  • 1. Data: 2011-07-20 12:12:40
    Temat: Re: Odp: Re: Odp: Chciałbym sam zrobić instalację elektryczną
    Od: shaman <g...@m...pl>

    On Wednesday, July 20, 2011 11:57:47 AM UTC+2, tataglia wrote:

    > a neutralnego od ochronnego.
    >
    > Najtrudniejsze przy instalacji elektrycznej nie jest położenie i
    > podłączenie przewodów (nawet w rozdzielnicy),
    >
    > Taaaaa. Spójrz na wątek o kablu ziemnym.[...]
    > Więc jeżeli pytający się nie zna, nie potrafi czytać warunków (bo nie
    > musi potrafić), lub nie chce zadzwonić do ZE po informacje to nawet
    > najtęższa głowa mu nie odpowie jakie jaki kabel powinien wybrać.

    halo.. tu ziemia.. Przecież w wątku o kablu chodzi jedynie o
    _oszacowanie_ kosztu 10mb kabla. Wątkotwórca nie zamierza go
    jeszcze kupować ani tym bardziej niczego wykonywać - jasno napisał,
    że elektryk jest na urlopie. To w późniejszych repostach pojawiły
    się nadinterpretacje sugerujące, że chodzi o kupno i położenie tego
    kabla.

    BTW ja podłączałem prąd niecały rok temu i nie mam podziału PEN w
    skrzynce przyłączeniowej. ZE zrzucił to na mnie w związku z czym
    położyłem kabel YKY 4x10 bo inaczej było bez sensu. Rozdział PEN
    elektryk zrobił mi w rozdzielnicy.

    > a dobre zaplanowanie i funkcjonalne rozmieszczenie wszystkiego czego
    > domownicy będą potrzebować.
    >
    > Do tego jest potrzebna największa wiedza, której nie da się łatwo
    > zapisać w punktach.
    >
    > Całą resztą można przeczytać i sprawdzić w tabelach.
    >
    > Tylko gdzie znaleźć taką tabelę, która mówi o nie przerywaniu przewodu N
    > w kontakcie - a to dość częsty błąd w dodatku powoduje bardzo
    > niebezpieczną sytuację.

    Otóż to własnie jest jedna z tych zasad, którą można było podpowiedzieć pytającemu.
    Proste?

    > Nie będę cytował więcej błędów bo nie jedna książka/poradnik na ten
    > temat powstał.

    A więc jednak da się to gdzieś przeczytać? ;)

    > Ewentualnie dopytać w razie wątpliwości.
    > Gdzie? na grupie ? Patrz wątek o kablu ziemnym - gość dzięki poradom ma
    > 50% szans że dokona prawidłowego zakupu.

    Nawet jeśli dokona nieprawidłowego wyboru to nic się nie stanie.. szacowanie kosztów
    jeszcze nikogo nie zabiło. Różnica w cenie nie będzie na tyle wysoka, żeby janusz_kk1
    zszedł na zawał.

    --
    PZDR
    Shaman