  • 11. Data: 2023-03-01 09:24:07
    Temat: Re: PV - faktura PGE
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Chyba prościej jak napisze liczbę niż szukać nie wiadomo kiedy?

    Spierdalaj. Istotne podałem i wiadomo, że teraz nikt tego nie powtórzy
    (ceny) więc podawanie że 20kW kosztowało 30tys jest informacją bez
    sensu...a jak powtórzy to nadal mija się z oficjalnym przelicznikiem
    czyli 50tys za 10kW.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 12. Data: 2023-03-01 09:29:02
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 01-03-2023 o 09:20, LordBluzg(R)?? pisze:

    > Mając możliwości grzania pradem robi się wtedy SENS takiej instalacji,
    > bo koszty ogrzewania, kiedyś mało znaczące wzrosły radykalnie a są
    > powtarzalne bezwględnie.

    Prawda.
    Sam rozważam w przyszłości jako alternatywę przejście na PC, gdyby
    koszty gazu wzrosły tak, jak to jest w obecnych taryfach dla ludności.
    Wtedy zdecydowanie bardziej opłacałoby się grzanie prądem z paneli.

    > Stawianie paneli dla elektryka to promil
    > obecnie

    Wśród właścicieli bev, jest to jednak znacznie większy %. ;-)

  • 13. Data: 2023-03-01 09:30:18
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .03.2023 o 09:11 Cavallino <C...@k...pl> pisze:

    > Całość?
    > No to faktycznie, źle zrozumiałem posta.
    >
    > Czyli o połowę mniejsza by stykła, gdybyś nie grzał prądem.....

    Całość.
    Ja swoją instalację zrobiłem właśnie pod grzanie/chłodzenie prądem.
    PC od lipca do końca grudnia 2022 zużyła 3,3MWh
    Od początku stycznia do dziś poszło już na ogrzewanie 2,4MWh (CO + CWU)
    Klima za cały rok to prawie 1MWh.

    TG

  • 14. Data: 2023-03-01 09:37:52
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2023 o 19:29 LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> pisze:

    > Kidyś na Onecie był realny artykuł na ten temat, że
    > opłacalność/samowystarczalnośc zaczyna się powyżej 20kW...przy 5
    > osobach/średnio. Uznałem ten artykuł za prawidłowy i "nieściemniany" z
    > prostych, osobistych doświadczeń i kalkulacji.

    Parę lat temu jak kupowałem swoją PC zgadałem się z właścicielem firmy
    która mi ją sprzedawała.
    Koleś mówił mi wtedy, że on pod ogrzewanie domu (na dwóch PC takich jak
    moja - 2x16KW) postawił na gruncie 45kW paneli. To były czasy gdy 1kW po
    kosztach był grubo poniżej 2kPLN.
    Wtedy się pukałem w czoło, teraz widzę, że to był wizjoner :-)

    TG

  • 15. Data: 2023-03-01 09:44:59
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 01.03.2023 o 09:29, Cavallino pisze:

    > Wśród właścicieli bev, jest to jednak znacznie większy %. ;-)

    Grałeś kiedyś w GTA? Jest tam taki myk, że jak masz jakąś furę, to obok
    Ciebie jadą w podobnych ale są też lepsze fury.

    Jak masz już najlepszą, to obok Ciebie jadą takie same najlepsze. Myk
    polega na tym, że jest to uwypuklone.

    Wiele razy w życiu NIE WIDZIAŁEM wielu samochodów, jeżdząc swoim ale
    widziałem prawie wszystkie takie jak mój. Za każdym razem tak się
    dzieje, kiedy kupuję inny samochód, którego wcześniej nie widziałem i
    pyk, nagle widzę takie same dookoła.

    Już Ci pisałem, że patrzę na ogólny koszt zakup auta + eksploatacja i
    jak dotąd przez 10 lat nie wydałem łącznie tej kasy, którą wydałbym na
    sam zakup elektryka. Za paliwo w lwiej części płaci mi klient więc mam
    zwrot.
    Resztę obsługi/zasięgu itp, pomijam bo to nie temat na tą grupę.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 16. Data: 2023-03-01 09:50:52
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > kosztach był grubo poniżej 2kPLN.
    > Wtedy się pukałem w czoło, teraz widzę, że to był wizjoner :-)

    Kiedyś tutaj pisałem, że mam znajomka z 15kW...i wszystko w prądzie, dom
    200m2 ogrzewał też basen ale nie przesadzał. W rocznym rozliczeniu
    dostał...19tys do zapłacenia i widziałem tą fakturę na oczy :)...bo dał
    mi do wglądu, myśląc że się jebli o jedno zero.

    Panele na dachu ma od wschodu do zachodu bo to dom z dachem w kształcie
    krzyża a reszta działki za mała i zacieniona.

