  • Data: 2020-09-10 10:54:35
    Temat: Re: Nieocieplony dom latem - chłodniej?
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    2020-09-10 o 10:13 +0200, Tomasz Gorbaczuk napisał:
    > Albo mieszkasz w zamku, albo masz zimne noce (średnia dobowa się
    > liczy a nie ile było w dzień) - innej opcji nie ma. Chyba, że ta fala
    > upałów ta max 2 tygodnie a później zimnica.

    Otóż to - zależności jest dużo. Stąd mój komentarz do nieco łatwej
    generalizacji Jacka. Do tego dużo zależy, czy mowa o "ociepleniu" od
    wewnątrz czy od zewnątrz. W tym pierwszym przypadku latem może być
    sauna w środku.

    Jeśli o mnie chodzi, to w zamku nie mieszkam. Normalny dom, wybudowany
    w okolicach 1600r. Postawiony na skale bez fundamentów, ściany granitowe
    grube między 60 a 80cm (zależnie gdzie mierzyć), bez żadnej izolacji.
    Dach ze strzechy. Upały (takie 30st. i więcej, a w nocy 20) w tym roku
    trzymały dobry miesiąc - w domu, nawet przy otwartych oknach, nigdy nie
    było ponad 25st.

    > Z klimą w ocieplonym domu wystarczy chłodzić 1-2h dziennie aby
    > utrzymywać komfortowe 23-24 st.

    Fajnie, tylko człowiek musi siedzieć w domu zawekowany jak ogórek,
    chłodząc się powietrzem z rurki. Dla mnie to żadne życie - dość, że w
    zimie muszę być zamknięty. Latem u mnie wszystko pootwierane.

    Mateusz