  • 101. Data: 2019-05-21 22:18:10
    Temat: Re: Piec kondensacyjny z zew. zasobnikiem - czy koniecznie?
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 21 May 2019 18:34:04 +0200, Uzytkownik <a...@s...pl>
    wrote:
    > To nie jest zmowa cenowa. To cena katalogowa producenta. Mylisz
    > kompletnie pojęcia. Ustalenie przez producenta ceny katalogowej i
    > sprzedawanie w jednej cenie w każdym sklepie nie podlega pod "zmowę
    > cenową".

    A jak nazwiesz to:

    https://onninen.pl/pl-PL/rura-pert-z-oslona-antydyfu
    zyjna-wg-din-4726-16x2-0-2176-kan-therm,HAM022

    https://www.castorama.pl/rura-wielowarstwowa-kan-pe-
    rt-al-pe-rt-16-x-2-mm-200-mb-id-95752.html

    Ten sam produkt a cena 2x wyższą w hurtowni onninen niż w Castoramie.
    Co ciekawe większość hurtowni i sklepów sprzedaje w okolicy 2zl/m
    brutto tylko onninen za 5.

    --
    Marek

  • 102. Data: 2019-05-21 23:30:29
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-05-21 o 22:18, Marek pisze:

> [...]
    >

    > Ten sam produkt a cena 2x wyższą w hurtowni onninen niż w Castoramie.
    > Co ciekawe większość hurtowni i sklepów sprzedaje w okolicy 2zl/m

    Nie znam Onninen, dlatego trudno jest mi się odnieść. Być może są to
    ceny, które mają odstraszyć detalistę.

    A jak Ty to nazwiesz? Rurę firmową tej klasy to ja mogę kupić w hurtowni
    o wiele taniej. Na tyle taniej, żeby sprzedać ją klientowi taniej niż
    Castorama, a przy tym jeszcze zarobić.

    W zbliżonej cenie tej rury Castoramowej to ja mam rurę firmową z
    wysokiej półki PEXc-Al-PEXc która może pracować przy parametrach
    10bar/95'C, a chwilowo wytrzymuje temperaturę nawet do 150'C.

    Tej z Castoramy natomiast  maksymalne parametry robocze to 6bar/70'C, a
    maksymalne chwilowe parametry to 10bar/95'C.

    Na stronie Kan-Therm można wyczytać informację, że rury te nie powinny
    pracować przy ciśnieniach wyższych niż 6bar.

    Widzisz tu gdzieś zmowę cenową?

  • 103. Data: 2019-05-22 07:55:37
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 21 May 2019 23:30:29 +0200, Uzytkownik <a...@s...pl>
    wrote:
    > Nie znam Onninen, dlatego trudno jest mi się odnieść. Być może są
    > ceny, które mają odstraszyć dedetalistę.

    Widząc że cała Polska sprzedaje każdemu o połowę taniej? Jakaś nowa
    logika handlowa. Zresztą tą samą cenę proponują instalatorowi.

    > W zbliżonej cenie tej rury Castoramowej to ja mam rurę firmową z
    > wysokiej półki PEXc-Al-PEXc która może pracować przy parametrach
    > 10bar/95'C, a chwilowo wytrzymuje temperaturę nawet do 150'C.

    Jest plotka że te parametry to chwyt marketingow, pert jest ewolucją
    pex-* więc nie może być gorszy.

    --
    Marek

  • 104. Data: 2019-05-22 09:23:21
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 21 maja 2019 18:34:21 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:

    > Bo w rodzinie i wśród znajomym mam kilka osób, które prowadzą swoje
    > firmy m.in. w Niemczech.

    Ja również i zeznają coś innego

    > Dziękuję Ci, że jednak mnie popierasz i potwierdzasz to co piszę :)
    >
    > 1425 Euro to ponad 6000zł wysyłka z Włoch.
    >
    > a 1625,38 Euro to już prawie 7000zł też wysyłka z Włoch.

    A czemu przeliczasz na PLN? Zdawało mi się ze o rynku niemieckim piszemy

    > A teraz poszukaj mi na Ebayu tego kotła w cenie 914 Euro i do tego w
    > Niemczech, bo za tyle je sprzedają desperaci w Polsce
    >
    > https://www.ceneo.pl/1591634

    Celowo zamydlasz bo nie wierze ze nie wiesz o czym mowa
    Napisałeś ze w Niemczech cena katalogowa jest i taniej się nie kupi a ja napisałem że
    to =ewidentna nieprawda i podałem przykład że ten sam kocioł ma rozrzut cenowy w
    Niemczech od 1300 do 1600 euro.
    Więc ta cena katalogowa sztywna tam wcale nie jest

    > Widzisz sprzedaż w hurtowniach to w 99% firmy instalatorskie.

