    Subject: Re: Panele słoneczne - o co pytać
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Cezary <c...@p...fm>
    Date: Wed, 17 Oct 2018 16:22:52 +0200

    W dniu 2018-10-17 o 14:49, Lisciasty pisze:

    > A jakąś specyfikację sprzętu podali?
    > 6,5kW można mieć z montażem na dobrym sprzęcie i bez szukania na siłę
    > taniej firmy za jakieś 30 tys. zł.
    > Pytanie, czy masz do wydania 3 dychy już teraz.
    > Przy montażu samodzielnym mógłbyś to opędzić za 25 tysięcy, kupując
    > na 23% VAT normalnie w hurtowni. Oba powyższe przypadki na drogim
    > sprzęcie bez specjalnego szukania oszczędności, czyli monokryształ Qcells
    > i falownik Froniusa.
    > Jakbyś mocno kombinował i obniżył nieco standard to do 22-20 tysięcy pewnie
    > udałoby się zejść.
> [...]

    Kasy wolnej nie mam, mogę od drugiego roku dopłacać do rachunku 200zł
    czy 250zł ( czyli całość z prądem 500-550zł). Sam nic nie będę robił,
    czyli zlecę wykonawstwo. Najbardziej mnie interesuje ta gwarancja - po
    spłacie 10 lat zostaje jeszcze 15 lat gwarancji w raczej solidnej firmie.
    Tutaj koszt całkowity instalcji wychodzi faktycznie 35tyś, reszta to
    odsetki dla banku - dokładna kwota do wyliczenia jak przystąpie do
    konkretów.

    Tak naprawdę, to gdyby nie było tej gwarancji to bym się tym nie
    zainteresował, a tak, to chciałem poznać opinię innych.

    CezaryT