  • 11. Data: 2020-02-08 14:45:06
    Temat: Re: PV pesymistycznie.
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak to skąd się bierze. Producent musi sam obliczyć albo zmierzyć i zapłacić w US
    różnice tego co wytworzył i mu firma dystrybucyjna nie policzyla. Cytat z jakiegoś
    artykułu "Odstępstwem od tej zasady będą przypadki, gdy energia elektryczna zostanie
    zużyta, zanim dotrze do nabywcy końcowego. Wówczas do rozliczenia akcyzy będzie
    zobowiązany podmiot, który dokonał tego zużycia.". Akcyza z instalacji FV to nie
    zabawa z energetyką tylko z urzędem skarbowym. Z innych artykułów które dzisiaj
    przeczytalem na okoliczność akcyzy od prądu wynika że sprawa akcyzy od prądu
    wytwarzanych w małych domowych instalacjach nie jest uregulowana. W związku z czym
    muszą być rozliczane z akcyzy na zasadach ogólnych. Pamiętam opisane wiele lat temu
    sprawy z małymi wiatrakami. Ludkowie na wsiach porobili takie dziwadła. Po jakimś
    czasie pojawił się urzędnik z US i poprosil i dokumenty że rozliczali akcyzę.
    Oczywiście nie mieli i dostali kary.

  • 12. Data: 2020-02-08 15:23:04
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 8 lutego 2020 14:00:00 UTC+1 użytkownik heby napisał:

    > Oczywiście że nie, na emeryturze jest inna fizyka.

    > Łomatko, litości. W nocy też? Odróżniasz kW, kWh i kWp czy dla Ciebie to
    > jedno i to samo?

    Ale o co Tobie chodzi/
    Paprzcie Zenek akurat tu sensownie napisał
    1kWp przez rok wyprodukuje Tobie 1000kWh

  • 13. Data: 2020-02-08 15:29:09
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 08.02.2020 o 15:23, Kris pisze:

    > 1kWp przez rok wyprodukuje Tobie 1000kWh

    Skąd ta pewność?

  • 14. Data: 2020-02-08 15:38:50
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-02-08 o 15:29, nadir pisze:

    > Skąd ta pewność?

    Bo u nas taki klimat :)

    --
    Janusz

  • 15. Data: 2020-02-08 15:43:29
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 08/02/2020 15:23, Kris wrote:
    > Ale o co Tobie chodzi/
    > Paprzcie Zenek akurat tu sensownie napisał

    Bo nie oto tu chodzi.

    Chodzi o to że na zeszła jesień i również obecnie, instalują ludziom PV
    w bonusie z grzaniem prądem.

    Na sensowne pytanie "ale co jak będzie zachmurzenie" dowiadujesz się że
    "przeciez jest jasno to i tak będzie produkować".

    W efekcie masa frajerów za ostatnie pół roku zapłaci za prąd absurdalne
    kwoty tylko dlatego że *jeszcze* nie mają kredytów nabitych latem bo ich
    instalacja, popędzaona dotacją, istnieje od kilku miesięcy.

    Więc chodzi o to że poniewż PV jest na fali to nabija się frajerów na
    instalacje grzewcze w komplecie z PV. Dzień jak co dzień dla januszy
    biznesu.

    Może im się zbinalsuje w przyszłym roku jak będą oszczędzać. W tym będą
    jęczeć na widok rachunków. Spodziewam się wysypu suwerenów na FB z
    hasłami "cała ta fotwoltaika to oszustwo" albo zwolenników Korwina z "UE
    was oszukała, Pan Henryk zapłacił 6kzł rachunku" tudzież POwców z
    hasłami "PiS znowu kradnie pieniądze" itd itp.

    W opisywanym przypadku instalator namawiał własciciela do rezygnacji z
    gazu. "Bo będzie prąd za darmo". Tej zmimy bez wątpienia :D

    > 1kWp przez rok wyprodukuje Tobie 1000kWh

    I nikt tego nie neguje. To tylko banał nie na temat. Takie banały
    sprawdzają się tylko z mównic na wiecach wyborczych.

  • 16. Data: 2020-02-08 15:44:09
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-02-08 o 14:11, heby pisze:

    > Na szczęscie to bez znaczenia, elektrownia naliczy w tym roku akacyzę od
    > pozostałych 17zł więc zaboli.
    >
    > Istotne jest to że bez nabicia kredytu latem taka instalacja naciąga
    > frajerów którzy na zeszłą jesień, zachęceni programem "mój prąd" i
    > bredzeniem firm instalaujacych, przeszli na grzanie prądem na zimę.

    No i w czym masz problem? przecież to oczywiste że wpierw musisz
    'załadować' magazyn żeby z niego korzystać.

    > już albo dostali albo dostaną pierwsze rachunki. Milutko zderzyć się z
    > rzeczywistością po policzeniu ilości zer w kwocie :)
    To podobna grupa do tych co wierzyli w lokaty i procenty w amber gold.

    > Teraz pytanie ile potrwa eldorado z 0.8 kredytu. Znając obecą władzę -
    > chyba nie za długo :)
    Niekoniecznie, nadal potrzebują tej energii do ogólnego bilansu który
    jak na razie jest bardzo zły. A koszt jej uzyskania jest w sumie
    niewielki w stosunku do kar czy karnych opłat które ich czekają.

    --
    Janusz

  • 17. Data: 2020-02-08 15:45:37
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-02-08 o 14:00, heby pisze:

    > Oczywiście że nie, na emeryturze jest inna fizyka.

    > Łomatko, litości. W nocy też? Odróżniasz kW, kWh i kWp czy dla Ciebie to
    > jedno i to samo?
    Już tyle razy było pisane na tej grupie, liczy się roczny uzysk i
    przelicznik jest taki jak Ci napisali. Poczytaj zanim znowu bąka puścisz ;)

    --
    Janusz

  • 18. Data: 2020-02-08 15:47:52
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 08.02.2020 14:11, heby wrote:

    > Teraz pytanie ile potrwa eldorado z 0.8 kredytu. Znając obecą władzę -
    > chyba nie za długo :)

    Też myślę, że nie za długo. Żeby można było sobie jakoś tanio ten prąd
    gromadzić.

  • 19. Data: 2020-02-08 16:09:58
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 08.02.2020 o 15:45, Janusz pisze:

    > Już tyle razy było pisane na tej grupie, liczy się roczny uzysk i
    > przelicznik jest taki jak Ci napisali. Poczytaj zanim znowu bąka puścisz ;)

    Co z tego, że było pisane na grupie?
    Skąd pewność, że 1kWp wyprodukuje 1000kWh w roku?

  • 20. Data: 2020-02-08 16:59:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik heby h...@p...onet.pl ...

> [...]
    >
    > W opisywanym przypadku instalator namawiał własciciela do rezygnacji
    > z gazu. "Bo będzie prąd za darmo". Tej zmimy bez wątpienia :D

    Za gaz tez by zapłacili.
    Jeżeli rzeczywiście nadpłaca ze względu na niekorzystne zazebienie pór
    roku to po prostu musza sobie ta nadpłate doliczyc i uwzglednic w
    wyliczeniu koncowego czasu zwrotu.

    Jeżeli natomiast instalatorzy kłamią i oszukuja to ... no cóż... mam w
    sumie swoje zdanie na ich temat. Przypomina sie troche casus sprzedazy
    kredytów frankowych.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "...kobiety tak dalece szanować należy, jak dalece