  • 91. Data: 2019-05-21 12:37:01
    Temat: Re: Piec kondensacyjny z zew. zasobnikiem - czy koniecznie?
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 21 maja 2019 12:26:01 UTC+2 użytkownik WS napisał:

    > Wg mnie tak mialo byc w teorii, ale praktycznie, oczywiscie wg mnie ;) ceny
    katalogowe to sa ceny wziete calkowicie z sufitu, wywindowane przez marketingowcow,
    zeby klient widzial i sie cieszyl jak dziecko, ze kupuje zawsze z duzym rabatem.
    Jesli kupi w cenie katalogowej to... frajer ;)
    > Zreszta chyba stale ceny (zmowa cenowa) sa obecnie zakazane.
    > Pamietam, ze jak budowalem dom kilkanascie lat temu, to nawet nikt nie zaczynal
    zadnej dyskusji cenowej od tej ceny katalogowej, na start bylo " produkt fimy x
    sprzedajemy z rabatem XX od ceny katalogowej, firmy y z YY", tak ze 20 to minimum
    bylo, oczywiscie ralnie jeszcze taniej.

    Na przewody w hurtowni elektrycznej dostałem rabat coś koło 80%
    I dopiero po tym rabacie cena była porównywalna z cenami za które można było takie
    przewody kupić na allegro np.

  • 92. Data: 2019-05-21 13:47:23
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-05-21 o 11:52, Kżyho pisze:

> [...]
    > gdzieś przy słupku czy w progu właśnie będą złączki, w które wpina się
    > kawałek wiązki, który musisz umieścić w drzwiach i przeciągnąć do tego
    > miejsca.
    > Ojciec w Fordzie Galaxy np. ma możliwość zrobienia sobie tylnych
    > bocznych szyb elektrycznie uchylnych (obecnie manualne) zakładając
    > jedynie przy oknie odpowiednie silniczki oraz wstawiając w konsoli
    > brakujące przyciski - znowu wiązki już są, trzeba tylko się podłączyć.
    > Takich przykładów jest wiele. Czasem tej wiązki jest więcej, czasem
    > mniej, ale główny szkielet zazwyczaj jest gotowy niezależnie od

    Wiem, że w samochodach bywają częściowo wyprowadzone złączki pod wiązki,
    ale też nie w każdym aucie. Dla przykładu w moim nie wyprowadzili pod
    oświetlenie 3 rzędu siedzeń i musiałem się wpinać w istniejące wiązki 2
    rzędu siedzeń, rozcinając przewody. Elektrycznych szyb tylnych nie mam
    zamiaru robić, bo oprócz wiązek musiałbym wymienić także płytki
    kontaktowe (drzwi przesuwne) w których brakuje sprężynujących styków.
    Choć powiem Ci, że brakuje mi tych tylnych uchylnych jakie miałem w
    poprzednim aucie. Umożliwiały one szybkie przewietrzenie auta,
    nagrzanego w upalnym słońcu. Na chwilę uchylałem przednie szyby oraz te
    na samym końcu i po przejechaniu kilkudziesięciu metrów w aucie już było
    znośnie. Oczywiście klimatyzację miałem zarówno w tamtym aucie jak i w
    obecnym mam, ale zawsze to trochę szybciej klima schłodzi jak się
    przewietrzy ten ukrop.

