  • 11. Data: 2013-06-01 23:57:01
    Temat: Re: Podkłady kolejowe w ogrodzie
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "Marcin W." <m...@w...org> napisał w wiadomości
    news:27a6808d-914c-4f73-88fd-e6e0e85ac354@googlegrou
    ps.com...

    > Strasznie twarde to jest ?

    Nie będę się powtarzał o rakotwórczości impregnatu,bo można o tym
    poczytać, choćby tu:
    http://www.akademiaodpadowa.pl/227,a,3-czy-powtorne-
    wykorzystanie-drewna-impregnowanego-wycofanego-z-eks
    .htm
    Rzecz w tym, że takie zaimpregnowane podkłady podczas obróbki skażą cały
    teren, a i sama obróbka jest bardzo trudna. Znam przypadki w śród
    znajomych "zajechania" pił i pilarek. Kiedyś za czasów komuny, niektórzy
    sąsiedzi porywali się za cięcie podkładów i wykorzystywanie ich do
    budowy bruków, schodów, palisaty czy też w celach konstrukcyjnych do
    budowy altan itp. Wielu z nich odpuszczało sobie, właśnie ze względu na
    duże trudności w obróbce tego drewna.

  • 12. Data: 2013-06-02 00:02:10
    Od: "$heikh el $hah" <x...@x...xx>

    W dniu 2013-06-01 23:48, a...@g...com pisze:
    > http://allegro.pl/podklady-kolejowe-i-gatunek-nowe-n
    ieuzywane-i3262627386.html
    > moze te nie sa zalane tym syfem?

    "Nowe, nieużywane, świeżo zrobione." - Nie zaszkodziłoby zadzwonić i
    zapytać czym impregnowane, bo "Obecnie, ze względu na właściwości
    rakotwórcze kreozotu i oleju kreozotowego, ogólnie ich zastosowanie do
    impregnacji drewna oraz obrót tak zaimpregnowanym drewnem są we
    Wspólnocie Europejskiej nielegalne (lecz określono odstępstwa)":
    http://goo.gl/mSjBZ

    --
    ?(??_?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 13. Data: 2013-06-02 00:16:06
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sat, 01 Jun 2013 11:34:54 -0700 osobnik zwany Marcin W.
    napisał:

    > Cześć !
    >
    > Na wstępnie dziękuję za uwagę wszystkim ekologom.
    >
    > A przechodząc do tematu... Mam w planach kilka rzeczy przy domu zrobić z
    > podkładów kolejowych. Chciałbym je troszkę odświeżyć - oheblować i
    > potraktować jakimś drewnochronem.

    ale po co? o ten drewnochron to do dupy jest przy tym czym one są
    potraktowane
    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 14. Data: 2013-06-02 01:22:44
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 1 czerwca 2013 23:57:01 UTC+2 użytkownik uzytkownik napisał:
> [...]
    >
    > budowy bruków, schodów, palisaty czy też w celach konstrukcyjnych do
    >
    > budowy altan itp. Wielu z nich odpuszczało sobie, właśnie ze względu na

    To nie tak. Podkłady są robione z różnych gatunków drewna. Również z drewna drzew nie
    występujących tu gdzie żyjemy. Niektóre gatunki, te najtwardsze, nie wymagają żadnej
    impregnacji. Ich twardość jest taka ze dają się obrabiać narzędziami zwyczajowo
    używanymi do obróbki metalu lub narzędziami do drewna wyposażonymi w ostrza z
    węglików spiekanych ( popularnie zwanych widiowymi). Miałem kontakt z drewnem
    gwajakowym. Robili z niego czółenka do maszyn tkackich. Przepiłowanie czółenka piłką
    do drewna to był typowy żart jaki robiono nowym pracownikom "no co ty drewna piłką
    nie przepiłujesz". Nie przepiłujesz. Nie da się. Jest twardsze od aluminium, bo
    aluminium piłką do drewna da się piłować. Gwajak nie jest najtwardszy, są twardsze od
    niego gatunki.

  • 15. Data: 2013-06-02 01:26:35
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 2 czerwca 2013 00:02:10 UTC+2 użytkownik $heikh el $hah napisał:

> [...]
    >
    > impregnacji drewna oraz obrót tak zaimpregnowanym drewnem są we
    >
    > Wspólnocie Europejskiej nielegalne (lecz określono odstępstwa)":

    One nie są impregnowane tym smołowym gównem. Są zielonkawo niebieskie. Po smole były
    by brązowe albo brunatne.

  • 16. Data: 2013-06-02 01:47:29
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sat, 01 Jun 2013 16:26:35 -0700 osobnik zwany kogutek444
    napisał:

    > One nie są impregnowane tym smołowym gównem. Są zielonkawo niebieskie.
    > Po smole były by brązowe albo brunatne.

    a czym są według tego koloru?

  • 17. Data: 2013-06-02 02:16:28
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 2 czerwca 2013 01:47:29 UTC+2 użytkownik masti napisał:

    > a czym są według tego koloru?
    >

    > --
    >
    > mst <at> gazeta <.> pl
    >
    > "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    >
    > -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

    Nie wiem. Jak to bieżąca produkcja to czymś zgodnym z przepisami. jak przejeżdżam
    obok składu z drewnem to część drewna ma taki zielonkawy kolor. Pewno jakiś
    impregnat.

  • 18. Data: 2013-06-02 07:59:38
    Od: "Marcin W." <m...@w...org>

    > ale po co? o ten drewnochron to do dupy jest przy tym czym one są
    >
    > potraktowane

    Chciałbym je rozjaśnić - bo z nich planuję zrobić ścianę oporową...

  • 19. Data: 2013-06-02 08:03:25
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 1 czerwca 2013 21:28:44 UTC+2 użytkownik Marcin W. napisał:

    > Ok - wiem, że po nagrzaniu do ponad 70 stopni wydziela się niby to świństwo.
    >
    > Dlatego chciałem to zheblować i pomalować normalnym impregnatem.
    I tu wbrew pozorom bedziesz miał największy problem.
    Nie wiem czym to chcesz heblować ale obawiam się ze noże od heblarki nie wytrzymają.
    Taki podkład jest bardzo twardy, pełno w nim piachu, kamyków itp.
    Jakieś 15-20 lat temu ojciec przywiózł kilkadziesiąt takich podkładów na opał.
    Piłowanie tego to była masakra. Tarcze od krajzegi tępiły się na tym masakrycznie. No
    smród zarówno przy cięciu jak i przy paleniu.
    Ja jesienią również przywiozłem sobie 8 podkładów ale będą one służyć jako
    podstawa/fundament pod domek narzędziowy. Nie chce mi się kopać, wylewać fundamentu
    itp więc zrobie podstawe z podkładów bezpośrednio na gruncie i na tym konstrukcja
    domku.

  • 20. Data: 2013-06-02 08:22:58
    Od: "Marcin W." <m...@w...org>

> [...]
    itp więc zrobie podstawe z podkładów bezpośrednio na gruncie i na >tym konstrukcja

    No to super.. ja bym miał z 70 sztuk do obrobienia - z tego z 20 w całości, a reszta
    cięta...
    Trzeba sprawę przemyśleć i coś pokombinować.

    Pzdr.