  • Data: 2018-08-10 14:30:21
    Temat: Re: Naturalna klimatyzacja
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Lisciasty pisze:

    > To może być prawda, ale patrząc na normy sprzed kilku lat,
    > to 20cm takiej sobie wełny w dachu było wystarczające, a to
    > za diabła nie pomoże na upały ;)

    Na upały nie pomoże żadna warstwa izolacji. Jeśli z góry wali
    w dach megawat energii słonecznej, to na to nie ma siły. Musi
    być coś, co daje akumulację ciepła, retencję na kilkanaiście
    godzin najmniej. Beton w dachu daje sporo, ale nikt tego wnie
    wymaga w normach. Przy porządnych murach obecne krajowe upały
    też nie są straszne -- w dzień 32, w nocy 20, uśrednia się to
    jakichś 26, a przy umiejętnym wietrzeniu 24 stopni. Optymalna
    temperatura na lato, jak dla mnie. I taką mam.

    Jarek

    --
    Wojsko mamie, proszę mamy, bije w dach.