  • Data: 2019-03-13 18:51:55
    Temat: Re: PC P-W Altherma - podsumowanie rok/rok.
    Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 13 marca 2019 18:33:04 UTC+1 użytkownik s...@g...com napisał:

    > Duzo sie nie machles, wspomiane bylo 20-21.
    > Co jak dla mnie jest zimno.
    > Choc pewnie dalo by sie przezyc jakby nie bylo za duzo wiatru.
    > Ale mam podejrzenie ze bym tam marzl.
    >
    > Rewanz w takim razie weglowy bylby taki:
    > Dom 130m2, piec weglowy, temperatury w okolicy 25 stopni.
    > CWU grzane tym samym.
    > Poza sezonem CWU grzane przeplywowym - koszt w okolicy 80pln na dwa miesiace.
    > Koszt wegla 3500pln na sezon.
    >
    > Roznica w sumie jakies 2kpln na rok.
    > PC zwracala by sie jakies 10-15-20 lat. Czy jakos tak. Trudno porownac bo w domu
    mam cieplo.

    Nie uwzględniłeś że w tych 10-15latach kocioł węglowy wymienić byś musiał.
    A ceny tych kotłów dzięki ekooszołomom jakie są to sobie sprawdź(na dzisiaj tak min
    25% kosztów przyzwoitej PC)
    No chyba ze sam jakiś kociołek pospawasz(ja taki w latach 90tych pospawałem)ew kupisz
    coś co na paragonie będzie miało nazwę "ogrzewacz CWU" czy jakoś tak bo kotłów
    stałopalnych niespełniających norm jakiś tam sprzedawać nie wolno to rodacy nazwy na
    paragonach zmienili
    Przynajmniej na Kaszubach tak to działa