  • 41. Data: 2019-05-17 18:34:50
    Temat: Re: Piec kondensacyjny z zew. zasobnikiem - czy koniecznie?
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-05-17 o 15:05, Marek pisze:

    > No ale jak nie załączy to w końcu się ochłodzi i będzie cyrkulować zimna.
    >
    > Fajne te thermagen ale niestety cena je dyskwalifikuje.  Ariston z
    > zew. zasobnikiem 150l można wyrwać już za 3900. Thermagen taki sam
    > zestaw 7000.

    Można zamiast Toyoty, zwłaszcza hybrydowej, Mercedesa, Forda czy
    Hiundaia, czy też nawet Fiata kupić auto Dacia czy Tata. Duża
    oszczędność przy zakupie. Wszystkie te auta wyjadą z salonu na swoich
    kołach i będą jeździć.

    Pytanie jest tylko czy równie daleko zajadą, równie bezproblemowo,
    równie wygodnie i czy serwis będzie tyle samo kosztował?

    Znam ludzi, którzy połaszczyli się na auto Tata i teraz plują sobie w
    brodę, bo żaden mechanik nie chce się podjąć najprostszych czynności
    serwisowych, bo części trzeba sprowadzać, a koszt części jest 2-3 razy
    wyższy od aut innych marek. Do tego wszystko trzeba zamawiać za granicą
    i czekać tygodniami.

    Kotły te możemy porównać do samochodu hybrydowego Toyoty w których nie
    znajdziemy wielu elementów, które psują się w innych autach. To czego
    nie ma, nie może się popsuć.

    Jeżeli chodzi o cenę to chyba normalne, że produkt w pełni wyprodukowany
    w Europie jest droższy. Poza tym kotły warte są swojej ceny i daje się
    je "wyrywać". Popytaj lokalnego instalatora, bo to co widzisz w necie to
    tylko ceny katalogowe.

  • 42. Data: 2019-05-17 18:49:13
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-05-17 o 14:10, Uzytkownik pisze:

    > Umówmy się, że mam na imię janusz, a ty ujadający kundlu dlaczego jesteś
    > anonimowy?

    Hujku mały, w sieci nikt nie jest anonimowy.

  • 43. Data: 2019-05-17 18:50:00
    Od: Hans Kloss <l...@g...com>

    Porównanie Dacii do Taty jest "małym" nadużyciem.

  • 44. Data: 2019-05-17 18:50:17
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-05-17 o 18:00, nadir pisze:

    > Jak latem jest włączona tylko funkcja CWU, to jak jest odbierane
    > ciepło od wężownicy CO żeby nie "wytopiła" się?

    Nie ma możliwości, żeby cokolwiek się wytopiło.

    Po pierwsze cały wymiennik jest z kompozytu (stop aluminium, krzemu i
    magnezu). Ciepło z palnika ma kontakt z ogromnym radiatorem wykonanym z
    tego kompozytu.

    Po drugie rury miedziane obiegu CO są łączone poprzez lutowanie lutem
    twardym. W przypadku wężownicy CWU jest ona gięta z jednego kawałka rury.

    Po trzecie do wężownicy CWU wpływa zimna woda kranowa i odbiera ciepło z
    wymiennika.

    Po czwarte, kocioł posiada dodatkowe zabezpieczenie przed przegrzaniem.
    Gdyby z jakiegoś powodu miało dojść do przegrzania tego wymiennika to
    uruchamiana jest na moment wbudowana w kocioł pompa obiegowa, która
    wyrzuca to ciepło do obiegu CO, a w zasadzie tylko obraca tą wodą między
    zasilaniem, a powrotem rozprowadzając to ciepło równomiernie po całym
    wymienniku. Do przegrzania może dojść w górnej części tego wymiennika,
    gdzie znajduje się palnik oraz górna część wężownicy CWU, gdzie jest
    najbardziej gorąca woda CWU. Aby możliwe było "obrócenie" wodą to w
    obiegu CO musi być zamontowany specjalny zawór nadmiarowo-upustowy,
    który otworzy obieg, pomimo, że obieg CO jest całkowicie zamknięty. Ale
    można też do tego celu zastosować grzejnik drabinkowy w łazience, który
    podłącza się bez zaworu termostatycznego w taki sposób, aby grzejnik ten
    nie został zamknięty, kiedy zamykamy obieg CO. Wtedy nadmiar tego ciepła
    trafi do tej drabinki.

