  • 11. Data: 2020-03-03 21:36:48
    Temat: Re: PRAWDA czy KIT - komin i Sadpal lub podobne katalizatory
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-03-03 o 12:24 -0800, Majka napisał:

    > Całe ziemniaki można też? - zobacz moja odpowiedź na post Zenka.

    Ziemniak to głównie woda, a woda w palenisku to zło - narobi więcej
    szkody niż pożytku.

    Ten ziemniak należałoby pokroić, odsączyć i sezonować kilka lat.

    Mateusz

  • 12. Data: 2020-03-03 21:38:50
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Sprawdź całe ziemniaki i podziel się wrażeniami.

  • 13. Data: 2020-03-04 09:25:36
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2020-03-03 o 19:33, Jakub Rakus pisze:

    > A jak wysuszone, sezonowane i z bio-upraw?

    Każde województwo ma inaczej, zerknij tu:
    https://czysteogrzewanie.pl/podstawy/uchwaly-antysmo
    gowe/#Mazowiecka_uchwala_antysmogowa

    Biomasę, jeśli można, to ma mieć poniżej 20% wilgotności. Czyli z
    obierek trzeba zrobić chipsy, żeby można je było na legalu wrzucić do pieca.
    Już lecę suszyć... ;)

    --
    viktorius

  • 14. Data: 2020-03-04 15:26:56
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 02.03.2020 o 22:11, Majka pisze:
    > katalizator spalania - prawda czy mit?
    Używałem sadpal i obserwowałem, jak działa. Otóż działa bardzo dobrze,
    ale tylko tam, gdzie występuje kontakt z tym, co się ma oczyścić. Jak
    się obsypie dookoła gorące palenisko, to faktycznie sadza spala się do
    czysta.
    Niestety sadpal to jakaś sól, czy mieszanka soli i nie chce działac w
    stanie gazowym więc nie ma co liczyć, że wyczyści komin.
    U siebie zużyłem to, co miałem i nie kupuję więcej.
    Kominiarz raz na jakis czas załatwia sprawę komina.
    Jacek

  • 15. Data: 2020-03-04 15:32:06
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 03.03.2020 o 21:23, Majka pisze:
    > A całe ziemniaki, nie obierki tylko w całości bulwy ziemniaka - pytam poważnie, bo:
    Ziemniaki zawierają ok 75% wody.

    Uchwałą z 27 października 2017 r. Sejmik Województwa Mazowieckiego
    wprowadził na obszarze województwa ograniczenia i zakazy w zakresie
    eksploatacji instalacji, w których następuje spalanie paliw.
    - paliw zawierających biomasę o wilgotności w stanie roboczym powyżej
    20% (np. mokrego drewna)
    Osoba naruszająca przepisy uchwały może być ukarana mandatem 500 zł lub
    grzywną do 5000 zł, a udaremnienie lub utrudnianie przeprowadzenia
    kontroli w zakresie ochrony środowiska jest przestępstwem zagrożonym
    karą aresztu na podstawie art. 225 Kodeksu karnego.
    Tu jest całkiem fajny przepis dla "suwerena":
    § 1. Kto osobie uprawnionej do przeprowadzania kontroli w zakresie
    ochrony środowiska lub osobie przybranej jej do pomocy udaremnia lub
    utrudnia wykonanie czynności służbowej,
    podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.
    Kto nie wpuści SM do kontroli grzeje się za darmo nawet do 3 lat.
    Tak więc nie polecam tego sposobu.
    Jacek

  • 16. Data: 2020-03-08 09:59:20
    Od: e...@g...com

    Syp wapno, dwie szufelki na zasobnik, 60 stopni na kotle i żadne smoły nie będą się
    robić. Worek wapna ok 12 zł, Starczy na 3 tony.

  • 17. Data: 2020-03-08 10:47:52
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 8 Mar 2020 00:59:20 -0800 (PST), e...@g...com

    > Syp wapno, dwie szufelki na zasobnik, 60 stopni na kotle
    > i żadne smoły nie będą się robić. Worek wapna ok 12 zł,
    > Starczy na 3 tony.

    Lepiej ustawić poprawnie kocioł wzglednie nauczyć się palić a dodatki tylko
    i wyłącznie jako doraźne wspomaganie jak się już nie da inaczej.

    https://czysteogrzewanie.pl/podstawy/cudowne-dodatki
    -do-wegla/

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 18. Data: 2020-03-09 10:10:02
    Od: Hans Kloss <l...@g...com>

    Przy żużlującym węglu wapno daje dobre efekty.

  • 19. Data: 2020-03-10 00:46:57
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Witam.
    > Lepiej ustawić poprawnie kocioł wzglednie nauczyć się palić

    Nie ma takiej możliwości. Nie wiem, jaki masz kocioł. Ja miałem już kilka kotłów na
    groszek, i sporo ich regulowałem.Każdy z nich pracuje w dwóch fazach.
    1: kocioł ma włączony nadmuch i pali całą mocą.Do komina wpada tylko dwutlenek węgla
    i jeszcze trochę tlenu( pomijam pierdoły, jak azot i różne takie).
    2. Wyłącza się nadmuch i kocioł wchodzi w tryb podtrzymania. W tym trybie węgiel
    tylko się tli- ale większość związków utlenia się tylko częściowo- głównie do tlenku
    węgla- ale parują jak cholera i to one osadzają się na piecu- bo chłodniejszy.część
    tlenku węgla też się redukuje do dwutlenku a węgiel osadza się jako sadza.
    Pomijam tu złe nastawy- to się da naprawić, choć mało kto chce to robić dokładnie, bo
    zajmuje to sporo czasu. Ale nie ma możliwości całkowitej eliminacji sadzy.
    Dlatego ludzie kombinują na wszystkie sposoby, żeby uniknąć rzeczy ostatecznej-
    częstego czyszczenia pieca. A tylko to daje efekty.
    A nauczenie ludzi poprawnego palenia w piecach to jest całkiem inna sprawa.
    Pozdro. abomito

  • 20. Data: 2020-03-10 18:58:03
    Od: Pilocik <p...@n...pl>

    W dniu 10.03.2020 o 00:46, abomito pisze:
> [...]
    częstego czyszczenia pieca. A tylko to daje efekty.
    > A nauczenie ludzi poprawnego palenia w piecach to jest całkiem inna sprawa.

    bo w większości przypadków kocioł jest przewymiarowany, "Panie kup Pan
    większy - nic się nie stanie"