  • 31. Data: 2011-01-05 14:45:23
    Temat: Re: Porównanie ekogroszku do gazu.
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik rrr napisał:

    > Czegoś nie zrozumiałem,albo zgubiłeś jakieś liczby na początku, bo na
    > miesięczne zużycie to za dużo, a na roczne za mało. Możesz pokręcić
    > jasność wypowiedzi ?

    Mnie też coś nie pasuje...
    Swój dom szacuję na jakieś 60 - 80 GJ/sezon z grzaniem CWU. Może mój dom
    jest rzeczywiście nie 'przeciętny' :-)))

    pozdr
    robercik-us

  • 32. Data: 2011-01-05 14:56:46
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    > Też przyglądam się tym wywodom i zastanawiam się, co to za pomysły z tą
    > temperaturą kotłowni... W końcu kotłownia jest i tak w domu, zatem ciepło
    > nie jest tracone na zewnątrz.
    >
    > A co grzeje...?
    >
    > Też zdążyłem nad tym już podumać :-)
    >
    > U mnie grzeje rura komina - żaroodporna, kilkadziesiąt cm. Spaliny mają
    > sto kilkadziesiąt stC, zatem i rura dooobrze ciepła, choć nie
    > przesadziście gorąca - da się na krótko dotknąć ręką, ale kropelka wody na
    > niej ciut syczy.
    >
    > Grzeją drzwiczki od paleniska - nie od frontu, ale ich obramowanie - jest
> [...]

    Nie chodzi o sam fakt niezaprzeczalny że to ciepło zostaje w domu ale o to w
    jaki sposób producent doszedł na stanowisku kontrolnym do takiej sprawności
    kotła skoro strat do komina i do otoczenia nie wlicza się jako ciepło
    wytworzone.

    Marek

  • 33. Data: 2011-01-05 18:18:15
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik 4CX250 napisał:

> [...]
    > to w jaki sposób producent doszedł na stanowisku kontrolnym do takiej
    > sprawności kotła skoro strat do komina i do otoczenia nie wlicza się

    Tylko, że to stanowisko 'kontrolne' mnie, jako użytkownika 'Kowalskiego'
    mało co interesuje.
    Mnie interesuje fakt, że ciepło, które on przeznaczył na 'straty', bo
    ucieka, mnie zostaje i dogrzewa kotłownię :-). W końcu skoro mam tam
    bywać i spędzać ileś czasu - bo tego wymaga specyfika ogrzewania - to
    musi być tam też znośna temperatura :-) no nie...?

    Tego w komin nie liczę...

    pozdr
    robercik-us

  • 34. Data: 2011-01-05 18:36:09
    Od: "4CX250" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "adi" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    > hehe naucz sie liczyć

    No to jak pokażesz gdzie się pomyliłem czy nie?

  • 35. Data: 2011-01-05 18:41:42
    Od: "4CX250" <t...@p...onet.pl>

    > Tylko, że to stanowisko 'kontrolne' mnie, jako użytkownika 'Kowalskiego' mało
    > co interesuje.

    A mnie interesuje z tego powodu bo trąci oszustwem więc nie mam pewności czy
    kocioł firmy "Kowalski" jest faktycznie lepszy od firmy "Uduś"

    Marek

  • 36. Data: 2011-01-05 18:46:35
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    > sto kilkadziesiąt stC, zatem i rura dooobrze ciepła, choć nie
    > przesadziście gorąca - da się na krótko dotknąć ręką, ale kropelka wody na

    A widzisz, u mnie temp. spalin to 20C.

    Pozdro.. TK

  • 37. Data: 2011-01-05 18:52:27
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Lagod" <niespamowaclagoda@listkropkapl> napisał w wiadomości

    > W sumie ciekawsze od tego co napisałeś są odpowiedzi. Twój tekst bardzo
    > prosty podający konkretne informacje, porównanie. A odpowiedzi takie jakby
    > nikt nic nie zrozumiał, włącznie z podawaniem przez kogoś grubości
    > izolacji, albo, że węgiel brudzi :-)
    > W uzupełnieniu do tego co napisałeś, to przeciętny domek piętrowy zużywa
    > 10-15 GJ na sezon (3-4 MWh/sezon) Podawanie zużycia w przeliczeniu na dobę
    > jest nierzetelne.
    > Łącząc Twoje obliczenia z moimi (przyjmując 13GJ/sezon):
> [...]

    A np. przedmuchy na podtrzymanie uwzgledniles?
    Z tego co widze po wypowiedziach roznych uzytkowanikow nie tylko w tym
    watku, roznice kwotowe wcale nie sa jakies zauwazalnie duze. Ktos tu pisale
    nawet o 700kg na podgrzewanie CWU latem. Jak by nie liczyl, bez CO latem
    powinno pojsc znacznie mniej.

    Pozdro.. TK

  • 38. Data: 2011-01-05 21:24:33
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > Użytkownik "robercik-us" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A widzisz, u mnie temp. spalin to 20C.

    > Pozdro.. TK

    lipę gonisz. Taką temperaturę spalin da się uzyskać jedynie na przeciwprądowym
    wymienniku ciepła. W piecach się takich nie stosuje. Przynajmniej w domowych
    piecach do co. Przeciwprądowy wymiennik ciepła który wystudzi spaliny z pieca ok
    20kW do temperatury otoczenia miałby objętość dużej lodówki i powierzchnię
    liczoną dziesiątkami metro kwadratowych. Dodatkowo piec z takim wymiennikiem
    musial by mieć wentylator wdmuchujący spaliny w przewód kominowy bo
    grawitacyjnie niekoniecznie by to chciało iść. Gdybyś napisał że temperatura
    spalin wlatujących w komin jest wyższa o 20 stopni od temperatury wody to z
    przymrużeniem oka można by uznaac ze troszke koloryzujesz. Za troszkę to się
    nawet panienka nie gniewa i bylo by ok. Prawdopodobnie w piecu jest przerywacz
    ciągu. Zmierz temperaturę pzred przerywaczem ciągu, mocno się zdziwisz.

  • 39. Data: 2011-01-05 21:36:33
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > A widzisz, u mnie temp. spalin to 20C.

    Maniuś, co brałeś ?

  • 40. Data: 2011-01-05 21:56:52
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Maniuś, co brałeś ?

    Odpowiem Wam obu, bo jakis wywod o rurach i wymiennikach przeciwpradowych.
    Taka temp. spalin pokazywal mi instalator uruchamiajacy kociol. Nie
    widzialem w tym nic dziwnego, bo komin z drugiej strony sciany jest ledwo
    cieply. Dobranoc.

    Pozdro.. TK