    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Mon, 15 Oct 2018 10:28:56 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Panele słoneczne - o co pytać
    From: s...@g...com

    On Monday, 15 October 2018 09:03:55 UTC-5, Roman Tyczka wrote:
    > Zadzwonił do mnie przedstawiciel firmy Columbus:
    >
    > https://columbusenergy.pl/
    >
    > Chce przedstawić ofertę abonamentową na panele.
    >
    > Jakie haczyki się za tym kryją oraz o co pytać jak już się zjawi?

    Jak znam zycie to jakbys te panele sam se kupil i zamontowal to bys na tym lepiej
    wyszedl niz majac posrednika.

    Moze ci ogarna papierkologie dotyczaca przylacza i pewnie jakies lepsze stawki
    ubezpieczeniowe moga miec na wypadek uszkodzenia paneli ale wiesz, ty, elektrownia,
    ubezpieczyciel to juz duzo, dokladajac do kanapki jeszcze tych kolumbiarzy robi sie
    tloczno o ile wczesniej nie bylo.

    No, oni moga miec jakies doplaty wykombinowane na to wiec jest szansa ze cos tam by
    ci z tego skaplo w takiej czy innej postaci ale jak znam zycie firme sie zaklada aby
    kasa szla w odpowiednia strone. Oni w praktyce nie potrzebuja Twojego dachu. Za pare
    groszy mozna wynajac powierzchnie bylegdzie i nie miec natretnego "klienta" na
    plecach.

    Wiec pytaj:
    -zasady instalacji, kto ogarnia formalnosci, kto jest strona dla elektrowni,
    ubezpieczalni.
    -kto jest wlascicielem instalacji
    -jakie sa warunki wyjscia z tego biznesu jakby ci sie odwidzialo
    -czy oni na te instalacje jakies doplaty dostana, czy juz cos zabezpieczone maja
    -Jaki jest koszt dla ciebie i czy sa jakiekolwiek warianty rozmiaru instalacji
    -czy maja referencyjen instalacje w poblizu.
    -czy dadza ci kontakt do juz uruchomionych klientow
    -czy maja jakiekolwiek raporty z wydajnosci juz uruchomionych instalacji
    -czy sa jakies dodatkowe warunki poza udzieleniem swojego dachu, przylacza
    -kto pokryje koszty uszkodzen jesli instalacja je spowoduje (przecieki, zniszczony
    dach itp.)

    Nie chce mi sie dalej pisac. Sadze ze jak zadasz im polowe z tych pytan to odpowiedzi
    cie na tyle ostudza ze podziekujesz im za oferte i opieprzysz za zmarnowany czas. Nie
    zebym byl pesymista. Po prostu mysle ze jak ktos szuka lelenia na panele PV to to
    musi byc kepski biznes.