    Widzę, że nie łapiesz o co się dochodziliśmy w tej dyskusji. Januszek
    napisał, że wszystko już jest w samochodach włącznie z podgrzewaniem
    foteli i sterowaniem, tylko trzeba dopłacić, aby producent to odblokował
    w komputerze. Na podstawie tego samochodu udowadniał, że w kotłach
    jednofunkcyjnych jest tak samo zamontowany zawór 3-drogowy, ale
    producent zablokował jego obsługę i żeby ją odblokować to trzeba
    producentowi kotła dopłacić. :)

    Tak twierdził, ponieważ wcześniej napisał, że w kotłach 1-funkcyjnych
    producenci nie montują zaworów 3-drogowych, bo i po co. Kiedy kilka osób
    (także i Ty) zaczęło mu udowadniać, że jest w błędzie to sobie wymyślił
    historyjkę o zabokowanym i niemożliwym do użytku zaworze :)

    Jak więc widzisz kolejnymi bajeczkami tłumaczył wcześniej wymyślone
    bajeczki. :)

  • 93. Data: 2019-05-21 13:54:43
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-05-21 o 12:01, Kżyho pisze:

> [...]
    > Bo taki "gwarancyjny" przegląd był droższy od dobre 200-300 zł od
    > tradycyjnego, który niczym się nie różnił oprócz tego, że dostawałeś
    > pieczątkę na przedłużenie gwarancji (tamte też w książkę przeglądów
    > wbijali, tylko gwarancja nie ulegała przedłużeniu).
    > A że kocioł uchodzi za mało awaryjny, sam serwisant po cichu mi
    > powiedział, że sam ma ten model u siebie w domu, bo jest BDB i że w
    > jego przypadku raczej bez sensu z tym przedłużaniem gwarancji, to go
    > posłuchałem i odpukać na razie bezproblemowo, a sporo kasy w kieszeni

    No i to już wystarczy, aby "znielubieć" takiego producenta. Zagrywka
    poniżej pasa.

  • 94. Data: 2019-05-21 14:34:55
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-05-21 o 12:25, WS pisze:

> [...]
    sprzedajemy z rabatem XX od ceny katalogowej, firmy y z YY", tak ze 20 to minimum

    To idź i wytłumacz to Niemcowi.

    W Niemczech nie masz możliwości kupić taniej. Jest cena katalogowa,
    którą ustala producent i dla klienta końcowego jest to cena ostateczna.

    Rabaty są tylko i wyłącznie dla firm instalatorskich i sprzedawców.
    Żaden klient detaliczny nie powinien widzieć jakiegokolwiek rabatu.

    I to jest zdrowa polityka cenowa.

    W Polsce to jest dżungla, która niszczy rynek usług. Dla przykładu
    brałem towar w hurtowni. Dostawałem rabat. Aby móc sprzedać ten towar to
    z mojego rabatu nie mogłem zostawić sobie więcej jak 5%. Nikomu (ani
    sprzedawcy w hurtowni, a zwłaszcza inwestorowi) do tego jego pustego łba
    nie potrafiło dotrzeć, że muszę poświęcić czas, spalić paliwo, aby towar
    odebrać z hurtowni i zawieźć do klienta. Czyli tak naprawdę to co
    powinienem zarobić na tym towarze to szło w koszty praktycznie w
    transport i gówno miałem z tego towaru, a jeszcze dołożyć do interesu,
    bo swój czas musiałem dać za darmo.

    Mój klient poszedł do hurtowni osobiście i wynegocjował ten towar w tej
    samej cenie co ja, a nierzadko za jeszcze mniej. No to mówię to nich
    kupi i przywiezie to ja mu go zamontuję. Ale on nie ma jak tego
    przywieźć i żebym jechał po ten towar, który on sobie kupi. No to ja
    mówię, że mogę mu przywieźć, ale muszę doliczyć sobie dodatkowe koszty
    (mój czas i koszty paliwa) i już w tym momencie byłem dla tego klienta
    złodziejem i cwaniaczkiem, bo chciałem go oskubać. Poza tym byłem
    złodziej, bo wcześniej chciałem za ten towar więcej niż on sam mógł go
    kupić w hurtowni (którą to ja mu wskazałem, że tam się zaopatruję).

    Kończyło się na tym, że proponowałem, aby sobie znalazł uczciwego
    wykonawcę, a z hurtownią się żegnałem i już więcej tam się nie
    zaopatrywałem.

