  • Data: 2019-06-10 21:18:30
    Temat: Re: Podłogówka - jak sterowanie ?
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-06-10 o 16:20, ddddddddddddd pisze:
    > W dniu 09.06.2019 o 22:11, Uzytkownik pisze

    > mam stary kocioł - ciągle działa, tyle tylko że nie ma regulacji
    > temperatury wody - tak mi się przynajmniej wydaje - nie próbowałem się
    > doktoryzować z typu istniejącej instalacji....
    > Wydaje mi się że mam układ jak na schemacie poniżej:
    >
    > http://www.muswell-hill.com/foxandco/images/convboil
    er.gif
    > tyle tylko że zamiast zaworu 3-drożnego mam dwa elektrozawory
    >
    > Piec wygląda jak kominek (można mu na froncie odpalić grzanie jak w
    > kominku albo gdzieś z tyłu odpala się palnik do grzania wody)
    > Woda w układzie grzejników ma ok. 65 stopni (pewności nie mam, być
    > może mogę to regulować, tylko wtedy mam zimniejszą wodę do kąpieli? -
    > to też muszę sprawdzić)

    Nie myślałeś, aby zlecić to komuś na miejscu, kto ma o tym pojęcie?

    Układ, który pokazałeś to  instalacja z układami otwartymi dla CO i wody
    użytkowej. Typowo pokręcony przez Angoli układ z otwartym zbiornikiem
    wody użytkowej gdzieś na strychu.

    Ciekawe tylko czy masz tam normalną baterię jak u cywilizowanych ludzi
    czy też typowo angolski wynalazek w stylu dwa oddzielne kraniki do wody
    zimnej i gorącej? :)

    Jeżeli chcesz się wyrwać z tego zacofanego i konserwatywnego systemu
    angielskiego to musisz przerobić wszystko.

    Niestety trudno jest Ci doradzać, kiedy tak oszczędnie serwujesz
    informacje i oczekujesz, że będziemy wróżyli i zgadywali, a przy tym jak
    widać sam nie masz najmniejszego pojęcia o instalacjach. Niestety nie
    wiemy czy ten zbiornik dopełniasz wodą z sieci czy też nosząc ją na
    strych w cebrach, pompując ręczną pompą ze studni czy też woda do Ciebie
    dostarczana jest akweduktem? :) Masz tam jakąś normalną sieć wodociągową
    z wodą pod ciśnieniem? Jeżeli tak to jakie jest to ciśnienie w sieci?

    Od tego bowiem zależy co możesz zrobić. Obecny zasobnik podgrzewający
    ciepłą wodę użytkową jest zasobnikiem otwartym i prawdopodobnie nie może
    działać pod ciśnieniem wody z sieci. Jeżeli będziesz chciał go podłączyć
    do wody sieciowej to prawdopodobnie trzeba będzie go wymienić, gdyż może
    nie wytrzymać takiego ciśnienia.

    Poza tym nic nie piszesz jakie masz obecnie instalacje. Czy są to rury
    stalowe, miedziane, plastikowe czy może też z ołowiu?

    Chcesz pomocy to pomóż nam sobie pomóc i opisz co masz i co chcesz
    osiągnąć. Szkoda, że od samego początku nie napisałeś, że dotyczy do
    domu funkcjonującego wg zacofanych standardów brytyjskich.