  • 31. Data: 2019-05-17 14:10:27
    Temat: Re: Piec kondensacyjny z zew. zasobnikiem - czy koniecznie?
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-05-17 o 10:21, Janusz pisze:

    > Takiego buca przemądrzałego  jak Ty to nikt nie przebije.
    > powiedz mi bucu czemu się wstydzisz swojego imienia?
    > boisz się że klienci by cię mogli z firmą skojarzyć?
    > i nam tu co nieco o twoich "osiągnięciach" napisać.

    Umówmy się, że mam na imię janusz, a ty ujadający kundlu dlaczego jesteś
    anonimowy?

  • 32. Data: 2019-05-17 14:25:21
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-05-17 o 08:47, Marek pisze:

    > Podoba mi się ten Thermagen bo jest węższy i mi to bardziej pasuje. Na
    > stronie Thermagen.pl  wspominają przy opisie dwufunkcyjnego że ma
    > wbudowany zasobnik cwu a w dokumentacji o tym milczą i nie widać
    > zasobnika na przekrojach pieca. To mają zasobnik czy nie i jaki
    > konkretnie model ma?

    Nie mają zasobników (zbiorników) CWU.

    Mają wymiennik (dużym, ciężki, metalowy blok ze stopu aluminium, krzemu
    i magnezu), który gromadzi pewną ilość ciepła i działa podobnie jak w
    przypadku kotłów z wbudowanym małym zasobnikiem tzn. zaraz po odkręceniu
    ciepłej wody, woda ta jest dostępna natychmiast. Kocioł po włączeniu
    funkcji inteligentnej komfortu uczy się zachowania domowników i
    utrzymuje ten wymiennik ciepłym wtedy, kiedy użytkownicy będą korzystać
    z ciepłej wody. W tym czasie kocioł podgrzewa ten wymiennik utrzymując
    go ciepłego. Kiedy domownicy idą spać lub wychodzą z domu, kocioł w tych
    okresach czasu nie podgrzewa tego wymiennika. Zaczyna go znów podgrzewać
    zanim domownicy powrócą do domu lub obudzą się do pracy.

    Dzięki tej funkcji jest możliwe zrobienie cyrkulacji CWU przy tych
    kotłach. Potrzebna jest pompka cyrkulacyjna, zawór zwrotny oraz
    specjalny zawór regulacyjny, którym ustawia się stały przepływ wody
    przez cyrkulację. Ustawia się przepływ na taką wartość, aby czujnik
    przepływu wody użytkowej nie załączał palnika. Jeżeli w domu masz
    grzejniki i potrzebujesz wyższej temperatury wody CO to wtedy trzeba
    jeszcze dołożyć na wyjściu ciepłej wody zawór mieszający.

  • 33. Data: 2019-05-17 14:26:20
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Zajebisty argument z montowaniem. Jeden przez trzydziesci piec lat na lini
    montazowej Pontiaca kola przykrecal. Z takim doswiadczeniem musial byc super
    mechanikiem samochodowym.

    Oj kogutek! Widać, że leki ci się skończyły :)

  • 34. Data: 2019-05-17 15:01:55
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 17 May 2019 14:10:13 +0200, Uzytkownik <a...@s...pl>
    wrote:
    > Oczywiście są też inne rozwiązania, także i ten, który jest
    > pokazany na
    > tym rysunku z zasobnikiem warstwowym, choć przy tym schemacie to
    > nie
    > będzie działać, ponieważ nie ma tam narysowanej dodatkowej pompy
    > cyrkulującej, która zajmuje się ładowaniem zasobnika CWU.

    > Te 2-funkcyjne kotły świetnie sobie radzą ze źródłami
    > alternatywnymi.
    > Dodatkowe źródło ciepła podłączamy przed wejściem zimnej wody do
    > kotła.