    Zagraj w totka bo szczęście masz i trafiasz na ten 1% klientów co to sami sobie w
    hurtowniach kupują
    A w czym instalator lepszy dla hurtownika opd klienta indywidualnego?
    5 kotłów na raz nie kupuje. ?Jak ma 5 klientów to kupuje 1 kocioł co tydzień przez 5
    tygodni
    Jak ci klienci sami kopia to hurtownia tez sprzeda 5 kotłów
    Piszesz że klienci idioci a sam uważasz chyba sprzedawców za idiotów bo nie chca
    sprzedawać tak jak Tobie się marzy tylko własna politykę sprzedażny prowadzą.

    > Usługa to "wykonanie ogrzewania", a żeby wykonać tą usługę to firma
    > instalatorska musi wykorzystać materiały na któe składają się: materiały
    > hydrauliczne (rury, zawory, złączki, itd.), elementy montażowe (konsole,
    > szyny, profile, uchwyty, obejmy, kołki itd.) oraz urządzenia (kocioł,
    > zasobnik CWU, pompy, automatyka itd.)

    No i ok
    I albo umawiasz się z klientem że cena xxxPLN i Ty wszystko kupujesz i instalujesz
    albo umawiasz się ze cena yyypln i klient dostarcza na budowę co tam potrzebne
    Ja zawsze ta drugą wersję jako klient wybieram

    > Ja piszę o sytuacji, że mam wykonać usługę i przedstawiam klientowi cenę
    > całej usługi wraz z ceną materiałów, a klient cwaniaczy i załatwia
    > taniej i żąda ode mnie, abym poświęcił swój czas, swoje auto, poniósł
    > koszty paliwa tylko po to, aby on mógł zaoszczędzić.

    Albo zmyślasz albo wyjątkowy burak ten klient ze nie potrafi z hurtowni na plac
    budowy kotła gazowego dostarczyć.

    > Widzisz instalatorstwo to taka chujowa obecnie dziedzina, że co chwilę
    > firmy się zwijają, a na rynku pozostaje tylko bylejakość i tandeta.

    Bo jak oprócz usług chcą się zajmować jeszcze handlem to może dlatego
    Niech robią to co potrafią najlepiej
    A skoro się zwijają to znaczy ze rynek je negatywnie zweryfikował

    > Ale ja jej nie skalkulowałem źle. Ja zostałem postawiony przed faktem
    > dokonanym, że nie jestem w stanie uczciwie sprzedać swojej usługi bez
    > oszukiwania klienta, a że nie umiem oszukiwać klienta to po prostu
    > przestałem dla niego świadczyć usługi.

    Normalna sprawa w biznesie- nie dogadaliście się

    > Rzecz w tym, że klient nie jest instalatorem i nie może dostawać rabatu
    > instalatora, choćby dlatego, że klient zrobi zakup raz i do tego jeszcze
    > będzie przebrzydzał i wybrzydzał, a instalator przychodzi wielokrotnie w
    > tygodniu po materiały.

    To ze tak twierdzisz to nie znaczy że tak jest.
    Sam wyżej napisałeś ze klient dostał taki sam czy nawet większy rabat
    Powtórze klient sam wynegocjuje większy rabat bo ma ku temu motywację(swoją kasę)
    Instalator takiej motywacji nie ma bo i tak za towar płaci klient

    > ROTFL.
    >
    > Kto wg Ciebie powinien jechać do hurtowni i złożyć zamówienie na
    > materiały, które hurtownia dowiezie na miejsce?

    Nie traktuj rozmówców jak idiotów proszę.
    Skoro klient wybrał opcję ze on sam materiały kupuje to on sam dba o to aby na budowę
    trafiły
    A najczęściej wystarczy telefon do hurtowni i towar trafia na budowę

    > Od razu zrezygnować z usług. Nie zrezygnowałem z usług, dalej prowadzę
    > działalność gospodarczą, ale przynajmniej nie użeram się z takimi
    > klientami indywidualnymi.

    No i ok. Rynek próżni nie lubi i na Twoje miejsce inni zapewne wskoczyli.

