  • 51. Data: 2013-06-04 16:29:32
    Temat: Re: Podkłady kolejowe w ogrodzie
    Od: "gzk" <g...@g...pl>

    >To musiałbyś do zera zheblować. To jest nasycane tym świństwem bardzo
    >głęboko.

    Jak głęboko?

  • 52. Data: 2013-06-04 17:22:35
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 4 czerwca 2013 16:29:32 UTC+2 użytkownik gzk napisał:

    > Jak głęboko?

    Pewno związki chemiczne z impregnatu da się wykryć jakimiś wyrafinowanymi metodami,
    ma przykład chromatografami, w całej objętości. Z tym że im głębiej tym mniej. Jeśli
    z badania wynika że w warstwie wierzchniej po iluś tam latach zawartość środków
    niebezpiecznych jest od stu do dziesięciu tysięcy razy mniejsza niż dopuszczalna to
    po usunięciu centymetrowej warstwy ja bym uznał że drewno jest bezpieczne. I kto wie
    czy nie trzeba było by go powtórnie zabezpieczyć, o ile ten gatunek wymaga takiego
    zabezpieczenia. Przy podgrzaniu zapaszek może być. Ale zapaszek to mogą być
    pojedyncze ppmy.