  • 41. Data: 2012-05-27 20:47:55
    Temat: Re: Oświetlenie: oczywiście 3x1,5...
    Od: Lukasz <w...@b...net.pl>

    W dniu 2012-05-27 20:27, Jeffrey pisze:
    > przewodów YDY Xx0,5 po prostu nie ma bo są za słabe mechanicznie

    nie wiem czy popularna 'alarmówka' nie ma wytrzymałości 300/500V, to
    spora oszczędność - ok 0,50zł/mb za przewód 6x0,5mm2 (można puścić dwa
    obwody :)
    Spokojnie puszczajcie na 'alarmówce' ja u siebie i tak dam 3x1,5mm2 :)

    --
    pozdrawiam
    Lukasz

  • 42. Data: 2012-05-27 20:49:40
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 27 May 2012 15:49:31 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Kształtowanie się prądu na przewodzie można policzyć z prawa Ohma... ale
    > czy masz gdzieś tabelkę charakterystyki dla owego bezpiecznika?

    Jacusiu, jeśli prądy zwarciowe chcesz liczyć z prawa ohma, to oddaj dyplomy
    elektryka i przestań się kompromitować.
    Prąd zwarciowy to zjawisko dynamiczne i takie upraszczanie jakie własnei
    zastosowałeś świadczy tylko o tym, że jesteś prostym tępakiem bez krzty
    wiedzy.

    > Bo na pewno wyłączy się ciut później - ale jak bardzo "ciut"?

    No właśnie. Ile? Dawaj. Moim zdaniem różnica rzędu kilku, może kilkunastu
    milisekund.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 43. Data: 2012-05-27 20:54:03
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    wiadomości news:c1.01.3W0qxn$1F7@mike.oldfield.org.pl...

> [...]
    > wiedzy.

    > No właśnie. Ile? Dawaj. Moim zdaniem różnica rzędu kilku, może kilkunastu

    Tobie to już całkiem w główce się popierdoliło.
    Już przestałeś kontrolować komu odpowiadasz i na jaki temat :)

  • 44. Data: 2012-05-27 20:56:08
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    Użytkownik "Jeffrey" <s...@w...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:4fc2722f$0$26709$65785112@news.neostrada.pl...

> [...]
    > pewnego jednak razu zaczyna ci znikać napięcie, nie z twojej winy ale jak
    > te wszystkie świetlówki naraz zaczynają wstawać to przekraczasz maksymalny
    > prąd i latasz co chwilę do bezpieczników, analogicznie halogeny na 12V. W
    > tym momencie zawsze pojawia się wiązanka do producenta instalacji, że to
    > partacz itp, a to nie on jest winien tylko pewien filozof który się nie
    > zna.
    >
    > wracając do postu który napisałeś pod moim:
    > chcesz coś wyliczać to sobie wyliczaj - mi się nie chce
    > przewodów YDY Xx0,5 po prostu nie ma bo są za słabe mechanicznie

    Albo 2-3 halogeniki na 12V + transformator toroidalny i co załączenie
    oświetlenia to hebel w dole.

    Ja już sobie darowałem dyskusję z tymi dwoma durniami newsem i
    płaszczydupkiem. Oni żyją swoimi wizjami. To nic, że są całowicie spaczone,
    ale uważają, się za alfy i omegi, a w główkach pusto.
    Szkoda czasu dla tych dwóch kretynów.

  • 45. Data: 2012-05-27 20:58:42
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Lukasz wrote:

> [...]
    > dwa
    > obwody :)
    > Spokojnie puszczajcie na 'alarmówce' ja u siebie i tak dam 3x1,5mm2

    no ale na przewodach z 500V izolacją to się robi prowizorkę, normalnie
    dajemy 700V
    te przewody które piszesz wytrzymują napięcie probiercze nawet 700V
    ale nie mają na to atestu czyli ułożenie ich w instalacji zasilającej
    jest nielegalne

    jeffrey

  • 46. Data: 2012-05-27 21:01:29
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Plumpi wrote:
    > Albo 2-3 halogeniki na 12V + transformator toroidalny i co
    > załączenie
    > oświetlenia to hebel w dole.

    toroida 300W na bezpieczniku B10 nie da się załączyć, 16A dopiero daje
    radę

    jeffrey

  • 47. Data: 2012-05-28 13:07:05
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2012-05-25 12:02, Adam pisze:

    > W kuchni bez najmniejszego problemu przekroczysz w wielu momentach ta wartosc. 16A
    = 3,7kW. Wlaczysz czajnik 2kW i dowolne inne urzadzenie (opiekacz, mikrowela, mikser,
    piecyk do chleba, w tle bedzie chodzic lodowka czy zmywarka) i 16A wybite :) W
    sypialni pewnie nie przekroczysz choc roznie moze byc - bedziesz chcial "na czysto"
    wywiercic dziurke i wlaczysz odkurzacz 1,5kW plus mlotowiertarke 1,5kW, a w tle
    bedzie chodzila plazma 300W i juz "dochodzisz" :D

    Niepraktycznie teoretyzujesz. Mi zabezpieczenie 16A wywaliło raz w ciągu
    5 lat: chodziły zmywarka czajnik i mikrofala z termoobiegiem. Są na
    jednym obwodzie a w większości nowych instalacji zmywarki są na osobnym
    bezpieczniku.

    ________MAT_______

  • 48. Data: 2012-05-28 14:13:47
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 28 maja 2012 13:07:05 UTC+2 użytkownik Lagod napisał:

    > Niepraktycznie teoretyzujesz. Mi zabezpieczenie 16A wywali�o raz w ci�gu
    > 5 lat: chodzi�y zmywarka czajnik i mikrofala z termoobiegiem. S� na
    > jednym obwodzie a w wi�kszo�ci nowych instalacji zmywarki s� na osobnym
    > bezpieczniku.

    Widac jak czesto i w jakim zakresie z kuchni korzystasz! :D Ja jednak dalej uwazam ze
    przekroczyc 3,7kW w kuchni to przyslowiowy "pikus". U siebie mam trzy osobne obwody
    2,5mm2 plus jeden trojfazowy na piecyk i swiety spokoj - nic nie wywalilo ani razu, a
    na pewno wlaczam zmywarke/czajnik/mikrowele jednoczesnie - czesciej niz co 5 lat ;)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 49. Data: 2012-05-28 18:00:19
    Od: <news>

    Użytkownik "Jeffrey" napisał:
> [...]
    > prąd i latasz co chwilę do bezpieczników, analogicznie halogeny na 12V.

    4A to prawie kilowat, nawet zwykłe żarówy to spokojnie oświetlą cały
    jednorodzinny domek i nie miejsza tu z 12V bo mamy 240V

  • 50. Data: 2012-05-28 21:38:51
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    Użytkownik <news> napisał w wiadomości

    > 4A to prawie kilowat, nawet zwykłe żarówy to spokojnie oświetlą cały
    > jednorodzinny domek i nie miejsza tu z 12V bo mamy 240V

    Uważasz, że ludziom nie wolno jest posiadać halogenów na 12V?
    Zauważyłeś co napisaliśmy, że jak zamontujesz ze 2-3 lampki halogenowe z
    transformatorem to każde załączenie tego oświetlenia będzie powodować
    "wybicie" zabezpieczeń?