    Po prostu chora polityka cenowa, która niszczy rynek usług i rynek
    sprzedaży. Uważam, że takie metody powinny być prawnie zabronione i
    tępione przez państwo, bo to stwarza tylko i wyłącznie szanse dla
    korupcji i działalności panów Zenków, Heńków czy Januszy. Na szczęście
    część hurtowni w ogóle nie obsługuje detalu, a jeżeli już to klient
    detaliczny dostanie towar po cenie katalogowej. I tak powinno być.

    W efekcie takiej polityki mamy wysyp handlarzy internetowych, którzy
    robią dumping cen i tworzą coraz gorszą sytuację firm w sferze usług. Po
    prostu firma, która nie może zarobić na towarze to z całą pewnością nie
    zarobi na usługach, bo jako konkurencję ma pseudo elektryków, pseudo
    hydraulików działających "na czarno", którzy idą robić za miskę strawy
    bez kwitka.

    Oczywiście klienta to "wali", bo dla niego liczy się, żeby było tanio i
    jest tanio, a że chujowo i później trzeba będzie naprawiać po partaczach
    to jeszcze tego on nie wie. Najgorsze jest to, że jak się klient dowie,
    że jest chujowo to od razu przypisuje winę instalatorom prowadzącym
    firmy. Nie bierze pod uwagę, że przecież było tanio, bo robił pan Henio,
    a nie firma.

    Ot, dlaczego jest jak jest.

  • 95. Data: 2019-05-21 16:06:21
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 21 maja 2019 14:35:03 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:

    > To idź i wytłumacz to Niemcowi.
    >
    > W Niemczech nie masz możliwości kupić taniej. Jest cena katalogowa,
    > którą ustala producent i dla klienta końcowego jest to cena ostateczna.

    A skąd ta pewność
    Szwagier mój osobisty od kilku już lat za zachodnią granica partaczy w
    instalatorstwie i nic takiego nie potwierdza
    A na szybko na ebay kocioł który Khyżo poleca
    https://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R40&_nkw=ZSB14-
    3C&_sacat=0&rt=nc&LH_PrefLoc=1
    Od 1300 do 1600 euro.
    Faktem że w szczegóły się nie wdawałem tylko na szybko oferty z Niemiec wyfiltrowałem

    > Rabaty są tylko i wyłącznie dla firm instalatorskich i sprzedawców.

    Tak w Niemczech akurat nie jest z tego co sie orientuje

    > Żaden klient detaliczny nie powinien widzieć jakiegokolwiek rabatu.

    A wprost przeciwnie. Ze zmowami cenowymi różne UOKiKi walczą

    > I to jest zdrowa polityka cenowa.

    Dal instalatorów zdrowa.
    Dla sprzedawców niekoniecznie co widać chociażby w Polsce że wolą zjechać ze sztywnej
    ceny żeby sprzedać więcej.

    > W Polsce to jest dżungla, która niszczy rynek usług.

    Bo rynek usług powinien zajmować się usługami a sprzedażą niech zajmują się
    sprzedawcy

> [...]
    > nie potrafiło dotrzeć, że muszę poświęcić czas, spalić paliwo, aby towar
    > odebrać z hurtowni i zawieźć do klienta.

    A co sprzedawce i klienta obchodzi ile i na co Ty czasu poświęcasz?
    Czy biorąc od klienta zapłatą zastanawiasz się ile i na co on czasu poświecił żeby te
    pieniądze zarobić?

    >Czyli tak naprawdę to co
    > powinienem zarobić na tym towarze to szło w koszty praktycznie w
    > transport i gówno miałem z tego towaru, a jeszcze dołożyć do interesu,
    > bo swój czas musiałem dać za darmo.+

    To klienta wina że złe skalkulowałeś swoją cenę?

    > Mój klient poszedł do hurtowni osobiście i wynegocjował ten towar w tej
    > samej cenie co ja, a nierzadko za jeszcze mniej.

