  • 1. Data: 2023-04-30 14:46:00
    Temat: Od czterech godzin prąd po 2,5 grosza za kilowatogodzine.
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Czy jeszcze ktoś uważa że zarobi czy ma już cienką nadzieję że mu się inwestycja
    wróci?

  • 2. Data: 2023-04-30 15:14:02
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 30 kwietnia 2023 o 14:46:02 UTC+2 Zenek Kapelinder napisał(a):
    > Czy jeszcze ktoś uważa że zarobi czy ma już cienką nadzieję że mu się inwestycja
    wróci?
    Poprawia się. Zdrożał o ćwierć grosza. Ciekawe kiedy dojdzie do sytuacji że będzie
    można kupić prąd bezpośrednio od wytwórcy. Mogła by to wyglądać tak. Ktoś z was ma
    FV. I chcą mu zapłacić cenę bieżącą, czyli 2,4 grosza za kilowatogodzine. I zjawiam
    się ją i chce kupić 10 kilowatogodzin po 8 groszy za kilowatogodzine+ przesył
    oczywiście. Dla wszystkich zysk. Wytwórca zamiast 2,4 grosza dostanie 3 razy więcej.
    A ja będę miał prąd na kilka dni po 25 groszy za kilowatogodzine. Mnie się podoba.

  • 3. Data: 2023-04-30 15:55:20
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 30 kwietnia 2023 o 15:14:03 UTC+2 Zenek Kapelinder napisał(a):
> [...]
    A ja będę miał prąd na kilka dni po 25 groszy za kilowatogodzine. Mnie się podoba.
    Są dane z następnej godziny. Co odrobił w poprzedniej teraz stracił. Tak z 10%
    stracił. A ja chce zapłacić żywa gotówka 8 groszy za kilowatogodzine z indywidualnej
    fotowoltaiki i nie mogę.

  • 4. Data: 2023-04-30 16:46:02
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 30 kwietnia 2023 o 15:55:22 UTC+2 Zenek Kapelinder napisał(a):
> [...]
    stracił. A ja chce zapłacić żywa gotówka 8 groszy za kilowatogodzine z indywidualnej
    Niesamowite odbicie o 16. Ponad 200%.

  • 5. Data: 2023-04-30 17:31:46
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 30 Apr 2023 07:46:02 -0700 (PDT), w
    <1bbddaf2-23e5-4ad0-b44e-e28571d3f1e0n@googlegroups.
    com>, Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> napisał(-a):

> [...]
    stracił. A ja chce zapłacić żywa gotówka 8 groszy za kilowatogodzine z indywidualnej

    Net-billing: cena odkupu energii z fotowoltaiki 2023 (kwiecień) Miesięczna
    rynkowa cena energii (cena sprzedaży w net-billingu) opublikowana w kwietniu
    2023 roku, dla energii wyprodukowanej w marcu 2023 roku wynosi 509,72 zł/MWh,
    czyli w zaokrągleniu 0,51 zł za 1 kWh.

  • 6. Data: 2023-04-30 20:21:22
    Od: a a <m...@g...com>

    On Sunday, 30 April 2023 at 16:46:03 UTC+2, Zenek Kapelinder wrote:
> [...]
    stracił. A ja chce zapłacić żywa gotówka 8 groszy za kilowatogodzine z indywidualnej

    Makrela na targach Intersolar w Monachium 10 lat temu ogłosiła, że prąd z solarów
    jedynie na wlasne potrzeby Helmutów i żadnego kupowania energii przez grid, bo to
    śmieciowa energia.

    Czyli tam Helmutowy wytwórca dostaje zero od grida, bo grid nie chce tej energii, ani
    nie kupuje
    o to samo będzie w Polsce za rok.

    Tylko po co komu 10 KW w południe wiosną, jesienią, latem, gdy Zenek w robocie.

  • 7. Data: 2023-04-30 20:41:08
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 30 kwietnia 2023 o 16:46:03 UTC+2 Zenek Kapelinder napisał(a):
> [...]
    stracił. A ja chce zapłacić żywa gotówka 8 groszy za kilowatogodzine z indywidualnej
    Kolejny wzrost ceny. Tym razem o 2000% w stosunku do godzin południowych. Na takim
    interesie stracić się nie da.

  • 8. Data: 2023-04-30 20:57:12
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 30 Apr 2023 11:41:08 -0700 (PDT), w
    <3d123c24-5579-4ff3-8dfb-e72221b605f3n@googlegroups.
    com>, Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> napisał(-a):

> [...]
    fotowoltaiki i nie mogę.
    > Kolejny wzrost ceny. Tym razem o 2000% w stosunku do godzin południowych. Na takim

    Jakbyś nie był głąbem, to wiedziałbyś także, że elektrownie (takie normalne
    pisowskie, na ruski węgiel) to nawet dopłacają aby ktoś od nich prąd odebrał.

    Zajmij się mieszkaniami, tam przynajmniej dostarczasz rozrywki.

  • 9. Data: 2023-05-06 23:33:14
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 6 maja 2023 o 22:52:25 UTC+2 r...@k...pl napisał(a):
> [...]
    > 2023 roku, dla energii wyprodukowanej w marcu 2023 roku wynosi 509,72 zł/MWh,
    Marzec to raczej marny miesiąc dla fotowoltaiki. Śmieszny jesteś bowiem brandzlujesz
    czasem przeszłym. Przed fotowoltaika wyzwania czerwca, lipca, sierpnia. Wtedy panele
    dają najwięcej. Poczekamy i popatrzymy na ceny. szwaby zaleją nas bardzo tanim prądem
    ze swojej fotowoltaiki. Od szwabów prąd z fotowoltaiki lepszy bo dochodzi do nas
    liniami wysokiego napięcia. Jest już obrobiony i gotowy do rozdzielenia. W
    przeciwieństwie do rodzimej przyzagrodowej fotowoltaiki nie obciąża linii niskiego
    napięcia. Z nieruchomościami też się posmiejemy. Ja z "inwestorów" a oni aż się ze
    śmiechu popłaczą jak zdadzą sobie sprawę ile kasy poszło im w pizdu. Oczywiście nie
    będzie to w poniedziałek tylko zostanie rozłożone na kilkanaście lat. Z tym że proces
    jest już w toku i ma charakter narastający. Ze względów psychologicznych do wyborów
    ma być nie widać spadku cen nieruchomości.