    > Gratuluję! :)

    Dzięki

    > Gdyby ten mechanik kupił sam tą chłodnicę i ją zamontował to w razie
    > problemów masz tylko jednego, do którego kierujesz roszczenia.

    I 220zł mniej w kieszeni.
    Czyli zamiast 680zł zapłaciłem 450zł- ponad 30% taniej
    Gdyby różnica była 50zł to pewnie bym sobie głowy nie zawracał

    > Skoro kupiłeś sam to przecież mechanik nie może odpowiadać za jakość tej
    > chłodnicy - jest to chyba zrozumiałe?

    Ależ oczywiste- dorośli ludzie jesteśmy

    > Będziesz musiał skorzystać z gwarancji to pojedziesz do mechanika, aby
    > Ci ją zdemontował, następnie wyślesz ją do sprzedawcy,

    Mniej więcej tak to sobie wyobrażam. No może z ta różnica że sam zdemontuje bo akurat
    w peugeocie 307 jest to banalnie proste

    >a ten po 14
    > dniach wyśle Ci odpowiedź, że reklamacja nie została uwzględniona z
    > powodu złego montażu.
    > I co wtedy?

    Jeśli bym musiał korzystać z gwarancji z powodu złego montażu to bym do mechanika
    kierował roszczenie.
    Jeśli chłodnica się rozszczelni to skorzystam z rękojmi ew gwarancji producenta(bo to
    akurat polski producent)
    I uwierz mi ze spokojnie dam sobie rade z odzyskaniem wszystkich kosztów

    > Poza tym czy chłodnia, którą kupiłeś to ten sam model, który oferował
    > mechanik i tak samo trwały?

    Bardzo możliwe że trwalszy.

    > Wiesz, ja mam zasadę, że wolę załatwiać wszystko przez mechaników, bo
    > wierzę w to, że mają większe rozeznanie ode mnie co wybrać, jakiej firmy.

    No i ok
    Też często swojego mechanika pytam co poleca i albo się dogadujemy że on sam zamawia
    i montuje albo pozbawiam go kłopotu sprowadzania części bo sam je kupie i przywiozę.
    Nie ma z tym żadnych problemów

    > To jest dokładnie tak jak z instalatorami. Nie montuje się klientowi
    > najtańszego badziewia, choćby po to, żeby później nie przyszedł i nie
    > obił facjaty :)

    Życie mnie nauczyło ze jak klient zamówi usługę z materiałami to ma zamontowane
    najtańsze części(i niekoniecznie jest to badziewie bo czasy gdzie cena świadczyła o
    jakości minęły bezpowrotnie chyba) bo wtedy więcej instalatorowi zostaje w kieszeni.

    > Jestem tego świadomy, że ten mechanik dostaje spory rabat i z tego
    > rabatu korzysta. Nigdy żadnego z mechaników nie rozliczałem z tego gdzie
    > kupił i za ile.

    Ja również
    Krótkie pytanie ile część kosztuje u niego i albo biorę od niego albo sam kupuje.
    Co w tym dziwnego
    Co do mechaników u nas to większość zaopatruje się w lokalnym AutoLandzie
    Czasami ceny sa ok, czasami warto sobie coś via net ściągnąć

  • 105. Data: 2019-05-22 09:49:22
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-05-22 o 07:55, Marek pisze:

    > Widząc że cała Polska  sprzedaje każdemu o połowę  taniej? Jakaś nowa
    > logika handlowa.  Zresztą tą samą cenę proponują instalatorowi.

    Jeżeli to prawda to tylko potwierdzasz to co napisałem wcześniej.

    > Jest plotka że te parametry to chwyt marketingow, pert jest ewolucją
    > pex-* więc nie może być gorszy.

    I tu się w pełni z Tobą zgadzam - to tylko plotka.

    PERT to rura tańsza w produkcji, ale ma gorsze parametry od PEX-a.

    Przy czym masz zasadniczo 3 typy sieciowania PEX:

    PEXa, PEXb oraz PEXc. Z tych 3 typów najlepsze parametry uzyskuje PEXc,
    ale także ta metoda sieciowania rur PEX jest najdroższa, ponieważ jej
    sieciowanie odbywa się w bunkrach ze ścianami o 2m grubości lub w
    bunkrach podziemnych. Wyprodukowane rury są tam przewożone i
    napromieniowywane zazwyczaj wiązką szybkich elektronów rozpędzonych w
    akceleratorze lub też napromieniowywane promieniowaniem gamma, czasami beta.

    Jaka jest różnica między rurą PERT, a rurą PEX.