    Większość schematów podłącza na zasilaniu a nie powrocie, jako
    równolegle źródło:

    https://www.fachowyinstalator.pl/wp-content/uploads/
    2012/01/kominki-z-plaszczem-wo_1.jpg

    > Ciepła woda w kotle grzana jest tylko na zasadzie przepływu. Nie ma
    > tam

    To wiem, mam na myśli obieg zasobnika z użyciem alternatywnego
    źródła.

    --
    Marek

  • 35. Data: 2019-05-17 15:05:29
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 17 May 2019 14:25:21 +0200, Uzytkownik <a...@s...pl>
    wrote:
    > specjalny zawór regulacyjny, którym ustawia się stały przepływ wody
    > przez cyrkulację. Ustawia się przepływ na taką wartość, aby czujnik
    > przepływu wody użytkowej nie załączał palnika.

    No ale jak nie załączy to w końcu się ochłodzi i będzie cyrkulować
    zimna.

    Fajne te thermagen ale niestety cena je dyskwalifikuje. Ariston z
    zew. zasobnikiem 150l można wyrwać już za 3900. Thermagen taki sam
    zestaw 7000.

    --
    Marek

  • 36. Data: 2019-05-17 15:33:28
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 17.05.2019 o 15:05, Marek pisze:

> [...]
    > zasobnikiem 150l można wyrwać już za 3900. Thermagen taki sam zestaw 7000.

    Pytasz o kocioł, kotły, ale my nie wiemy czego oczekujesz. jeśli
    wychowałeś sie na junkersie - bez zasobinika będzie tak samo. jeśli w
    blokach które mają ciepłą, zimną i 3 rurki - piec z zasobnikiem plus 3
    rurki da Ci taki sam komfort.

    ToMasz

  • 37. Data: 2019-05-17 15:47:32
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-05-17 o 15:01, Marek pisze:

    > Większość schematów podłącza na zasilaniu a nie powrocie, jako
    > równolegle źródło:
    >
    > https://www.fachowyinstalator.pl/wp-content/uploads/
    2012/01/kominki-z-plaszczem-wo_1.jpg

    Chyba nie za bardzo rozumiem o co Ci chodzi. Pokazujesz schemat z pompą
    obiegową CO na powrocie, a dyskutowaliśmy o pompie cyrkulacyjnej ciepłej
    wody.

    > To wiem, mam na myśli  obieg zasobnika z użyciem alternatywnego źródła.

    Możesz jaśniej?

    Opisz może czego oczekujesz, bo teraz to już w ogóle nie rozumiem Twoich
    wypowiedzi.

  • 38. Data: 2019-05-17 17:23:56
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Na moja chorobe chociaz sa leki. Na twoja juz nie ma.

  • 39. Data: 2019-05-17 17:37:23
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 17 May 2019 15:47:32 +0200, Uzytkownik <a...@s...pl>
    wrote:
> [...]
    > pompą
    > obiegową CO na powrocie, a dyskutowaliśmy o pompie cyrkulacyjnej

    Zły link się wkleił, chodziło o ten:

    https://www.fachowyinstalator.pl/wp-content/uploads/
    2012/01/kominki-z-plaszczem-wo_2.jpg

    Dyskutujemy teraz w kontekście alternatywnego źródła dla co i cwu.
    Jak widać na obrazku strona wtórna wymiennika jest od strony
    zasilania a nie powrotu jak wcześniej pisałeś. Ale ten schemat
    załatwia tylko co, wygląda na to, że do równoczesnego zasilania cwu
    potrzebny będzie drugi wymiennik na obwód zasilania cwu.

    --
    Marek

  • 40. Data: 2019-05-17 18:00:50
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2019-05-17 o 14:10, Uzytkownik pisze:

    > W tym kompozytowym wymienniku ciepła zatopione są 2 wężownice. Jedna,
    > grubsza do podgrzewania wody CO, a druga do bezpośredniego podgrzewania
    > CWU.

    Jak latem jest włączona tylko funkcja CWU, to jak jest odbierane ciepło
    od wężownicy CO żeby nie "wytopiła" się?