  • Data: 2020-09-10 11:13:33
    Temat: Re: Nieocieplony dom latem - chłodniej?
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu .09.2020 o 10:54 Mateusz Viste <m...@x...invalid> pisze:

    > Jeśli o mnie chodzi, to w zamku nie mieszkam. Normalny dom, wybudowany
    > w okolicach 1600r. Postawiony na skale bez fundamentów, ściany granitowe
    > grube między 60 a 80cm (zależnie gdzie mierzyć), bez żadnej izolacji.

    Normalny, jak na warunki szlachcica czy innego bogacza z XVII w :-)
    W PL nie ma tyle dogodnych skał aby dla wszytskich starczyło na
    postawienie chałupy z granitu.

    > Fajnie, tylko człowiek musi siedzieć w domu zawekowany jak ogórek,
    > chłodząc się powietrzem z rurki. Dla mnie to żadne życie - dość, że w
    > zimie muszę być zamknięty. Latem u mnie wszystko pootwierane.

    Nie musi się kisić, właśnie przecież napisałem, że klima nie dopuszcza do
    nagrzania betonu w chałupie. Śpię normalnie przy uchylonym oknie. Rano i w
    dzień dom jest zawekowany bo nikogo w nim nie ma.

    TG