  • 11. Data: 2009-02-03 19:32:52
    Temat: Re: Piorun VS. komin spalinowy pieca kondensacyjneg
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    Użytkownik "Mariusz" <m...@n...net> napisał w wiadomości
    news:gma4fi$2d9$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > A to instalacja odgromowa nie jest do ściągania piorunów i zapraszania ich
    > do odwiedzenia ziemi??

    A co na to rozmaita elektronika w domu ?
    Tak ja napisałem w innym poście - walnęło obok
    i parę rzeczy poleciało.

    Mam domniemywać, że po założeniu odgromu
    będzie walić za każdym razem i to juz konkretnie w cel,
    oraz niszczyć jeszcze więcej rzeczy ??

    Pzdr

    JKK

  • 12. Data: 2009-02-03 20:10:23
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    > Mam domniemywać, że po założeniu odgromu
    > będzie walić za każdym razem i to juz konkretnie w cel,
    > oraz niszczyć jeszcze więcej rzeczy ??

    A dlaczego miałoby je niszczyć? Zabezpieczenie w domu powinno byc "szybsze"
    niz ewentualny "pik" :)
    ZTCW to nie ma takiego problemu, wali w drut, do ziemii i gotowe, a my dalej
    siedzimy na necie oglądając C+ ;-P
    Taki odgrom chroniący tylko przed pożarem ale za to skutecznie niszczacy
    wszelka elektronikę w domu nie cieszyłby się zbytnim zainteresowanie, a
    jednak prawie kazdy go zakłada.
    Kiedyś mieszkałem na wsi, koło "transformatora", który podczas kazdej burzy
    cieszył się ogromnym zainteresowanem piorunów. NIgdy nic nie padło w domu
    (dosłownie kilkanście m od niego). Za to siedząc na ganeczku podskakiwalismy
    na 0,5m podczas uderzenia ;-P

    --
    Mariusz

  • 13. Data: 2009-02-03 20:21:35
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    > A dlaczego miałoby je niszczyć? Zabezpieczenie w domu powinno byc
    > "szybsze" niz ewentualny "pik" :)

    Zauważ, że to co poleciało (pisałem o tym parę postów wyżej)
    najwyraźniej "zebrało" przepięcie po kablu TV lub skrętce,
    a nie po 230 V.

    Żeby było ciekawiej, inne rzeczy po linii 75 Ohm czy skrętce
    przy tym jednak oddalonym, a nie bezpośrednim uderzeniu nie poleciały.

    Pzdr

    JKK

  • 14. Data: 2009-02-03 21:11:08
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    > Żeby było ciekawiej, inne rzeczy po linii 75 Ohm czy skrętce
    > przy tym jednak oddalonym, a nie bezpośrednim uderzeniu nie poleciały.

    No dziwne, myslę, że zawsze jest opcja żeby cos poszło ale nie doszukiwałbym
    się tu jakich reguł no i kwestia zabezpieczeń wg mnie. Odpowiednich
    ochronnych listw przed urządzenami itp itd. a nie tylko "na wejściu".

    --
    Mariusz

  • 15. Data: 2009-02-04 08:06:40
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    > Odpowiednich ochronnych listw przed urządzenami itp itd. a nie tylko "na
    > wejściu".

    Od strony 230V listwy były i są.
    Znasz jakieś zabezpieczenie na skrętkę ?

    Pzdr

    JKK

  • 16. Data: 2009-02-04 13:55:03
    Od: "gargamel" <s...@d...eu>

    Użytkownik "JKK" napisał:
    > Od strony 230V listwy były i są.
    > Znasz jakieś zabezpieczenie na skrętkę ?

    a co za problem zrobić zabezpieczenie na skrętkę?
    tylko po co? czy ta skrętka idzie ci po dachu i po liniach napowioetrznych
    żeby była narażona na przepięcia?:O)

  • 17. Data: 2009-02-04 17:47:54
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Wed, 04 Feb 2009 09:06:40 +0100, JKK napisał(a):

    > Znasz jakieś zabezpieczenie na skrętkę ?
    ProtectNety APC? DEHN tez cos ma.

    --
    Jaroslaw "Jaros" Berezowski

  • 18. Data: 2009-02-04 18:10:29
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    Użytkownik "gargamel" <s...@d...eu> napisał w wiadomości
    > tylko po co? czy ta skrętka idzie ci po dachu i po liniach napowioetrznych
    > żeby była narażona na przepięcia?:O)

    Poniekąd - internet radiowy

    Pzdr

    JKK

  • 19. Data: 2009-02-04 18:33:02
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    Użytkownik "Jaroslaw Berezowski" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > ProtectNety APC? DEHN tez cos ma.

    "Na szybko" takie coś wynalazłem:
    http://www.allegro.pl/item537406693_netprotector_zab
    ezpieczenie_przeciwburzowe.html

    Pzdr

    JKK

  • 20. Data: 2009-02-04 19:00:48
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    > Poniekąd - internet radiowy

    Mamy XXI wiek więc mówienie, że czegoś nie ma, że coś jest nie mozliwe to
    dość ryzykowne stwierdzenie zwłaszcza w odniesieniu do takich banalnych
    rzeczy jak odgrom ;-P (jakby te wszystkie centra przetwarzania danych
    działały jakby głupi piorun powodował spalenie 90% serwerów)

    --
    Mariusz