  • Data: 2018-08-10 23:48:19
    Temat: Re: Naturalna klimatyzacja
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    s...@g...com pisze:

    > Bo grupa powiedziala.
    > I ten megawat. Ja wiem ze trzeba obrazowo ale jednak przesada.

    Ten megawat dotyczył bardzo konkretnego przypadku -- dachu w sporym
    bloku mieszkalnym. Żadnej przesady w tym nie ma.

    Przeważne wszystko zaczyna się w ten sposób: chcę mieć w chacie
    20 stopni, przewiduję mrozy do -20, choć to rzadkość. Więc 40 razy
    ileś i razy ilaś daje tyle a tyle, stawiam właśnie taki piec (czy
    inną pumpę ciepła) -- i szlus. Tymczasem w lecie dach może mieć
    blisko sto stopni, zatem już nie 40, a 80 stopni delta-te. I to
    przez długie godziny, dzień po dniu, w każdym roku. Czyli tak,
    izolacja (w typowym współczesnym domu) może izolować od zimna,
    a od ciepła już nie.

    --
    Jarek