  • 1. Data: 2009-02-28 22:33:57
    Temat: Nowe kaloryfery a pomiar ciepła?
    Od: belgrano <a...@g...net.pl>

    Witam.
    Zastanawia mnie kwestia pomiary zużycia ciepła kaloryferów. Mam na
    kaloryferach żeberkowych mierniki i teraz mam pytanie na jakiej
    zasadzie mierzą zuzycie? czy teraz jak zmienie kaloryfery na te nowe
    płaskie białe to np. zmniejszę zuzycie ciepła poprzez lepszą ich
    wydajność i konwekcję ciepła?

  • 2. Data: 2009-03-01 06:17:48
    Temat: Re: Nowe kaloryfery a pomiar ciepła?
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 28 Lut, 23:33, belgrano <a...@g...net.pl> wrote:
    > Witam.
    > Zastanawia mnie kwestia pomiary zużycia ciepła kaloryferów. Mam na
    > kaloryferach żeberkowych mierniki
    Jeżeli "na kaloryferze" to nie są mierniki tylko "podzielniki kosztów"
    ;-)
    > i teraz mam pytanie na jakiej
    > zasadzie mierzą zuzycie?
    Odparowywuje ciecz z kapilarnej rurki ...

    > czy teraz jak zmienie kaloryfery na te nowe
    > płaskie białe to np. zmniejszę zuzycie ciepła poprzez lepszą ich
    > wydajność i konwekcję ciepła?

    Raczej zwiększysz ...
    ;-)
    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 3. Data: 2009-03-01 08:00:37
    Od: "Bogdan No" <p...@p...onet.pl>

    Witam
    To może ja się podepnę pod wątek i zapytam:

    Na jakiej zasadzie działają liczniki ciepła zamontowane na klatce schodowej.
    W moim mieszkaniu w bloku wlasnie ciepło mierzone jest 'czymś' na klatce
    schodowej. Kompletnie nie mam pomysłu - czym i jak to jest mierzone
    (zakładam, że raczej jest to poprawny pomiar).

    pzdr
    bogdan

  • 4. Data: 2009-03-01 08:53:00
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "Bogdan No" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > na klatce schodowej. Kompletnie nie mam pomysłu - czym i jak to jest
    > mierzone (zakładam, że raczej jest to poprawny pomiar).

    Poprawny pomiar ciepła to całkowany iloczyn różnicy temperatur zasilenia i
    powrotu * przepływ. Czyli potrzebne są dwa czujniki temperatury na rurach +
    przepływomierz. Jeśli więc masz na klatce coś w rodzaju wodomierza to jest
    to rzetelny pomiar pobranej energii.

    Inna zupełnie sprawa, że w moim osobistym odczuciu rozliczenie według ilośći
    zużytej energii nie jest specjalnie sprawiedliwym sposobem rozliczenia się w
    budynku wielolokalowym. Bo można zredukować moc i ogrzewać się ciepłem
    sąsiada, można mieć obok szyb windy i go dogrzewać, mieszkańcy narożni i
    północni mają większe rachunki niż ci w środku budynku i południowi itd. Ja
    bym wprowadził pomiar temperatury w pomieszczeniach i na ich podstawie oraz
    powierzchni mieszkań rozliczał udział w ogrzewaniu bloku.

  • 5. Data: 2009-03-01 09:09:49
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> wrote in message
    > Ja bym wprowadził pomiar temperatury w pomieszczeniach i na ich podstawie
    > oraz powierzchni mieszkań rozliczał udział w ogrzewaniu bloku.

    Wiesz, są tacy którzy lubią ciepło i świeże powietrze. Temperaturę maja
    niską, ale zuzycie ciepła wysokie.
    Wystarczy zresztą miec stare okna żeby ta zasada działała.

    MichalL

  • 6. Data: 2009-03-01 12:08:42
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail n...@m...nie.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > Ja
    > bym wprowadził pomiar temperatury w pomieszczeniach i na ich podstawie
    > oraz powierzchni mieszkań rozliczał udział w ogrzewaniu bloku.

    w mojej spółdzielni wprowadzono w tym roku elektroniczne podzielniki.
    Z tego co sie dowiedziałem koszt to:
    40% - opłata stała dla wszystkich
    30% to opłata za temperature w pomieszczeniu
    305 za ciepłote grzejnika (pewnie w jakos posób liczona róznica miedzy temp
    grzejnia a mieszkania)
    I na tej podstawie dzieli sie ogólne zuzycie energi na przyłączu.
    W sumie dosc to sprawiedliwe - uwzglednia wszystko to o czym pisałes.

    "Nic tak nie obnaża ludzkiego charakteru, jak obrażanie się
    z powodu żartu." Georg Christoph Lichtenberg

  • 7. Data: 2009-03-01 12:31:37
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 1 Mar, 13:08, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    wrote:
> [...]
    > I na tej podstawie dzieli sie ogólne zuzycie energi na przyłączu.
    > W sumie dosc to sprawiedliwe - uwzglednia wszystko to o czym pisałes.

    Bardzo niesprawiedliwe. Jak sobie dogrzeję pomieszczenie np. farelką
    to zapłacę więcej
    :-(

  • 8. Data: 2009-03-01 14:59:02
    Od: "Adam" <a...@p...onet.tnij.tu.pl>

    wiadomości news:01032009.6C6F9958@budzik61.poznan.pl...
    > Osobnik posiadający mail n...@m...nie.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    > następuje:

    > w mojej spółdzielni wprowadzono w tym roku elektroniczne podzielniki.

    A u nas jest 'pełna komuna' :) - czyli licznik ciepła jeden w bloku i po
    rozliczeniu sezonu zwrot (z reguły, przez ostatnie 5 lat na pewno) kasy w
    przeliczeniu na m2 - teraz to było w okolicy 350 pln na 47m2 mieszkanie...

    Adam

  • 9. Data: 2009-03-01 15:18:31
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Bardzo niesprawiedliwe. Jak sobie dogrzeję pomieszczenie np. farelką
    to zapłacę więcej
    :-(

    A po co chcesz sobie dogrzewać farelką?

  • 10. Data: 2009-03-01 15:42:16
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 1 Mar, 16:18, "Boombastic" <b...@p...onet.pl> wrote:
    > Bardzo niesprawiedliwe. Jak sobie dogrzeję pomieszczenie np. farelką
    > to zapłacę więcej
    > :-(
    >
    > A po co chcesz sobie dogrzewać farelką?

    A bo np. osiedle ma super hiper sterowanie pogodowe, tak że kręcenie
    przy kaloryferach nie ma sensu... daję na 5 i i tak samo się reguluje.
    A ja niestety lubię mieć cieplej niż inni...
    ;-)

    Nie dość że zapłacę więcej za prąd (farelka) to jeszcze obedrą mnie za
    ogrzewanie..

    Pozdrawiam,
    Krzemo.