  • 1. Data: 2013-06-01 20:34:54
    Temat: Podkłady kolejowe w ogrodzie
    Od: "Marcin W." <m...@w...org>

    Cześć !

    Na wstępnie dziękuję za uwagę wszystkim ekologom.

    A przechodząc do tematu... Mam w planach kilka rzeczy przy domu zrobić z podkładów
    kolejowych. Chciałbym je troszkę odświeżyć - oheblować i potraktować jakimś
    drewnochronem.

    Robił ktoś coś takiego ?

    Jakie ogólnie są do obróbki ?

    Strasznie twarde to jest ?

    Pzdr.
    Marcin W.

  • 2. Data: 2013-06-01 21:04:12
    Temat: Re: Podkłady kolejowe w ogrodzie
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2013-06-01 20:34, Marcin W. wrote:
> [...]
    kolejowych. Chciałbym je troszkę odświeżyć - oheblować i potraktować jakimś

    "Dobry pomysł"!

    Nie ma to jak zapach oleju kreozotowego*) o poranku ;-)

    Piotrek

    *) Raka dostajesz gratis ;-)

  • 3. Data: 2013-06-01 21:12:15
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik "Marcin W." <m...@w...org> napisał w wiadomości
    ps.com...
    Cześć !

    Na wstępnie dziękuję za uwagę wszystkim ekologom.

    Ekologię mam w dupie i tu nie chodzi o nią tylko o zagrożenie dla Twojego
    zdrowia. Podkłady są odpadem niebezpiecznym bo są groźne dla zdrowia. Olej
    kreozotowy którym są konserwowane jest rakotwórczy. Nic co konserwuje drewno
    na 80-90 lat (słupy telefoniczne to to samo świństwo) nie będzie obojętne
    dla zdrowia Twego i Twojej rodziny. Wszystko co jest zrobione z podkładów
    wydziela paskudny smród po nadgrzaniu od słońca.
    Przeczytaj:
    http://www.akademiaodpadowa.pl/227,a,3-czy-powtorne-
    wykorzystanie-drewna-impregnowanego-wycofanego-z-eks
    .htm

    A dalej zrobisz co zechcesz...
    --
    Jackare

  • 4. Data: 2013-06-01 21:28:44
    Od: "Marcin W." <m...@w...org>

    > A dalej zrobisz co zechcesz...

    Ok - wiem, że po nagrzaniu do ponad 70 stopni wydziela się niby to świństwo.
    Dlatego chciałem to zheblować i pomalować normalnym impregnatem.

    W moim przypadku:
    Koszt - zwykłe drewno 5460 zł
    - podkłady kolejowe 1610 zł

  • 5. Data: 2013-06-01 21:42:27
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik "Marcin W." <m...@w...org> napisał w wiadomości
    ps.com...

> [...]

    Ok - wiem, że po nagrzaniu do ponad 70 stopni wydziela się niby to świństwo.
    Dlatego chciałem to zheblować i pomalować normalnym impregnatem.

    poczytaj w tym artykule o technologii nasycania (ciśnieniowo - próżniowe) -
    heblowanie może nie wystarczyć bo to niejest tylko powierzchownie
    "pomalowane"
    zwróć też uwagę na fakt występowania tego grzyba podkładowego.

    Osobiście:
    - za darmo bym tego nie brał
    - za niezłą kasę nie brałbym się osobiście za obróbkę tego

    Nie warto wszystkiego przeliczać na pieniądze.
    --
    Jackare

  • 6. Data: 2013-06-01 21:46:50
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2013-06-01 21:28, Marcin W. wrote:
    > W moim przypadku:
    > Koszt - zwykłe drewno 5460 zł
    > - podkłady kolejowe 1610 zł

    Mając na uwadze, że musiałbyś usunąć (lekko licząc) po 2-3 cm z każdej
    strony to zamiast 1610 policz raczej 3200.

    A i tak gwarancji nie masz czy cały ten syf uda Co się usunąć.

    IMHO szkoda sobie głowy zawracać. Zwłaszcza jak doliczysz sobie koszty
    utylizacji albo kary, jeśli ktoś się podkabluje.

    Piotrek

  • 7. Data: 2013-06-01 21:49:59
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Piotrek wrote:

    > "Dobry pomysł"!
    >
    > Nie ma to jak zapach oleju kreozotowego*) o poranku ;-)
    >
    > Piotrek
    >
    > *) Raka dostajesz gratis ;-)

    tak całkiem btw...

    to mam spory sentyment do tego zapachu... kojarzy mi sie jakoś z wakacjami
    i dzieciństwem :)

  • 8. Data: 2013-06-01 21:53:50
    Od: "Marcin W." <m...@w...org>

    > to mam spory sentyment do tego zapachu... kojarzy mi sie jakoś z wakacjami
    >
    > i dzieciństwem :)

    To chyba już nie żyjesz ;)

    Tak jak żaden "kolejarz" na emeryturze co całe życie przejeździł nad tymi podkładami
    - nie mówiąc już o ekipach co to montowały...

  • 9. Data: 2013-06-01 22:37:00
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 01.06.2013 20:34, Marcin W. pisze:

    > A przechodząc do tematu... Mam w planach kilka rzeczy przy domu zrobić
    > z podkładów kolejowych. Chciałbym je troszkę odświeżyć - oheblować
    > i potraktować jakimś drewnochronem.

    A nie potrzebujesz czasem stali? Pod Czarnobylem są całe składy "tycio"
    radioaktywnego złomu... ale pomalujesz i pewnie będzie OK ;->

    Jak parę osób już tu tłumaczyło: podkłady są impregnowane straszliwym
    świństwem i to ciśnieniowo. Kilka centymetrów trzeba by zedrzeć
    najmarniej (i co potem z tym syfem zrobisz?) i pracować we wdzianku jak
    przy usuwaniu odpadów niebezpiecznych.

    Słyszałem o idiocie, co sobie dom z podkładów zbudował... teraz nikt
    tego nie chce nawet darmo.

    PS: zawijaj wiersze.

  • 10. Data: 2013-06-01 23:48:46
    Od: a...@g...com

    > Strasznie twarde to jest ?
    >

    > Pzdr.
    >
    > Marcin W.

    po przeczytaniu postow mam mieszane uczucia. ja bym sie z dala trzymal.
    ale look tutaj
    http://allegro.pl/podklady-kolejowe-i-gatunek-nowe-n
    ieuzywane-i3262627386.html
    moze te nie sa zalane tym syfem?
    ps
    skoro to takie zle to dlaczeto jest tyle ofert na alledrogo? to mozna u nas na legalu
    trucizne sprzedawac?