  • 71. Data: 2012-01-19 12:17:28
    Temat: Re: No i ktoś już podchwycił pomysł.
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    news:jf8tha$djn$1@inews.gazeta.pl...
    > A regulator temperatury termostatyczny ?;)

    Taki najtańszy Caleffi. Kupiłem go kiedyś do czego innego ale się okazało że
    ma za małą wydajność i miałem zbędny i w końcu znalazł zastosowanie.

    Marek

  • 72. Data: 2012-01-19 12:22:28
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > Na tej stronie nie jest napisane, ze mozna jendoczesnie podlaczyc ciepla i
    > zimna.

    Ale dorosły człowiek wie jak działa pralka, skąd bierze wodę i kiedy trzeba
    zimną a kiedy ciepłą. Jeżeli producent się chwali że ma pralkę na ciepłą
    wodę to raczej nie spodziewałbym się wbudowanej lodówki do schładzania wody
    przy płukaniu. Zbyt wiele logiki to chyba nie potrzebuje co?
    Mam wrażenie że rozmawiam czasem z obywatelami USA którym trzeba napisać
    "open box before eatting pizza"
    http://iseeahappyface.com/upload/81748875.jpg

    Marek

  • 73. Data: 2012-01-19 12:31:17
    Od: "AT" <d...@g...pl>

    > 4500zł......

    Osobiście jak bym ten temat przeczytał rok temu to kupiłbym taką pralkę:)
    i pociągnał ciepła wodę, 0,5m za scianą gdzie stoi pralka mam bojler 200l
    ogrzewany
    Miałem, więc w skali roku byłaby spora oszczędność, tym bardziej ze pralka
    chodzi 3x w tygodniu czasami nawet 4x.

    Niestety pralka tez jest nowa juz kupiona i to nie tania bo ok 2,5k
    kosztowała

  • 74. Data: 2012-01-19 14:07:52
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik Jacek napisał:
> [...]
    > Pralka brała może więcej wody niż współczesne pseudoekologiczne
    > wynalazki, ale NIGDY nie miałem sytuacji, że zostały resztki
    > niewypłukanego proszku, albo, że kogoś gdzieś swędziało z powodu
    > uczulenia na proszek.
    > Po niewielkiej przeróbce w tej pralce można było gotować pieluchy
    > tetrowe. Po 13 latach pralkę oddaliśmy do MOPSu, bo się żonie znudziła
    > mimo, że była na 100% sprawna. Wątpię, czy nowe pralki tyle wytrzymają.
    > Coraz częściej "ekologiczny" kojarzy mi się tylko z "droższy i gorszy" a
    > efekt dla środowiska więcej niż wątpliwy.

    Witaj
    ja pamiętam jak się ukląłem na wiatkę. Przez tydzień przy praniu pralka
    praktycznie chodziła po całej łazience, ale po zdjęciu blokady
    transportowej z bębna :) zapierniczała aż miło i tak 20 lat.

    pozdrawiam
    rafał

  • 75. Data: 2012-01-19 15:08:48
    Od: yarecky <n...@o...pl>

    W dniu 2012-01-19 08:47, 4CX250 pisze:
    > Użytkownik "yarecky" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Toż to jeszcze większe straty jak się urwie koło w samochodzie niż w
    > rowerze...
    >

    > Marek
    Nie o to mi chodziło.
    Kosztuje więcej, bo jest więcej materiału, lepsza technologia itp. -
    między innymi po to, aby nic się nie urwało.

    Ty kupujesz pralkę z dwoma przyłączami/dodatkową automatyką w cenie
    zwykłej pralki - czyli samochód w cenie roweru.
    Jak to zrobili, nie oszczędzając na materiale lub zabezpieczeniach?

    Yarecky.

  • 76. Data: 2012-01-19 15:27:14
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 19-01-2012 o 13:22:28 4CX250 <t...@p...ornet.pl> napisał(a):

    > Mam wrażenie że rozmawiam czasem z obywatelami USA którym trzeba napisać
    > "open box before eatting pizza"
    > http://iseeahappyface.com/upload/81748875.jpg
    Marku nie zauważyłeś że dyskutujesz z dwoma trollami?
    które za wszelką cenę usiłują zaistnieć i plotą
    bzdury.
    Proszę nie karm ich :)
    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 77. Data: 2012-01-19 18:24:11
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Chwila chwila- napisz dokładniej w jakich miesiącach Twoje solary
    > zapewniły 100% zapotrzebowania na CWU.

    Kris, jak napisze, ze od marca do w zeszlym roku tez i listopada to
    napiszesz przewrotnie, czy kociol ani razu nie grzal wody?
    Wiesz, ze to nie tak oczywiste, ale generalnie mozna przyjac o ile nie pada
    ciagle, ze od poczatku kwietnia do konca pazdziernika jest to mozliwe.
    Pozniej jak Bozia da. Dlatego napisalem o listopadzie, bo zdaje sie byl
    lepszy od lipca ostatniego roku (nie chce mi sie wstawac do sterownika).
    Jesien wogole chyba nadrobila takie sobie lato.

    Pozdro.. TK

  • 78. Data: 2012-01-19 20:22:11
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Ale dorosły człowiek wie jak działa pralka

    i ze nie popsuje sie jesli bedzie zasilana wylacznie ciepla woda.

    Reszte filozofii se mozesz fsadzic.

    Wiesz gdzie.

  • 79. Data: 2012-01-20 07:14:22
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > Ty kupujesz pralkę z dwoma przyłączami/dodatkową automatyką w cenie
    > zwykłej pralki - czyli samochód w cenie roweru.

    Ojtamojtam. Wyższa cena tej pralki to dodatkowy wąż oraz ciut więcej
    plastiku aby odlac zawór z dwoma a nie z jednym podejściem.
    W pralkach i tak zawsze są dwa elektrozawory tyle że woda leci na nie z
    trójnika. Reszta "kosztów" to po prostu nieco zmieniony program w
    mikrokontrolerze tej pralki który tak steruje zaworami aby mierzona
    temperatura wody w pralce się zgadzała.
    Idę o zakład że to taki sam sterownik jak w innych pralkach a program w nim
    siedzący jest uniwersalny do pralek z jednym i dwoma podejściami. Na płytce
    podczas produkcji kobita zakłada tylko zworkę lub nie i program działa w
    takim albo takim trybie.
    W dzisiejszych czasach większośc rzeczy się tak produkuje.
    Jak więc widzisz koszt jednego węża i ciut więcej plastiku na odlanie
    elektrozaworu.

    Marek

  • 80. Data: 2012-01-20 07:18:58
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > Użytkownik "4CX250" <t...@p...ornet.pl> napisał w wiadomości

    > i ze nie popsuje sie jesli bedzie zasilana wylacznie ciepla woda.

    Ty byś zapewne podłączył...

    Marek