  • 171. Data: 2016-09-01 10:55:27
    Temat: Re: PC a GAZ
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-09-01 o 10:42, Kris pisze:
    > Ponad 60gr chyba będzie

    Patrzę na obecne ceny ENEI i w taryfie 'G12', to jest ta dzienna i nocna
    wychodzi około 50gr/kWh, w całodobowej 'G11' może to być faktycznie
    bliżej 60gr/kWh. Ale przy grzaniu prądem chyba większość wybiera taryfę
    'G12' więc dlatego brałem ją do porównań.
    Przy 60gr/kWh pompa ciepła przegrywa już w ogóle z gazem.

  • 172. Data: 2016-09-01 11:15:16
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 1 Sep 2016 10:32:33 +0200, nadir

    > Obecnie 1kWh prądu w taryfie 'G12' kosztuje około 50 groszy,

    https://www.tauron.pl/Dom/Ceny-energii-i-taryfy/prad
    -z-eko/Strony/prad-z-eko.aspx
    Jak z tego Ci wychodzi 50gr/kWh?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 173. Data: 2016-09-01 11:19:50
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 1 września 2016 10:20:56 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
    > Wed, 31 Aug 2016 22:41:08 -0700 (PDT), Budyń

    > Nie trzeba przechodzić. Posiadając PC i faktury, można spokojnie wyliczyć
    > ile by kosztowało grzanie z pomocą gazu i abarot.

    Mozna ale zakładając sprawnosci urządzeń. Założenie bardzo sliskie.

    b.

  • 174. Data: 2016-09-01 11:44:55
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-09-01 o 11:15, Myjk pisze:
    > Thu, 1 Sep 2016 10:32:33 +0200, nadir

    > https://www.tauron.pl/Dom/Ceny-energii-i-taryfy/prad
    -z-eko/Strony/prad-z-eko.aspx
    > Jak z tego Ci wychodzi 50gr/kWh?

    Po pierwsze na moim terenie działa ENEA oraz PGNiG więc biorę ich taryfy
    pod uwagę, po drugie wziąłem średnią z taryfy nocnej oraz dziennej i
    wyszło mi jakieś 50 groszy brutto.
    Faktycznie w TAURON-ie wychodzi to odpowiednio około 48 groszy za kWh
    przy taryfie 'G12' ale czy faktycznie te 2 grosze robią taką różnicę?
    Oczywiście czym procentowo większe będzie zużycie prądu w taryfie
    tańszej-nocnej tym grzanie pompą też będzie tańsze. Przy 100%
    wykorzystaniu taryfy nocnej na grzanie kWh kosztuje wtedy około 40 groszy.

  • 175. Data: 2016-09-01 11:47:32
    Od: a...@p...onet.pl

    W dniu czwartek, 1 września 2016 11:14:22 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
    > Thu, 1 Sep 2016 10:32:33 +0200, nadir

> [...]

    Pomnóż raz 2 bo to tylko cena "za energię" bez "dostawy" która jest mniej więcej taka
    sama.

    Adam

  • 176. Data: 2016-09-01 11:48:19
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 1 Sep 2016 10:55:27 +0200, nadir

> [...]
    > 'G12' więc dlatego brałem ją do porównań.
    > Przy 60gr/kWh pompa ciepła przegrywa już w ogóle z gazem.

    Szczególnie gdy przy kWh prądu uwzględni się opłaty dodatkowe, a przy gazie
    już nie. :PPPP

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 177. Data: 2016-09-01 11:49:44
    Od: a...@p...onet.pl

  • 178. Data: 2016-09-01 11:56:34
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-09-01 o 11:48, Myjk pisze:

    > Szczególnie gdy przy kWh prądu uwzględni się opłaty dodatkowe, a przy gazie
    > już nie. :PPPP

    Poza abonentami, bo te są najróżniejsze dla gazu i prądu, i uzależnione
    od wielu czynników, podałem wszystkie ceny za 1kWh gazu i prądu.
    PGNiG podaje aktualną cenę trochę powyżej 12 groszy za kWh, mi na
    zeszłomiesięcznej fakturze wyszło 13 groszy i jakieś drobne.
    O te opłaty dodatkowe Ci chodzi?

  • 179. Data: 2016-09-01 12:04:11
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 1 września 2016 11:14:22 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

    > Jak z tego Ci wychodzi 50gr/kWh?
    Podziel kwotę z ostatniej faktury przez liczbe kWh i podaj ile u ciebie wychodzi.
    U nas ok 62 gr

  • 180. Data: 2016-09-01 12:48:24
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To mi sie snilo ze ktos radzil zeby barwinika do wody dodac a inny ze u niego kamera
    termowizyjna pomogla. Ciekawe co wtedy palilem bo chetnie bym powtorzyl zeby
    sprawdzic czy fajniejsze rzeczy też moga sie przysnic.