    Najczęściej indywidualnie dostanie jeszcze niższą cenę jak instalatorzy bo może
    ponegocjować
    Instalatorowi na negocjacjach ze sprzedawcami nie zależy bo i tak na końcu płaci
    klient. Instalatorzy mają jakies stałe upusty w hurtowniach jako "stali klienci" i
    jak raz w miesiącu hurtownia wystawia im faktury to nalicza na wszystko np 5% rabatu
    Indywidualny klient ma motywacje(swoją kase) żeby wynegocjować większy rabat

> [...]
    > (mój czas i koszty paliwa) i już w tym momencie byłem dla tego klienta
    > złodziejem i cwaniaczkiem, bo chciałem go oskubać.

    Widocznie albo klient burak albo ty na początku złe ofertę przedstawiłeś
    A tak w ogóle to opowiastka typowa ale naciągana
    Hurtownie bez problemu dowożą co tam trzeba i gdzie trzeba więc instalator niech się
    zajmie instalowaniem a nie handlem i transportem

    > Poza tym byłem
    > złodziej, bo wcześniej chciałem za ten towar więcej niż on sam mógł go
    > kupić w hurtowni (którą to ja mu wskazałem, że tam się zaopatruję).

    Tam złodziejem od razu. Klient miał okazje kupić taniej TEN SAM produkt a ty się
    dziwisz że nie kupił drożej

    > Kończyło się na tym, że proponowałem, aby sobie znalazł uczciwego
    > wykonawcę, a z hurtownią się żegnałem i już więcej tam się nie
    > zaopatrywałem.

    https://youtu.be/uaH7r30oSgk?t=44
    Z takim podejściem to nie dziwne że musiałeś zrezygnować z usług i przejść na etat
    czy tam gdzie.
    Ale w sumie racja- po co się użerać z wrednymi klientami jak można inaczej kase
    zarabiać.

    > Na szczęście
    > część hurtowni w ogóle nie obsługuje detalu, a jeżeli już to klient
    > detaliczny dostanie towar po cenie katalogowej.

    Albo podzie do sąsiedniej i dostanie z rabtem lub z allegro mu przywiozą pod dom
    Klima w Peugeocie mi nie działała
    Pojechałem na warsztat, sprawdzili, stwierdzili że uszkodzona chłodnica klimy
    skasowali mnie za diagnozę 60zł(i jak najbardziej ok pretensji o to nie mam)i
    powiedzieli ze za dwa dni mogą mi sprowadzić chłodnice(380zł) + wymiana (50zł)
    Na szybko zerknąłem w internet i umówiłem się z nimi że chłodnice sam kupie, oni mi
    wymienią+ klimę napełnia
    Zgodzili się
    Na drugi dzięn chłodnicę kurier przywiózł gdzie mu wskazałem, zapłaciłem za nią 153zł
    i pojechałem na warsztat wymienić.
    wymienili, instalację napełnili zapłaciłem tak jak się dogadaliśmy
    220zł które zaoszczędziłem starczyło prawie na nowy czynnik+ jego wymianę na tym
    warsztacie
    A właściciel warsztatu zaoszczędził czas na zamawianiu dla mnie nowej chłodnicy;)

    > W efekcie takiej polityki mamy wysyp handlarzy internetowych, którzy
    > robią dumping cen i tworzą coraz gorszą sytuację firm w sferze usług.

    Marzy się Tobie jedna Centrala Techniczna z cenami urzędowymi? To juz było i ony nie
    wróciło
    A ci "handlarze internetowi" to bardzo często duże, prężnie działające firmy
    Dzięki nim klienci mają towar taniej i często szybciej jak u lokalnych sprzedawców

> [...]
    > że jest chujowo to od razu przypisuje winę instalatorom prowadzącym
    > firmy. Nie bierze pod uwagę, że przecież było tanio, bo robił pan Henio,

    Każdy pewnie zna przypadki ze usługę spartaczyła "firma"
    Tak samo reklamacje- czasami trudniej się doprosić o poprawki "firmę" niz lokalnego
    Kazia

    > Ot, dlaczego jest jak jest.