    PERT to rura z polietylenu o zwiększonej gęstości z dodatkiem
    antyutleniacza (substancji zapobiegającej starzeniu się rury).

    Natomiast rura PEX to nic innego jak rura PERT poddana dodatkowemu
    procesowi sieciowania, które zwiększa wytrzymałość tej rury na ciśnienie
    oraz temperaturę.

    Jak więc widzisz PERT nie jest ewolucją PEX-a. Raczej PEX jest ewolucją
    PERT-a.

    Ale w wielu zastosowaniach PERT w zupełności wystarczy - np. w przypadku
    ogrzewania podłogowego, gdzie ciśnienia nie przekraczają 3 barów, a
    temperatury 50'C.

    Ale jakby nie patrzeć i tak najsłabszym ogniwem przy takiej rurze jest
    klei, który łączy poszczególne warstwy z sobą. Z wszystkich warstw, to
    klej jest najmniej odporny na temperaturę.

  • 106. Data: 2019-05-22 11:29:16
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-05-22 o 09:23, Kris pisze:

    > Ja również i zeznają coś innego

    > A czemu przeliczasz na PLN? Zdawało mi się ze o rynku niemieckim piszemy

    Bo ceny są podawane w Ojro lub Juesdollarsach i takie też są w
    katalogach producenta niezależnie czy jest to Polska czy Niemcy, Włochy,
    Hiszpania itd.

> [...]
    Niemczech od 1300 do 1600 euro.
    > Więc ta cena katalogowa sztywna tam wcale nie jest

    Nie w Niemczech. Podałeś ceny z Włoch. No wiesz, Mussolini, Hitler niby
    dużo wspólnego, ale to są dwa różne państwa.

    Piszemy o Niemcach.

> [...]
    sprzedawać tak jak Tobie się marzy tylko własna politykę sprzedażny prowadzą.

    I tak i nie. Często instalatorzy kupują po kilka sztuk na raz. Nie mając jeszcze
    klienta, bo często jest to warunek utrzymania odpowiedniego poziomu rabatowego. Jak
    nie dokona zakupu odpowiedniej ilości to traci ten poziom i kolejne sztuki musi kupić
    drożej. Widzę znów nie znasz zasad rabatowania w tej branży.

> [...]
    albo umawiasz się ze cena yyypln i klient dostarcza na budowę co tam potrzebne
    > Ja zawsze ta drugą wersję jako klient wybieram

    Instalatorstwo to nie kładzenie płytek w łazience, gdzie sam sobie
    wybierasz płytki, dokupujesz klej i fugę, być może jakiś grunt i po sprawie.

    Dobór poszczególnych elementów to dość skomplikowana sprawa i jest tego
    przynajmniej kilkaset lub kilka tysięcy pozycji w kilkudziesięciu jak
    nie kilkuset kategoriach.

    Aby zrobić takie zestawienie dla klienta i żeby mógł zrobić zakupy to
    musisz poświęcić ze 2-3 dniówki pracy, a i jeszcze klient połowy nie
    przywiezie, bo akurat tego nie było, a nikt mu nie podpowiedział, że
    można to zastąpić innym elementem lub poskręcać z 2 czy 3 innych, a
    dniówkę masz w plecy jak tego nie masz.

    Jak mam się tak użerać i robić robotę to wolę omijać takich klientów
    szerokim łukiem.

    Tobie się łatwo pisze, bo nie znasz charakteru tego typu pracy,

    > Albo zmyślasz albo wyjątkowy burak ten klient ze nie potrafi z hurtowni na plac
    budowy kotła gazowego dostarczyć.

    A kto pisał, że o kocioł gazowy chodziło?

    Poza tym przewieź osobówką rury po 3m długości czy zasobnik CWU 300 litrów.

    Poza tym zmieść do osobówki komplet t.j. kocioł gazowy, zestaw kominowy,
    uchwyty, konsole, rury, zawory, złączki itd.

    > Bo jak oprócz usług chcą się zajmować jeszcze handlem to może dlatego
    > Niech robią to co potrafią najlepiej
    > A skoro się zwijają to znaczy ze rynek je negatywnie zweryfikował

    Co to znaczy handlem?

    Instalatorka to nie sprzedaż chleba i ciepłych bułeczek.

    > Normalna sprawa w biznesie- nie dogadaliście się

    Dogadaliśmy się. Klient sam z własnej inicjatywy pobiegł do hurtowni,
    powołując się na mnie, sprzedawca mu zaoferował towar taniej jak dla mnie.

