  • Data: 2019-07-01 15:07:05
    Temat: Re: Panele FV
    Od: Janusz <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-07-01 o 13:17, Myjk pisze:
    > Mon, 1 Jul 2019 12:25:14 +0200, Janusz

    > Kto wyliczył te 10 lat? :P Przeciętnie to jest 12-15 lat szczególnie przy
    > absurdalnych cenach paneli na poziomie 5000 zł/kWp.
    Masz na zdjęciu które dał kris, podają zwrot 9-10lat.

    > Swoją drogą właśnie rozkminiam temat paneli, w tym importu bezpośredniego z
    > Chin, i wychodzi że przeciętnej jakości _komplet_ 10kW gotowy do instalacji
    > (panele mono z Tier1) można kupić u chińczyka za 2400 zł netto /kWp (z
    > transportem kontenera gdzie wchodzi 6 kompletów) z falownikiem Growatt 3F.
    > Jak się weźmie kontenery poszczególnych części to wychodzi jeszcze taniej
    > (np. 1kWp paneli Jinko HC za 1200 zł netto) tylko wtedy trzeba już upakować
    > 120kWp na kontener. :>
    Fajnie ale ja się już wyleczyłem z kupowania czegoś droższego niż 100zł
    u chińczyka,
    a dlaczego? zobaczysz sam jak będziesz chciał coś na gwarancji naprawić.

> [...]
    > 3500zł brutto /kWp. Czyli firma oferująca w najgorszym wypadku dotnie
    > 1500zł/kWp za instalację, tu 5kWp na dachu to jest 7500 zł. Jeśli mają
    > gorszy sprzęt, albo taniej kupią to przycinają jeszcze więcej. Ile
    > zarabiają firmy które robią pod dotację, gdzie cena wyjściowa to 6500zł/kWp
    > a po dotacji klient płaci 4000? :/ Generalnie wniosek jest taki, że panele
    > są obecnie drogie przez a) dolara b) absurdalne ceny instalacji na lokalnym
    > rynku i kombinacje instalatorów. Znaczy ja nikomu nie liczę, ceny przecież
    A kto Ci każe brać firmę? sam zrobisz wszystko tylko na koniec bierzesz
    elektryka z uprawnieniami do podłączenia i podpisania papierów do
    energetyki.

    > dyktuje rynek (widać chętni nadal są pomimo wysokich cen) -- niemniej to
    > wyjaśnia dlaczego paneli nie ma na co drugim dachu.

    > Nie ma takiej opcji,
    Oczywiście że jest i nie bądź taki dosadny, patrz trochę dalej niż
    koniec nosa.

    chyba że masz auto EV, klimatyzujesz dom, albo
    > grzejesz inny basen, zżerając na bieżąco w lato to co się wyprodukuje bez
    > oddawania elektrowni przez faktor prosumenta.
    A dlaczego mam nie oddawać? właśnie na tym cały myk polega że najwięcej
    energii
    potrzebuję w zimie a wyprodukuję ją w lecie, prosument to optymalna opcja.

    --
    Janusz