    Z moich obserwacji wynika ze najwięcej kłopotów i problemów jest jak się umówisz z
    firmą na usługę "robocizna+ materiały"
    Wtedy jako inwestor przepłacasz a niewiele za to zyskujesz
    dlatego ja zawsze jak zlecam robotę to omawiamy zakres robót, proszę o podanie ceny
    za robociznę a materiały załatwiam sam.

  • 96. Data: 2019-05-21 16:20:16
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-05-21 o 13:47, Uzytkownik pisze:

    > Jak więc widzisz kolejnymi bajeczkami tłumaczył wcześniej wymyślone
    > bajeczki. :)
    Skończ już te bajeczki opowiadać, bo kombinujesz z insynuacjami jak koń
    pod górę.

  • 97. Data: 2019-05-21 16:29:20
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-05-21 o 16:06, Kris pisze:

    > A skąd ta pewność
    > Szwagier mój osobisty od kilku już lat za zachodnią granica partaczy w
    instalatorstwie i nic takiego nie potwierdza

    Zaskoczony jesteś? bo ja nie :)
    Od dawna wiadomo że użyszkodnik to taki gawędziarz internetowy i na tym
    jego "wiedza" się kończy, dlatego jest anonimowy bo konfrontacja z jego
    klientami tu na forum mogłaby być bardzo bolesna dla jego ego.

  • 98. Data: 2019-05-21 16:47:17
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-05-21 o 16:20, Janusz pisze:

    > Skończ już te bajeczki opowiadać,  bo kombinujesz z insynuacjami jak
    > koń pod górę.

    Gdzie to twoje EOT?

    Jak widać honoru także nie masz.

  • 99. Data: 2019-05-21 18:34:04
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > A skąd ta pewność

    Bo w rodzinie i wśród znajomym mam kilka osób, które prowadzą swoje
    firmy m.in. w Niemczech.

> [...]
    instalatorstwie i nic takiego nie potwierdza
    > A na szybko na ebay kocioł który Khyżo poleca

    Dziękuję Ci, że jednak mnie popierasz i potwierdzasz to co piszę :)

    1425 Euro to ponad 6000zł wysyłka z Włoch.

    a 1625,38 Euro to już prawie 7000zł też wysyłka z Włoch.

    Jak widać są to ceny katalogowe lub bliskie katalogu z lekką przewagą wzwyż.

    A tu masz katalog Junkers z cenami katalogowymi:

    https://www.junkers.pl/files/JUNKERS-BOSCH_Cennik_ur
    zadzen_obowiazuje_od_18.04.2019_2_PL.pdf

    Co prawda nie ma w nim tego modelu, bo już chyba wyszedł z produkcji,
    ale masz podobne w cenach katalogowych.

    A teraz poszukaj mi na Ebayu tego kotła w cenie 914 Euro i do tego w
    Niemczech, bo za tyle je sprzedają desperaci w Polsce

    https://www.ceneo.pl/1591634

    > Faktem że w szczegóły się nie wdawałem tylko na szybko oferty z Niemiec
    wyfiltrowałem

    Z Ebaya, ale nie z Niemiec.

    > Tak w Niemczech akurat nie jest z tego co sie orientuje

    > A wprost przeciwnie. Ze zmowami cenowymi różne UOKiKi walczą

    To nie jest zmowa cenowa. To cena katalogowa producenta. Mylisz
    kompletnie pojęcia. Ustalenie przez producenta ceny katalogowej i
    sprzedawanie w jednej cenie w każdym sklepie nie podlega pod "zmowę cenową".