    Czy Ty to uważasz za fair-play ze strony sprzedawcy? Bo ja nie. Dlatego
    pojechałem do tego sprzedawcy i go opierdoliłem i to był ostatni raz,
    kiedy tam byłem, bo nie mam zamiaru dokładać do interesu.

> [...]
    Instalator takiej motywacji nie ma bo i tak za towar płaci klient

    Jaja sobie robisz. Idąc do hurtowni musisz mieć swoją kasę na obrót.
    Masz np. 30 dni na przelew i ten przelew musi wpłynąć na konto hurtowni,
    niezależnie od tego czy klient zapłaci czy też nie i tak też często bywa.

> [...]
    budowę trafiły
    > A najczęściej wystarczy telefon do hurtowni i towar trafia na budowę

    Nie każda hurtownia dowozi klientom indywidualnym, bo zazwyczaj te
    hurtownie, które stać, aby dowozić nie obsługują detalu.

    Przedsiębiorcom i owszem.

> [...]
    > Czyli zamiast 680zł zapłaciłem 450zł- ponad 30% taniej
    > Gdyby różnica była 50zł to pewnie bym sobie głowy nie zawracał

    Twój wybór. Tylko miej świadomość, że za zamontowany sprzęt, mechanik
    nie może odpowiadać.

    > Ależ oczywiste- dorośli ludzie jesteśmy

    Tylko niewielu klientów ma taką świadomość, a do tego czelność
    obwiniania instalatora za awarie z powodu złej jakości towaru.

    > Mniej więcej tak to sobie wyobrażam. No może z ta różnica że sam zdemontuje bo
    akurat w peugeocie 307 jest to banalnie proste

    To po co w ogóle jeździsz do mechanika? :)

> [...]
    to akurat polski producent)
    > I uwierz mi ze spokojnie dam sobie rade z odzyskaniem wszystkich kosztów

    Myślę, że na samym końcu naszej dyskusji znajdziesz odpowiedź.

> [...]
    zamawia i montuje albo pozbawiam go kłopotu sprowadzania części bo sam je kupie i
    przywiozę. Nie ma z tym żadnych problemów

    Mechanicy nie mają problemów ze sprowadzaniem części, bo spora część
    hurtowni motoryzacyjnych dowozi im materiały na miejsce.

    Mechanik natomiast ma problem jak się okaże, że dany sprzęt zakupiłeś
    nie w tej wersji lub nie od tego modelu, bo zarezerwował dla Ciebie
    czas, a usługi nie można wykonać.

    Ostatnio tak samemu się głupio wpakowałem, bo kupiłem chłodnicę do
    samochodu, aby na szybko ją wymienić. Pech chciał, że nieszczelność
    chłodnicy zauważyłem przed wyjazdem na przegląd techniczny. Otworzyłem
    maskę, a tam cały silnik zachlapany borygiem. Swój kanał mam tak, że
    sprawa łatwa, a z mechanikami to musiałbym się umawiać na jakiś dzień w
    następnym tygodniu, a jeszcze tego samego dnia chciałem załatwić ten
    przegląd, bo wyjeżdżałem na odpoczynek. No to wsiadłem w inne auto i
    kupiłem nową chłodnicę, której wymiana to raptem 15 min roboty.  Ale
    okazało się, że kupiłem chłodnicę większą. Wystarczyło tylko przełożyć
    mocowania chłodnicy w karoserii i wszystko pasowało. Niestety potrzebna
    już była inna rura gumowa. Aby ją znaleźć w odpowiedniej wersji
    objeździłem kilka hurtowni. Dopiero jak mnie wpuścili na zaplecze to sam
    odszukałem odpowiedni kształt, ale kilka godzin w plecy.

> [...]
    jakości minęły bezpowrotnie chyba) bo wtedy więcej instalatorowi zostaje w kieszeni.

    Wręcz przeciwnie. Najlepszy zarobek jest na drogich i ekskluzywnych
    materiałach, bo 10% od 1000zł to jest trochę więcej niż nawet 50% od 100zł.

    W przypadku instalatora nie szuka on najtańszych części, ale części
    sprawdzonych, które nie zawiodą, bo każda naprawa gwarancyjna to koszty
    "w plecy", zwłaszcza w hydraulice, gdzie uszkodzenie może kosztować
    więcej niż cały ten zarobek z robocizny i materiałów.

