  • Data: 2014-06-28 22:52:08
    Temat: Re: Piec dwufunkcyjny - naprawiać? wymieniać?
    Od: ToMasz <t...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 27.06.2014 14:38, r...@k...pl pisze:
    > Mam 19-letni piec Idra Beretta.
    > W sumie chodzi tak sobie, czasem zepsuje się, czasem nie. Wodę grzeje jak dla
    > mnie nierównomiernie, ale ponoć tak ma być.
    >
    > Piec ostatnio zaczął strzelać (odgłos jakby gasł i zapalał się), fachowiec w
    > sumie nic nie naprawił, a skasował 200zł. Za to intensywnie namawiał na nowy
    > piec (jakiś Vaillant) typu "40% oszczędności" cuda na kiju.
    >
    > I tu pytanie -- czy 19-letni piec warto naprawiać czy rzeczywiście wymiana na
    > nowy da jakieś realne oszczędności? Ile wynoszą sprawności takich pieców? Czy
> [...]
    ja wymieniłem i to był błąd. zero oszczędności, elektronika awaryjna,
    piec rozpoczyna grzeanie wody użytkowej po bardzo długim czasie. bo musi
    "odpytać" wszystkie czujniki. Stary najpierw "napierdzielał" w palnik,
    potem pytał czy się temperatura podnosi....

    ToMasz

    Ps
    te 100% to ma żelazny garnek na wolnym gazie kuchenki palnikowej. Przy
    takich założeniach nie trudno osiągnąć lepszą sprawność, czyli ponad
    100%, jakkolwiek naiwnie to brzmi.