    W instrukcji instalowania tych kotłów znajduje się wyraźny zapis o
    konieczności zastosowania zaworu nadmiarowo-upustowego.

  • 45. Data: 2019-05-17 18:50:49
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-05-17 o 17:37, Marek pisze:

    > Zły link się  wkleił, chodziło o ten:
    >
    > https://www.fachowyinstalator.pl/wp-content/uploads/
    2012/01/kominki-z-plaszczem-wo_2.jpg

    > Dyskutujemy   teraz w kontekście alternatywnego źródła dla co i cwu.
    > Jak widać na obrazku strona wtórna wymiennika jest  od strony
    > zasilania a nie powrotu jak wcześniej pisałeś.  Ale ten schemat
    > załatwia tylko co,  wygląda na to, że do równoczesnego zasilania cwu
    > potrzebny będzie drugi wymiennik na obwód zasilania cwu.

    Przy kotłach Intergas/ACV/Thermagen wpinasz wymiennik na powrocie wody
    kotłowej do kotła. Ciepło z kominka czy z kotła węglowego będzie
    wykorzystane zarówno do grzania CO jak i CWU w przypadku kotła
    1-funkcyjnego. W przypadku kotła 2-funkcyjnego potrzebne będą 2
    wymienniki płytowe. Od strony zasilania kotła węglowego jako pierwszy
    wymiennik wpinasz wymiennik, którego strona wtórna podłączona jest do
    zimnej wody użytkowej zasilającej kocioł, a drugi wymiennik na powrocie
    CO do kotła.

    Ale o wiele lepiej jest wykorzystać do tego duży bufor z wbudowaną
    wężownicą nierdzewną do grzania CWU lub typu zbiornik w zbiorniku.

  • 46. Data: 2019-05-17 18:51:39
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-05-17 o 18:50, Hans Kloss pisze:
    > Porównanie Dacii do Taty jest "małym" nadużyciem.

    Fakt ;)

  • 47. Data: 2019-05-17 19:05:25
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-05-17 o 18:49, Janusz pisze:

    > Hujku mały, w sieci nikt nie jest anonimowy.

    Boli cię, że wyszedłeś na idiotę, a ja zwróciłem ci uwagę na twoje
    chamstwo i na to, że wypisujesz głupoty. Dlatego mi ubliżasz, wyzywając
    od buca i "hujka" (choć z błędem ortograficznym, który świadczy tylko o
    twoich brakach)

  • 48. Data: 2019-05-17 20:12:13
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 17 May 2019 18:50:49 +0200, Uzytkownik <a...@s...pl>
    wrote:
> [...]
    > do
    > zimnej wody użytkowej zasilającej kocioł, a drugi wymiennik na

    Ok, jasne. Moje wątpliwości wynikają z tego, czy oprogramowanie pieca
    nie wprowadzi go w tryb błędu widząc na powrocie temp. wyższą niż na
    zasilaniu, wszak jest to dość niecodzienna sytuacja.

    --
    Marek

  • 49. Data: 2019-05-17 20:14:42
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 17 May 2019 18:34:50 +0200, Uzytkownik <a...@s...pl>
    wrote:
> [...]
    > się
    > je "wyrywać". Popytaj lokalnego instalatora, bo to co widzisz w

    Tak, ale do ceny Asristona zejsc nie chcą. Aristony takie są złe?

    --
    Marek

  • 50. Data: 2019-05-17 20:49:47
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Aluminium, krzem i magnez razem stopione to stop a nie kompozyt nieukowcu.