  • Data: 2018-08-11 01:42:46
    Temat: Re: Naturalna klimatyzacja
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 10 sierpnia 2018 16:48:53 UTC-5 użytkownik Jarosław Sokołowski
    napisał:

    > Ten megawat dotyczył bardzo konkretnego przypadku -- dachu w sporym
    > bloku mieszkalnym. Żadnej przesady w tym nie ma.

    Dachu czy calej elewacji?
    Bo jednak 1000m2 dachu to trzeba sie nagimnastykowac a i tak rozlozy sie dokladnie
    tak samo jak w kazdym innym bloku bo proporcje te same.
    Tu masz 5000m2
    https://www.google.pl/maps/place/Warszawa,+Polska/@5
    2.2532432,21.0476007,513m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x
    471ecc669a869f01:0x72f0be2a88ead3fc!8m2!3d52.2296756
    !4d21.0122287

    Tyle ze proporcje dachu do powierzchni mieszkania sa takie same jak dla najmniejszego
    bloku.

    Jakbys mial na mysli elewacje to juz byla by inna sytuacja, bo to cieple powietrze
    wedrowalo by po niej i wpadalo do mieszkania gdzie okna sa uchylone i nie zacienione
    zaluzja.

    > Przeważne wszystko zaczyna się w ten sposób: chcę mieć w chacie
    > 20 stopni, przewiduję mrozy do -20, choć to rzadkość. Więc 40 razy
    > ileś i razy ilaś daje tyle a tyle, stawiam właśnie taki piec (czy
    > inną pumpę ciepła) -- i szlus. Tymczasem w lecie dach może mieć
    > blisko sto stopni, zatem już nie 40, a 80 stopni delta-te. I to
    > przez długie godziny, dzień po dniu, w każdym roku. Czyli tak,
    > izolacja (w typowym współczesnym domu) może izolować od zimna,
    > a od ciepła już nie.

    Oj, tam, moze miec i 100 stopni. Tyle ze konwekcja pomaga w tym aby z tego dachu
    cieplo do mieszkania nie wchodzilo.
    U mnie na strychu mialem kiedys ponad 70 stopni. Sufit mial jakies 20cm. W suficie
    dziura 2,5x1m niezakmnieta niczym.

    I jakos na parterze goraca nie bylo.

    Nie demonizujmy. Moze na poddaszu rzeczywiscie bedzie kiepsko. Ale na parterze
    powinno byc calkiem ok.
    No chyba ze ktos te okna ma niezasloniete jak tu Adam wspominal.

    I to moim zdaniem jest przewazajacy czynnik. Nie blaszany dach tylko okna w nim i w
    scianach.

    > Jarek
    Lukasz.