    Zmowa cenowa byłaby wtedy, gdyby na rynku były tylko 3 firmy i ustaliły
    między sobą, że nie wolno sprzedawać za mniej niż, a cena byłaby
    bezzasadnie wygórowana.

    > Dal instalatorów zdrowa.
    > Dla sprzedawców niekoniecznie co widać chociażby w Polsce że wolą zjechać ze
    sztywnej ceny żeby sprzedać więcej.

    Widzisz sprzedaż w hurtowniach to w 99% firmy instalatorskie.

    > Bo rynek usług powinien zajmować się usługami a sprzedażą niech zajmują się
    sprzedawcy

    Znów mylisz pojęcia.

    Usługa to "wykonanie ogrzewania", a żeby wykonać tą usługę to firma
    instalatorska musi wykorzystać materiały na któe składają się: materiały
    hydrauliczne (rury, zawory, złączki, itd.), elementy montażowe (konsole,
    szyny, profile, uchwyty, obejmy, kołki itd.) oraz urządzenia (kocioł,
    zasobnik CWU, pompy, automatyka itd.)

    > A co sprzedawce i klienta obchodzi ile i na co Ty czasu poświęcasz?
    > Czy biorąc od klienta zapłatą zastanawiasz się ile i na co on czasu poświecił żeby
    te pieniądze zarobić?

    O czym Ty w ogóle piszesz?

    Ja piszę o sytuacji, że mam wykonać usługę i przedstawiam klientowi cenę
    całej usługi wraz z ceną materiałów, a klient cwaniaczy i załatwia
    taniej i żąda ode mnie, abym poświęcił swój czas, swoje auto, poniósł
    koszty paliwa tylko po to, aby on mógł zaoszczędzić.

    To tak jak byś poszedł do piekarza i zapytał czy ten chleb to z mąki to
    ze młyna od Jorgusia zza wartkiej rzeki?

    Po usłyszeniu, że nie od Jorgusia to poszedłbyś do Jorgusia, żeby Ci
    sprzedał mąkę, a następnie udał się do piekarza i mu powiedział pan to
    żeś złodziej, masz pan jechać i mi przywieźć mąkę łod Jorgusia i mosz mi
    pan sprzedać ten chleb o połowę taniej.

    Czy Twoi klienci rozliczają Cię ze składników Twojej pracy z usługi,
    którą świadczysz?

    Widzisz instalatorstwo to taka chujowa obecnie dziedzina, że co chwilę
    firmy się zwijają, a na rynku pozostaje tylko bylejakość i tandeta.

    > To klienta wina że złe skalkulowałeś swoją cenę?

    Ale ja jej nie skalkulowałem źle. Ja zostałem postawiony przed faktem
    dokonanym, że nie jestem w stanie uczciwie sprzedać swojej usługi bez
    oszukiwania klienta, a że nie umiem oszukiwać klienta to po prostu
    przestałem dla niego świadczyć usługi.

> [...]
    > Indywidualny klient ma motywacje(swoją kase) żeby wynegocjować większy rabat

    Ale rabat dla instalatora to jest rabat instalatora. Widzę nie czujesz
    tego i nie rozumiesz.

    Rzecz w tym, że klient nie jest instalatorem i nie może dostawać rabatu
    instalatora, choćby dlatego, że klient zrobi zakup raz i do tego jeszcze
    będzie przebrzydzał i wybrzydzał, a instalator przychodzi wielokrotnie w
    tygodniu po materiały.

> [...]
    > Hurtownie bez problemu dowożą co tam trzeba i gdzie trzeba więc instalator niech
    się zajmie instalowaniem a nie handlem i transportem

    ROTFL.

    Kto wg Ciebie powinien jechać do hurtowni i złożyć zamówienie na
    materiały, które hurtownia dowiezie na miejsce?

