  • 101. Data: 2018-10-24 12:36:31
    Temat: Re: Panele słoneczne - o co pytać
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 24 Oct 2018 01:05:47 -0700 (PDT), Lisciasty napisał(a):

    > Nie muszą.

    IMO takie które nie współpracują z aku, muszą oddawać do sieci
    prostokąt. Inaczej nie wykorzystywałyby pełnej mocy fotopanelu.
    Nie podoba mi się takie traktowanie sieci :)
    Żeby nie było że o nic nie pytam tylko narzekam, to pytam czy mam rację
    z tym prostokątem?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 102. Data: 2018-10-24 12:39:06
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

> [...]

    Nie podoba mi się takie traktowanie sieci :)
    Żeby nie było że o nic nie pytam tylko narzekam, to pytam czy mam rację

    PS. Poniewczasie przyszło mi do głowy że być może rozmawiamy o różnych
    rzeczach. Ty mówisz o falownikach jednofazowaych pracujących na jakieś
    obciążenie a ja mówię o falownikach jednofazowych pracujących na sieć
    (on-grid)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 103. Data: 2018-10-24 13:07:25
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 24 października 2018 12:39:07 UTC+2 użytkownik Jacek Maciejewski
    napisał:
> [...]
    > rzeczach. Ty mówisz o falownikach jednofazowaych pracujących na jakieś
    > obciążenie a ja mówię o falownikach jednofazowych pracujących na sieć

    Nie bardzo czaję o co chodzi z tym prostokątem szczerze mówiąc...

    L.

  • 104. Data: 2018-10-24 13:24:26
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 24 Oct 2018 04:07:25 -0700 (PDT), Lisciasty napisał(a):

    > Nie bardzo czaję o co chodzi z tym prostokątem szczerze mówiąc...

    Proste. Fotopanel przy danym oświetleniu ma daną moc. Także chwilową.
    Jak chcesz z tego zrobić sinus mocy, to musisz wygenerować w jego
    szczycie właśnie moc maksymalną chwilową (bo więcej się nie da) a w
    dolinie moc zerową. Zatem wykorzystujesz połowę mocy maksymalnej jaką
    mógłby dać panel przy obciążeniu stałoprądowym.
    Problemu nie ma przy falownikach on-grid trójfazowych bo tak się pięknie
    składa że 3 sinusy przesunięte o 120 st. dają w efekcie obciążenie stałą
    mocą chwilową (równą oczywiście maksymalnej).

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 105. Data: 2018-10-24 13:31:24
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 24 października 2018 13:24:27 UTC+2 użytkownik Jacek Maciejewski
    napisał:
> [...]
    > dolinie moc zerową. Zatem wykorzystujesz połowę mocy maksymalnej jaką
    > mógłby dać panel przy obciążeniu stałoprądowym.

    To tak na pewno nie działa. Kupa ludzi ma falowniki jednofazowe on-grid
    i na pewno nie mają tak że paneli ma na 5kW a oddaje do sieci 2,5kW.

    L.

  • 106. Data: 2018-10-24 13:36:52
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Wed, 24 Oct 2018 13:24:26 +0200, Jacek Maciejewski wrote:
    > Proste. Fotopanel przy danym oświetleniu ma daną moc. Także chwilową.
    > Jak chcesz z tego zrobić sinus mocy, to musisz wygenerować w jego
    > szczycie właśnie moc maksymalną chwilową (bo więcej się nie da)

    Chyba że mamy jakiś bufor energii - wiele nie potrzeba, na pół okresu
    wystarczy.

    > a w dolinie moc zerową.

    Moc zerowa to w zerze. W dolinie trzeba ciągnąć prąd z tych paneli co są
    ustawione na północ.

    Mateusz

  • 107. Data: 2018-10-24 14:05:43
    Od: Budyń <b...@g...com>

    A o kondensatorach słyszałeś?

    b.

  • 108. Data: 2018-10-24 14:59:40
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 22.10.2018 o 20:35, k...@g...com pisze:
    > 1. Czy w warunkach umowy jest napisane że jak w 14 roku eksploatacji padnie
    falownik bądź panel to Columbus przyjedzie i go wymieni na własny koszt bez dopłat?
    Jeśli tak to dobra opcja. Pod warunkiem że nie dopłacasz.

> [...]
    działam w technologii BIPV.

    > 3. Szybka analiza cen w hutrowni PV dla instalacji 3,2kW wskazuje (ceny netto):
    > - 12x SHARP 275W - 5300zł
    > - falownik Fronius - 3655zł
    > - przewód 4mm2 - około 500zł
    > - przewód uziemiający - ok 300zł
    > - konstrukcja (nie wiem jaki dach) - ale niech będzie max 2000zł
    > - skrzynka przyłączeniowa z zabezpieczeniami - około 500zł
    > - inne (wtyczki, opaski, peszle) - 500zł
    > - robocizna: szukasz na rynku firmy która zrobi montaż i naliczy za wszystko 8% VAT
    za instalację na dachu domu mieszkalnego (sama odliczy 23% za materiał)

    > Niestety im mniejsza instalacja tym drożej wychodzi kW. Jeszcze żeby dom chodził na
    prąd (pompa ciepła, rekuperacja) to wtedy już łatwiej zejść nawet poniżej 5 tys za
    kW. Takie małe instalacje baaardzo długo się zwracają (no chyba że jest dotacja, ale
    to już rozmowa na inny temat.
    Chcąc sobie zrobić instalację ok. 5 kW wystarczy, że w wyliczeniach
    wyżej zmienię ilość paneli z 12 na 18 i proporcjonalnie zwiększę cenę?
    Ile wyjdzie konstrukcja dla dachu płaskiego?
    Jak wygląda kwestia kosztów, jakby się chciało zrobić sobie te panele
    obrotowo, żeby się do słońca ustawiały (bo przy płaskim dachu jest na to
    opcja zakładam)?

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 109. Data: 2018-10-24 20:47:24
    Od: pilocik <p...@t...pl>

    W dniu 24.10.2018 o 10:07, Lisciasty pisze:
> [...]
    .png

    > Nieładnie pisać "żuli i lumpów". Forma poprawna politycznie to "patolodzy" :P
    >
    > L.

    słyszałem też wersję "hurtowi beneficjenci 500+ " :D

  • 110. Data: 2018-10-24 20:51:14
    Od: pilocik <p...@t...pl>

    napisał:
> [...]
    > składa że 3 sinusy przesunięte o 120 st. dają w efekcie obciążenie stałą
    > mocą chwilową (równą oczywiście maksymalnej).

    kolego, czy jedna czy trzy fazy to nie ma znaczenia, falownik MUSI
    wygenerować czysty sinus, inaczej nie dostanie certyfikatu i go
    energetyka nie będzie chciała podłączyć

    to nie jest tania przetwornica z prostokątem, czy tez ładnie nazwanym
    "aproksymowanym" sinusem, dlatego niestety tyle kosztują, chociaż nie
    ukrywam, że i tak lwia część ceny to cła, podatki i marże