  • 151. Data: 2016-08-31 16:02:20
    Temat: Re: PC a GAZ
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 27.08.2016 13:51, Mateusz Bogusz wrote:

    > A napisz jak to teraz rozumieć? Mój dom w projekcie ma zapisane 7,5kW.
    > Oferty pomp ciepła dostałem w zakresie 5,6kW - 10,8kW. Ten parametr jest
    > dla pomiaru A7W/35. Kiedy temperatura na zewnątrz spada, to ta moc
    > cieplna oczywiście też spada. Jak to przeliczać, skąd wiedzieć która PC
    > będzie dobra?

    Nic lie policzysz, bo projektowane zapotrzebowanie na ciepło to jedno,
    bo świadectwo energetyczne domu to drugie, a rzeczywistość to trzecie.
    Jak ci policzyli 7.5kW to licz się z tym, że będzie potrzebował takiej
    12kW albo lepiej.

    Po tylu latach i tylu znajomościach z ludźmi co mają pompy powiem, że
    niekt zadowolony nie jest.
    Część kłamie, bo w domu zimno ("my tak chłodniej z żoną lubimy")

  • 152. Data: 2016-08-31 16:04:01
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 27.08.2016 14:22, masti wrote:

    > zupełnie nie rozumiem sensu instalacji pomp z powietrznym źródłem
    > pierwotnym. One mają najgorszą wydajność wtedy kiedy są potrzebne czyli
    > zimą.

    Dokładnie!
    Mam różnych znajomych za granicą i pompu ze źródłem powietrznym to są w
    Grecji, Chorwacji czy Włoszech, gdzie w zimie jest +1.

  • 153. Data: 2016-08-31 16:08:55
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 27.08.2016 22:01, Zenek Kapelinder wrote:
    > Nie wiem co sie moze z nia stac ale co jakis czas na grupie pojawia sie pytanie jak
    znalezc przeciek w podlogowce.

    Podłogówka nie ma łączeń w betonie. To tylko to bydło budowlane
    zniszczyło pewnie wężyki chodząc po nich i czymś je zarysowali

  • 154. Data: 2016-08-31 16:39:39
    Od: Elektrolot <e...@N...pl>

    W dniu 2016-08-31 o 16:04, KIKI pisze:
    > Dokładnie!
    > Mam różnych znajomych za granicą i pompu ze źródłem powietrznym to są w
    > Grecji, Chorwacji czy Włoszech, gdzie w zimie jest +1.

    I niby o czym to ma świadczyć? A masz znajomych w Szwecji? W Szwecji, liczba
    montowanych pomp
    powietrznych w stosunku do gruntowych, to 73 do 27 procent (dane EPHA - Europejskie
    Stowarzyszenie
    Producentów Pomp Ciepła ).

  • 155. Data: 2016-08-31 17:06:09
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 31.08.2016 16:39, Elektrolot wrote:

> [...]
    > liczba montowanych pomp powietrznych w stosunku do gruntowych, to 73 do
    > 27 procent (dane EPHA - Europejskie Stowarzyszenie Producentów Pomp

    Na Antarktydzie powinni używać.
    Prawda jest taka, że pompa powietrzna jest do ciepłego klimatu gdzie
    zimy nie ma takiej jak znamy.
    W szwecji to może im zasponsorowali preferencjami. Prąd tam kosztuje
    podobnie jak u nas ale zarobki jakby 5 razy takie. Niech sobie grzeją
    nawet prądem. Mieszkania są grzane tylko grzejnikami elektrycznymi.

  • 156. Data: 2016-08-31 17:06:10
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    No i widzisz, wystarczy ze zarysuja. Jak w PRL bylo duzo fiatow a malo mercedesow to
    wszyscy twierdzili ze mercedesy sa wieczne i sie nie psuja. Jak jest teraz duzo
    mercedesow to sie okazalo ze one tez sie psuja. Jak jakas firma od rurek daje 100 lat
    gwarancji na naprawe kazdej usterki to rurki sa dobre. Daja ktos 100 lat gwarancji
    na takich warunkach?

  • 157. Data: 2016-08-31 18:12:55
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 31 sierpnia 2016 16:40:02 UTC+2 użytkownik Elektrolot napisał:

> [...]
    montowanych pomp
    > powietrznych w stosunku do gruntowych, to 73 do 27 procent (dane EPHA -
    Daj linka.
    I ilość montowanych tam pomp
    Plus ceny prądu w Szwecji

  • 158. Data: 2016-08-31 20:45:13
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Daj linka.
    > I ilość montowanych tam pomp
    > Plus ceny prądu w Szwecji

    Ale co chcesz udowodnić? Bo ja na własne oczy widzę po fakturach, że w
    Polsce grzanie pompą powietrzną generuje niższe rachunki niż np. gazem
    ziemnym.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 159. Data: 2016-08-31 20:47:30
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

> [...]
    > niekt zadowolony nie jest.
    > Część kłamie, bo w domu zimno ("my tak chłodniej z żoną lubimy")

    Jeżeli jest tak jak piszesz, to ja czegoś nie rozumiem. Mnie sprzedawca
    obiecuje że jak będzie zimno, to wymieni na większą a ja dopłacę tylko
    różnicę w cenie. Twoi znajomi tak nie mogą?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 160. Data: 2016-08-31 21:24:36
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 31 Aug 2016 16:02:20 +0200, KIKI

    > Nic lie policzysz, bo projektowane zapotrzebowanie na ciepło to jedno,
    > bo świadectwo energetyczne domu to drugie, a rzeczywistość to trzecie.

    Na szczęście są tacy, co robią obliczenia i porównują to z rzeczywistością.
    I wyliczenia, o ile się fuszerki w trakcie budowy nie odprawi w stosunku do
    projektu, są zawyżone w stosunku do rzeczywistości. Więc nie strasz, nie
    strasz, bo się...

    > Jak ci policzyli 7.5kW to licz się z tym, że będzie potrzebował takiej
    > 12kW albo lepiej.

    - Z dwadzieścia może.
    - Eee! Lepiej panie rezyseze, z trzydzieści!

    Skąd wiesz, jasnowidzu, co to za wartość te 7.5kW,
    że już przepowiadasz 12kW albo lepiej?

    > Po tylu latach i tylu znajomościach z ludźmi co mają
    > pompy powiem, że niekt zadowolony nie jest.

    A potem się obudziłeś zlany potem.

    > Część kłamie, bo w domu zimno ("my tak chłodniej z żoną lubimy")

    Jakże by to było pojawić się w dyskusji bez koronnego w tej sytuacji
    argumentu o znajomych -- "oni" kłamią, że lubią chłodno, bo przecież
    wszyscy bez wyjątku muszą mieć w zimie 26sC w domu!

    Wtedy nic lepiej nie robi, jak zamontowanie jakiegoś węglośmierdziucha i
    koniecznie kaloryferów w tandemie -- bo od podłogówki to nogi puchną i kurz
    fruwa! Ty z takich doradców?

    --
    Pozdor
    Myjk