  • 1. Data: 2017-09-18 10:55:16
    Temat: Pellet, pellet...
    Od: Kojletjo <k...@j...pl>

    Jaki pellet wybrać? Ceny w mojej okolicy;
    Pellet drzewny; 500-800zł/tona,
    Pellet z łuski słonecznika; 329zł/tona.
    Do tej pory paliłem Ekogroszkiem.
    --
    Rgds
    STQ

  • 2. Data: 2017-09-18 11:40:27
    Temat: Re: Pellet, pellet...
    Od: w...@g...com

    > Jaki pellet wybrać? Ceny w mojej okolicy;
    > Pellet drzewny; 500-800zł/tona,

    Jeżeli jedyną różnicą pomiędzy pelletem za 500zł a 800zł jest tylko i wyłącznie cena,
    to moim zdaniem weź ten za 500zł ;)

    A bardziej serio:
    1) jeżeli cena wynika z jakości, to musisz dokładniej rozeznać się, jakie parametry
    wpływają na cenę, bo mogą się przekładać się w konsekwencji na:
    a) działanie/nie działanie kotła - może się zacinać, przyblokować
    b) obsługę/czystość - gorszy pellet = więcej popiołu
    c) ekonomię - gorszego (mniej suchy, mniej kaloryczny) więcej spalisz

    Jeżeli masz porządny kocioł, który bez obaw przyjmie gorszy i lepszy, to może
    zdywersyfikuj źródła (na początku swojej życiowej przygody z pelletem), aby w
    kolejnym sezonie wiedzieć, który pellet od którego dostawcy przypadł ci najbardziej
    'do gustu'.

    pzdr
    Bogdan

  • 3. Data: 2017-09-18 11:54:11
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 18.09.2017 o 10:55, Kojletjo pisze:
    > Jaki pellet wybrać? Ceny w mojej okolicy;
    > Pellet drzewny; 500-800zł/tona,
    > Pellet z łuski słonecznika; 329zł/tona.
    > Do tej pory paliłem Ekogroszkiem.
    A jaką wartość opałową deklaruje sprzedawca?
    Jacek

  • 4. Data: 2017-09-18 13:03:58
    Od: Kojletjo <k...@j...pl>

    W dniu 18.09.2017 o 11:54, Jacek pisze:
    > A jaką wartość opałową deklaruje sprzedawca?
    > Jacek
    1.wysoka wartość energetyczna - wartość opałowa ok 18 500 kJ/kg,
    2.wartość energetyczna: ok. 17,1 GJ/t,
    3.ciepło spalania 19026 kj/kg,
    4. kaloryczność około 19GJ,
    5.Wartość opałowa powyżej 17 000 kJ/kg do 17 500 kJ/kg,
    6.Wartość opałowa (sucha masa) 18,10 MDż/kg
    itd...
    Pellet zwykły;
    cena 520zł/tona
    Wartość opałowa ok. 18-19 MJ/kg
    - Zawartość popiołu do 0,7 %
    - Gęstość 0,65 - 0,75 kg/dm3
    - Średnica 8 mm
    - Długość 15 - 30 mm
    Pellet "premium";
    cena 880zł/tona
    Wysoka kaloryczność: 18000 kJ/kg. Niewielka ilość popiołu.
    Słonecznikowy;
    cena 329zł/tona
    wilgotność-10.6%
    *kaloryczność-17,69-21,97 MJ/kg
    *popiół-2.5%

    --
    Rgds
    STQ

  • 5. Data: 2017-09-18 13:21:39
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 18.09.2017 o 13:03, Kojletjo pisze:
> [...]
    > Pellet "premium";
    > cena 880zł/tona
    > Wysoka kaloryczność: 18000 kJ/kg. Niewielka ilość popiołu.

