  • Data: 2018-08-11 12:51:37
    Temat: Re: Naturalna klimatyzacja
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu sobota, 11 sierpnia 2018 04:33:07 UTC+2 użytkownik s...@g...com napisał:

    > W lato dach ma dajmy na to 60-80-100 stopni. W domu chcemy miec te 25 stopni.
    gradient wynosi pi*oko 35-55-75 stopni.
    > To jest najgorszy mozliwy przypadek. Czyli ze powierzchnia dachu nie umozliwia
    zadnej cyrkulacji powietrza.

    > Ale ta konwekcja tam jest i w efekcie dachowka czy blacha ma szanse sie studzic
    przeplywem powietrza.

    Pewnie. Pozatym w życiu dachówka nie ma 100stC :-) Ktoś ostro odjechał.
    Montowałem te markizy dzień przed najupalniejszym dniem w roku - też był
    sakramencki gorąc i słońce przez cały dzień. Jedną markizę montowałem o
    18.00 na południowej połaci - oświetlonej jeszcze słońcem od zewnątrz
    i normalnie po tym dachu chodziłem i trzymałem się rękami dachówki.
    A mam dachówkę ceramiczną - grafitową. Maksimum to mogło mieć 40stC.
    Od wewnątrz dachówka ma kilka cm przerwy (łata) od pokrycia i tamtędy
    hula wiatr.

    Dachu stykającego się z wnętrzem domu mam ok 200m2 - przyjmując nawet 50stC
    temperaturę dachówki, 25stC w środku i przekrój dachu (~25-35cm wełny)
    o U = 0,12 to przepływa do domu tylko 600W energii. Przyjmując nawet
    100stC dachu (co jest nonsensem - nigdy tyle nie będzie miał :-) to
    wychodzi nadal tylko 1800W. Mam 8 okien dachowych o szybach ~1m2,
    w tym 5 od południowego wschodu i zachodu. Pozostałe 3 są bardziej od
    północy ale popołudniem też tam wpada dużo światła. One łącznie generują
    spokojnie z 6-7kW. I to okna są podstawowym problemem, nie sam dach, jego
    pokrycie czy kolor. Pod warunkiem oczywiście że jest tam odpowiednia ilość
    izolacji :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.