  • 21. Data: 2020-02-08 17:49:42
    Temat: Re: PV pesymistycznie.
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-02-08 o 16:09, nadir pisze:

    > Co z tego, że było pisane na grupie?
    > Skąd pewność, że 1kWp wyprodukuje 1000kWh w roku?
    Bo zostało sprawdzone empirycznie przez wielu użytkowników?

    --
    Janusz

  • 22. Data: 2020-02-08 18:36:10
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 08.02.2020 o 17:49, Janusz pisze:

    > Bo zostało sprawdzone empirycznie przez wielu użytkowników?

    I ni ciula mniej ni więcej tylko 1000kWh, tak?

  • 23. Data: 2020-02-08 19:04:40
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 8 lutego 2020 18:36:21 UTC+1 użytkownik nadir napisał:

    > I ni ciula mniej ni więcej tylko 1000kWh, tak?

    ale zas sie uparl, oczywistym jest dla wszystkich, poza tobą, ze jest to ogólny
    wskaźnik, dajacy pewne pojęcie o oplacalnosci biznesu.

    b.

  • 24. Data: 2020-02-08 21:44:59
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2020-02-08 o 18:36, nadir pisze:

    > I ni ciula mniej ni więcej tylko 1000kWh, tak?

    Rozumiesz pojęcie statystyki? Czy może walczysz o jakąś tygodniową
    nagrodę 'złote usta usenetu'?

    --
    MN

  • 25. Data: 2020-02-08 21:56:23
    Od: MiSter <U...@w...pl>

    W dniu 2020-02-08 o 19:04, Budyń pisze:
> [...]

    Fakty:
    Instalacja 10kWp wyprodukowała:
    1. w styczniu 2020r.: 430kWh.
    2. W piątek 7 luty - totalne zachmurzenie cały dzień: 3kWh.
    3. Natomiast dzisiaj tj. sobota 8 luty wyprodukowała: 33kWh.

    Ile będzie na koniec lutego? jak nie zapomnę to napiszę początkiem marca.

    MiSter

  • 26. Data: 2020-02-08 22:00:29
    Od: MiSter <U...@w...pl>

> [...]
    > 3. Natomiast dzisiaj tj. sobota  8 luty wyprodukowała: 33kWh.
    >
    > Ile będzie na koniec  lutego? jak nie zapomnę to napiszę początkiem marca.

    Dodam jeszcze, że średniorocznie statystycznie z takiej instalacji w
    styczniu mamy 232kWh.

    MiSter

  • 27. Data: 2020-02-08 22:10:25
    Od: Kris <k...@g...com>

    >I ni ciula mniej ni więcej tylko 1000kWh, tak?

    Jaka dokładność Ciebie zadowoli

  • 28. Data: 2020-02-08 22:55:39
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 08/02/2020 15:44, Janusz wrote:
    > No i w czym masz problem? przecież to oczywiste że wpierw musisz
    > 'załadować' magazyn żeby z niego korzystać.

    Suweren nie wie. Suweren właśnie się dowiedział "że przecież jest jasno
    to prąd będzie nawet jak chmury". Suweren pokiwał głową, w końcu bycie
    pracownikiem banku nie zobowiązuje do znajmości fizyki a tu fachowiec mówi.

    Zaznaczam że w ostatnim kwartale 2019 roku ludzie zamontowali jakieś
    absurdalne ilości Wp co wynika ze statystyk dystrybutorów. Instalują na
    gwałt i zasypują urząd wnioskami "mój prąd". O ile było to miło czytać
    to jak się dowiedziałem że przy okazji wypier... piece i zastępują je
    grzaniem na prąd (rezystancyjnym!) to prawie umarłem ze śmiechu. Czekam
    z popcornem na pierwsze ofiary licznika.

    > Niekoniecznie, nadal potrzebują tej energii do ogólnego bilansu który
    > jak na razie jest bardzo zły.

    Muszą teraz ją oddawać zimą "za darmo". Obawiam się że za chwile
    zjedziemy do poziomu Australii gdzie, o ile pamiętam, było 0.2. Co jak
    co, ale "elektrownia nie może byc stratna" wiec cośtam pewno nocą
    przegłosują i tyle :D.

  • 29. Data: 2020-02-08 22:58:18
    Od: Pilocik <p...@n...pl>

    > Nie jest tak jak napisałeś. Rocznie instalacja da tyle kilowatogodzin ile ma watow.
    Oczywiście wszyscy z jakiś bliżej nie znanej mi przyczyny podają ilość netto. Tyle
    ile wyprodukowala. Powinni podawać brutto. Czyli po odjęciu dwudziestu procent dla
    sieci i odjęciu opłat jakie ponoszą z tytułu robienia prądu. Przed chwilą sprawdzilem
    ile jest akcyzy w prądzie. Niby cztery grosze w kilowatogodzinie to dużo nie jest.
    Ale jak instalacja da rocznie 10000 kilowatogodzin to się czterysta złotych rocznie
    robi. Akcyza musi być zapłacona od całego wyprodukowanego prądu a nie tylko, jak by
    sobie jakiś naiwniak wymyślił, od tego wpuszczonego do sieci.

    i znów bajki opowiadasz, czy Tobie ktoś płaci za ten wieczny hejt i
    pesymizm w sprawie PV ? zwlaszcza że jesteś tylko teoretykiem ;)

    po pierwsze - instalacja da tyle kWh ile ma W - z grubsza racja, ale
    przy dobrej orientacji paneli jest to nawet 1,2:1

    po drugie - dla operatorów jest 20% ale nie od produkcji a od produkcji
    minus autokonsumpcja - rozumiesz różnicę ? (20% dla PV do 10kWp, >10kWp
    jest 30%)

    po trzecie - akcyza jest liczona TYLKO od pobranej energii, nie od
    wyprodukowanej - nie wiem skąd taka bzdura
    powtarzam, nie od wyprodukowanej, nie od wysłanej a od POBRANEJ

    już zapomniałeś jak niedawno na Twoją prośbę pokazałem skan mojej
    faktury za prąd?

    nie ściemniaj i daj już sobie spokój bo nie masz pojęcia o temacie, masz
    oczywiście prawo do swojej opinii o PV ale z racji na to że jesteś
    głuchy na argumenty i przeinaczasz fakty to daj już sobie spokój w tym
    temacie i nie ośmieszaj się bardziej

  • 30. Data: 2020-02-08 22:59:20
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 08/02/2020 15:47, KIKI wrote:
    > Też myślę, że nie za długo. Żeby można było sobie jakoś tanio ten prąd
    > gromadzić.

    Mam falownik z podpięciem do baterii. Samej baterii nie mam, bo ceny z
    kosmosu.

    Ale ale ... trzeba będzie się tematem zainteresować. Może baterię da się
    zrobić z tańszych akku niż lion. Może z kwasowych.

    Ponoć na Ukrainie prężnie zeskrobują Nissany Leafy z drzew i bateria
    jest do wykorzystania właśnie w instalcjach PV, sa firmy które to robią.
    Co prawda wiem to od ukrainca i nie wiem ile koloruje, ale jak widać
    druciarstwo można i tak.