    Ciebie interesuje tylko wartość opałowa.
    Co to jest wartość energetyczna pelletów, to nie wiem, bo wartość
    energetyczną podaje się dla produktów spożywczych, a nie sądzę, abyś
    kupował pellet jadalny ;-)
    Ciepło spalania będzie zawsze wyższe od wartości opałowej. Część tego
    ciepła marnuje się na odparowanie wody z wilgotnego paliwa, więc wartość
    opałowa będzie o to ciepło mniejsza.
    Pellet zwykły masz 520 zł za 18 GJ czyli ok. 29 zł/GJ.
    Pellet słonecznikowy masz 329 zł za 17 GJ, czyli 19 zł/GJ.
    Niechby ten słonecznikowy miał zawyżoną wartość opałową i faktycznie
    miał 13 GJ/Mg (bo tyle może mieć) to masz 25 zł/GJ.
    Wychodzi, że słonecznikowy sporo tańszy. Pytanie jest jeszcze, na ile
    prawdziwe parametry podają sprzedawcy, bo widząc "wartość energetyczną"
    podejrzewam radosną tfurczość marketingową.
    Kolega palił łuskami słonecznika i sobie chwalił. Jako główną wadę
    podawał dużą objętość tego paliwa i inwazję myszy.
    Jacek

  • 6. Data: 2017-09-18 13:52:46
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 18 września 2017 10:55:17 UTC+2 użytkownik Kojletjo napisał:
    > Jaki pellet wybrać? Ceny w mojej okolicy;
    > Pellet drzewny; 500-800zł/tona,
    > Pellet z łuski słonecznika; 329zł/tona.

    Skad ta cena?
    Bo na allegro:
    http://allegro.pl/pellet-z-luski-slonecznika-jak-drz
    ewny-pelet-990-i6956093737.html

  • 7. Data: 2017-09-18 14:13:51
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Najrozsadnjej by bylo jak by sie dalo kupic po dwa worki z kazdego rodzaju i
    sprawdzenie w praktyce. Ten ze slonecznika ma najlepszy stosunek ceny do uzyskiwanej
    energii. Z mojej skromnej praktyki wynika ze slimak musi byc dobrze spasowany z rura
    ktora pcha pellet do palnika. Duzy luz bedzie powodowal kruszenie pelletu. Z
    obserwacji jakich dokonalem jak sie doktoryzowalem z pelletu wychodzi ze typowy
    palnik do ekogroszku srednio sie nadaje do pelletu. Do pelletu raczej palnenisko
    wrzutkowe lub rynnowe. Myk w tym ze pellet dobrze sie pali jak palenisko jest
    rozgrzane do wysokiej temperatury. W wysokiej temperaturze pellet prawie natychmiast
    ulega rozpadowi i zgazowaniu. Dobrze to widac u mnie jak w czasie rozpalania robi sie
    troche dymu. Po nagrzaniu szamotowego paleniska do koloru wisniowego czyli ok 600
    stopni spalanie przebiega bez dymu i spaliny nie maja zapachu spalanego drewna.

  • 8. Data: 2017-09-18 14:51:25
    Od: Kojletjo <k...@j...pl>

    W dniu 18.09.2017 o 13:52, Kris pisze:

    > Skad ta cena?
    > Bo na allegro:
    > http://allegro.pl/pellet-z-luski-slonecznika-jak-drz
    ewny-pelet-990-i6956093737.html

    https://www.olx.pl/oferta/pellet-z-luski-slonecznika
    -CID628-IDmJlve.html#d62ff26339

    --
    Rgds
    STQ

  • 9. Data: 2017-09-18 15:04:43
    Od: Kojletjo <k...@j...pl>

    > Najrozsadnjej by bylo jak by sie dalo kupic po dwa worki z kazdego rodzaju i
    sprawdzenie w praktyce.

    I tak chyba zrobię.

[...]

    Muszę to rozebrać, zobaczyć jak wygląda podajnik po 2 sezonach
    ekogroszkowych.

    Z obserwacji jakich dokonalem jak sie doktoryzowalem z pelletu
    wychodzi ze typowy palnik do ekogroszku srednio sie nadaje do pelletu.

    Poeksperymentuję z tym co mam, może coś przerobię.

    --
    Rgds
    STQ

  • 10. Data: 2017-09-18 15:34:43
    Od: piotrus <p...@s...com>

    W dniu 2017-09-18 o 14:51, Kojletjo pisze:

    > https://www.olx.pl/oferta/pellet-z-luski-slonecznika
    -CID628-IDmJlve.html#d62ff26339

    "Minimalne zamówienie to 22 tony czyli 1 tir." - uff...

    P.S.