalnych temperatur.
    No i zapewniają ogrzewanie całego domu oraz ciepłą wodę.

    Mateusz