    Wyobraź sobie, że pękł zawór w bloku na 10 piętrze i zalało 5 mieszkań
    sąsiadów + mieszkanie Twojego zleceniodawcy.

    Wyobrażasz sobie, że jako wykonawca porywałbym się za sprzedaż
    najtańszych materiałów, żeby tylko lepiej zarobić?

    To co piszesz to są jakieś chore mity, które nie wiadomo skąd się wzięły
    i krążą po ludziach.

    Wolę sprzedać towar renomowanej firmy z wyższym rabatem dla klienta,
    zarobić tyle samo co na tym tańszym i spać spokojnie, a klient jest
    zadowolony, że ma towar za 3/4 ceny, którą musiałby zapłacić kupując samemu.

  • 107. Data: 2019-05-22 11:40:52
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 22 May 2019 09:49:22 +0200, Uzytkownik <a...@s...pl>
    wrote:
    > Jak więc widzisz PERT nie jest ewolucją PEX-a. Raczej PEX jest
    > ewolucją
    > PERT-a.

    Źródło naukowe tych rewelacji poproszę. Żaden szanujący klienta
    producent oficjalnie nie określa wyższości sieciowania pex nad pert,
    najczęściej oba produkty są deklarowane dla tych samych temperatur
    (np. kantherm)

    --
    Marek

  • 108. Data: 2019-05-22 11:53:27
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 21.05.2019 o 13:54, Uzytkownik pisze:

    > No i to już wystarczy, aby "znielubieć" takiego producenta. Zagrywka
    > poniżej pasa.

    Nie wiem do końca czy to zagrywka producenta czy tego akurat serwisu.
    Nie mniej z kotła jestem zadowolony i nie mam powodów ogólnie, żeby
    producenta znielubieć, bo póki co wszyscy znajomi zaskoczeni, że mam
    takie niskie rachunki ;)

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 109. Data: 2019-05-22 12:58:37
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-05-22 o 11:53, Kżyho pisze:

> [...]
    > Nie mniej z kotła jestem zadowolony i nie mam powodów ogólnie, żeby
    > producenta znielubieć, bo póki co wszyscy znajomi zaskoczeni, że mam

    A co mają rachunki do kotła?

    Obecnie wszystkie kotły są na podobnym poziomie technologicznym jeżeli
    chodzi o sprawność. Gorzej jest z trwałością i bezawaryjnością.

    Jeżeli chodzi o Junkersy to raczej należą do grupy tych mało awaryjnych,
    choć i im się zdarzają awarie, a poza tym nic takiego ich nie wyróżnia z
    tłumu. Na podobnym poziomie jest masa innych kotłów. Tańszych i
    droższych od Junkersa.

    Ale co się tyczy gwarancji - rozumiem, że warunkiem są coroczne
    przeglądy przez cały okres gwarancyjny. Tylko dlaczego niby przy
    przedłużonej gwarancji przeglądy mają być droższe? Tego kompletnie nie
    rozumiem. To jest takie jawne lecenie w prącia, coby zniechęcić ludzi do
    korzystania z tej przedłużonej gwarancji. Nie wspominając już, że jest
    to nieuczciwa konkurencja, ponieważ klient wybierając produkt dostaje
    tylko informację, że może przedłużyć gwarancję pod warunkiem corocznych,
    płatnych przeglądów, a o tym, że są one droższe dowiaduje się już po
    fakcie. Choćby tylko dlatego zwróciłbym się do producenta o przedłużenie
    gwarancji i oświadczenie na piśmie, że cena przeglądów nie ulega z tego
    powodu zmianie, a jak nie to niech sobie zabierają towar. Znam wiele
    innych firm (np. Ariston, który daje 8 lat gwarancji), które nie lecą
    sobie w chuja tak jak w przypadku Junkersa. A jeżeli to jest tylko i
    wyłącznie inwencja twórcza serwisanta wbrew wytycznym firmy Bosch to tym
    bardziej trzeba ich poinformować, że serwis leci w chuja i robi antyreklamę.

  • 110. Data: 2019-05-22 13:01:44
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-05-22 o 11:40, Marek pisze:

> [...]
    > producent oficjalnie nie określa wyższości sieciowania pex nad pert,
    > najczęściej oba produkty są deklarowane dla tych samych temperatur

    Jaja sobie robisz? Wszystkie informacje znajdziesz w necie. Wystarczy
    tylko zajrzeć do kart katalogowych wyrobów oraz opracowań naukowych z
    uczelni. Chcesz się dowiedzieć to sobie znajdź informacje.