    Teraz zaczął oszczędzać ale muszę go dopytać jak w tym roku wyszedł.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 17. Data: 2023-03-01 10:01:49
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 01-03-2023 o 09:44, LordBluzg(R)?? pisze:

    > Grałeś kiedyś w GTA? Jest tam taki myk, że jak masz jakąś furę, to obok
    > Ciebie jadą w podobnych ale są też lepsze fury.

    Nie bardzo rozumiem, co chcesz powiedzieć.

    > Jak masz już najlepszą, to obok Ciebie jadą takie same najlepsze. Myk
    > polega na tym, że jest to uwypuklone.
    >
    > Wiele razy w życiu NIE WIDZIAŁEM wielu samochodów, jeżdząc swoim ale
    > widziałem prawie wszystkie takie jak mój.

    Zgadza się, chyba każdy tak ma.
    Ja też widzę za często takie które mam, albo chciałbym mieć.

    > Już Ci pisałem, że patrzę na ogólny koszt zakup auta + eksploatacja

    Ale ja patrzę inaczej, więc piszę też z innego poziomu potrzeb.

    > jak dotąd przez 10 lat nie wydałem łącznie tej kasy, którą wydałbym na
    > sam zakup elektryka.

    To juz było obgadane - problem nie jest w zakupie elektryka, tylko nie
    poruszaniu się złomem.

    Ja wolę nowe, więc porównuję nowego elektryka do nowego smrodowoza o
    podobnych parametrach.
    Wychodzi na to, że obecnie nie jestem w stanie kupić ŻADNEGO nowego ice,
    choćby podobnego do mojego bev, za cenę za którą go nabyłem kilkanaście
    miesięcy temu, minus dotacja.

    A jak już policzę oszczędności przez te kilkanaście miesięcy, to już w
    ogóle, nawet Jeep Avenger 1.2 za 99 tys byłby droższy.

    > Za paliwo w lwiej części płaci mi klient

    A za jeżdżenie czymś innym niż starociem nie chce?
    Widać moi bogatsi. ;-)

    >więc mam
    > zwrot.
    > Resztę obsługi/zasięgu itp, pomijam bo to nie temat na tą grupę.

    Podobnie jak cała filozofia "zawsze złomem" którą propagujesz.

  • 18. Data: 2023-03-01 10:08:30
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .03.2023 o 10:01 Cavallino <C...@k...pl> pisze:

    > Wychodzi na to, że obecnie nie jestem w stanie kupić ŻADNEGO nowego ice,
    > choćby podobnego do mojego bev, za cenę za którą go nabyłem kilkanaście
    > miesięcy temu, minus dotacja.

    Dostałeś dotację? - u mnie zakup w lipcu 2022, do dziś po dotacji ani widu
    ani słychu.
    Na początku roku dostałem pismo, że jest "lekka" obsuwa i mam cierpliwie
    czekać.
    Ciekawe czy US byłby taki cierpliwy jakbym nie zapłacił podatku za jeden
    miesiąc...

    TG

  • 19. Data: 2023-03-01 10:14:24
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Dostałeś dotację?

    Po 15 miesiącach.

    > - u mnie zakup w lipcu 2022, do dziś po dotacji ani
    > widu ani słychu.

    Tak szybko chciałeś coś w państwie pis?
    Musiałbyś być jednym z kolesi.....
    Wtedy nawet w 1 dzień od założenia firmy dałoby się dotację załatwić, w
    programie willa+ albo podobnym...

  • 20. Data: 2023-03-01 10:19:23
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 01.03.2023 o 10:01, Cavallino pisze:

    > A za jeżdżenie czymś innym niż starociem nie chce?
    > Widać moi bogatsi. ;-)

    Płacą Ci za samochód czy paliwo?

    > Podobnie jak cała filozofia "zawsze złomem" którą propagujesz.

    Sądząc z tego co piszesz, to nigdy nie wsiądziesz do starego tramwaju,
    autobusu, pociągu :D

    ROTFL.

    Inna sprawa, to nie traktuję samochodu jak relikwii i otarcia
    parkingowe, nawet mycie czy inne zabiegi są dla mnie nieistotne.

    Ma mnie przewieźć z A do B i nie kosztować wiele.

    Auto ma dużą klasę sprawności (nie psuje się) i nie mam popierdolenia
    umysłowego, polegajacego na tym, że muszę mieć nówkę i jeszcze
    elektryka. Chuj by mnie strzelił na przykład zimą, kiedy wsiadam do auta
    i nagle 20% paliwa mi zniknęło...albo jazda "na oparach". Obecnie nie
    mam tego lęku, gdzie czasem jest... brak czasu ale stacje paliw są co
    kawałek, części za grosze + własne możliwości naprawy w razie potrzeby.

    ZERO obaw i czas zagospodarowany.

    Mam za to fizia na punkcie sprzętu elektronicznego...ale podyktowane
    jest to czasem...bo zwyczajnie, nowy sprzęt jest bardziej sprawny i
    szybszy niż stary...czyli jednak stawiam na CZAS, który w elektryku się
    traci.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>