    > Tam złodziejem od razu. Klient miał okazje kupić taniej TEN SAM produkt a ty się
    dziwisz że nie kupił drożej

    Ale ja nie mam żalu, że ktoś chce kupić taniej tylko o to, że jestem
    nazywany przez klienta cwaniaczkiem i oszustem, bo w hurtowni nie
    szanują instalatora.

> [...]
    czy tam gdzie.
    > Ale w sumie racja- po co się użerać z wrednymi klientami jak można inaczej kase

    Od razu zrezygnować z usług. Nie zrezygnowałem z usług, dalej prowadzę
    działalność gospodarczą, ale przynajmniej nie użeram się z takimi
    klientami indywidualnymi.

    > Albo podzie do sąsiedniej i dostanie z rabtem lub z allegro mu przywiozą pod dom

    Nie do końca. Choć z oporem, aczkolwiek idzie ku dobremu. Coraz mniej
    hurtowni obsługuje detalistę, a jeżeli już to poziom rabatowy
    instalatora jest poza zasięgiem detalisty.

> [...]
    warsztacie
    > A właściciel warsztatu zaoszczędził czas na zamawianiu dla mnie nowej chłodnicy;)

    Gratuluję! :)

    Gdyby ten mechanik kupił sam tą chłodnicę i ją zamontował to w razie
    problemów masz tylko jednego, do którego kierujesz roszczenia.

    Skoro kupiłeś sam to przecież mechanik nie może odpowiadać za jakość tej
    chłodnicy - jest to chyba zrozumiałe?

    Będziesz musiał skorzystać z gwarancji to pojedziesz do mechanika, aby
    Ci ją zdemontował, następnie wyślesz ją do sprzedawcy, a ten po 14
    dniach wyśle Ci odpowiedź, że reklamacja nie została uwzględniona z
    powodu złego montażu.

    I co wtedy?

    Poza tym czy chłodnia, którą kupiłeś to ten sam model, który oferował
    mechanik i tak samo trwały?

    Wiesz, ja mam zasadę, że wolę załatwiać wszystko przez mechaników, bo
    wierzę w to, że mają większe rozeznanie ode mnie co wybrać, jakiej firmy.

    To jest dokładnie tak jak z instalatorami. Nie montuje się klientowi
    najtańszego badziewia, choćby po to, żeby później nie przyszedł i nie
    obił facjaty :)

    Jestem tego świadomy, że ten mechanik dostaje spory rabat i z tego
    rabatu korzysta. Nigdy żadnego z mechaników nie rozliczałem z tego gdzie
    kupił i za ile. Interesuje mnie tylko i wyłącznie cena finalna, abym
    wiedział ile kasy mam przygotować oraz jakość wykonanej usługi.

    > Każdy pewnie zna przypadki ze usługę spartaczyła "firma"
    > Tak samo reklamacje- czasami trudniej się doprosić o poprawki "firmę" niz lokalnego
    Kazia

    j.w.

    A propos Kaziów to mi nawet nie mów, bo co chwilę słyszę, że przestał
    odbierać telefony :)

  • 100. Data: 2019-05-21 19:39:35
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, May 21, 2019 at 6:34:21 PM UTC+2, Uzytkownik wrote:
> [...]
    >
    > Zmowa cenowa byłaby wtedy, gdyby na rynku były tylko 3 firmy i ustaliły
    > między sobą, że nie wolno sprzedawać za mniej niż, a cena byłaby

    Obawaiam sie, ze to Ty nie masz racji. Za zabronienie sprzedazy ponizej jakiejs tam
    ceny sporo firm juz zaplacilo kary,

    np.
    http://wyborcza.biz/biznes/1,147880,19354616,uokik-z
    mowa-cenowa-na-rynku-drogich-zegarkow-2-mln-zl-kary.
    html

    https://www.bankier.pl/wiadomosc/Zmowa-cenowa-na-ryn
    ku-suplementow-diety-Solgar-Polska-na-celowniku-UOKi
    K-7668971.html