    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Oświetlenie główne
    Date: Sun, 17 Mar 2019 12:54:28 +0100

    W dniu 17.03.2019 o 00:56, abomito pisze:

    > Żyrandol jest tu symbolem ale ma uzasadnienie.Jest głównym światła w
    pomieszczeniu, a najczęściej-głównym żródłem światła nad stołem. To taki
    > mebel, przy którym się jadło, pisało, rozmawiało.Miejsce takie.
    > Oczywiście, że można się bez tego obejść.Bywam czasami w pomieszczeniach które
    takiego punktu centralnego nie mają
    no nie wiem. mam stół, wielki, sam go zrobiłem, jest centralnym
    punktem... mieszkania. Jemy przy nim obiad, światło jest wyłączone, bo
    jest 13:15. Wieczorem jemy kolacje przy rozproszonym świetle, podobnym
    mocą (nie jakością) do słonecznego
    > Ale teraz wszystko się zmienia, choć tylko czasem dla zasady.A zasadzie- teraz nie
    ma żadnych zasad...Trochę żal.
    zależy czego żal. Ja się uparłem że w nowym mieszkaniu nie będzie
    firanek i zasłon. niema, żyjemy, prania mniej.... mała córka sie pytała
    po co ludziom szmaty w oknach. słowa "firanka" uczyła się w późnym
    przedszkolu. Upadku kultury żal, postępującej głupoty, braku
    poszanowania ludzi... nie mebli :)

    ToMasz