  • 51. Data: 2011-01-06 10:36:03
    Temat: Re: Porównanie ekogroszku do gazu.
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    news:ig2pfd$19u$1@news.onet.pl...

    > Odpowiem Wam obu, bo jakis wywod o rurach i wymiennikach przeciwpradowych.
    > Taka temp. spalin pokazywal mi instalator uruchamiajacy kociol. Nie
    > widzialem w tym nic dziwnego, bo komin z drugiej strony sciany jest ledwo
    > cieply. Dobranoc.

    Maniek, fizycznie nie jest możliwe, aby temperatura spalin z kotła węglowego
    podczas jego pracy wynosiła 20stC.
    Nawet w kotłach gazowych, kondensacyjnych, gdzie dąży się do uzyskania jak
    najniższej temperatury spalin to ta temperatura spalin jest wyższa.
    Ograniczona jest ona od dołu temperaturą wody powrotnej w kotle. Stąd też
    nie ma możliwości, aby zejść poniżej tej temperatury.
    Podobnie jest w kotle węglowym, gdzie dąży się do utrzymania temperatury
    wody powyżej 60stC, dlatego też po prostu nie ma takiej możliwości
    fizycznej, aby uzyskać 20stC. Nier ma też możliwości, aby temperatura spalin
    była niższa od temperatury wody w kotle.
    Po prostu fizycznie nie jest to możliwe.
    120stC to i owszem, bo takie są temperatury spalin z takiego kotła. W
    rzeczywistości to jest zakres od ok. 100 do 160stC.
    Niższej temperatury z resztą nawet nie ma prawa być, bo zacznie się
    wykraplać w kominie para wodna, która zniszczy komin.
    Tak więc jak widzisz, instalator zrobił Cię w "bambuko" :)

  • 52. Data: 2011-01-06 14:07:41
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "kogutek" <k...@v...pl> napisał w wiadomości
    > przedpokoju. Powinno to dać jakieś 700 złotych oszczędności rocznie.
    > Uważam ze
    > warto bo zwróci się po kilku latach.
    powiedz w jaki sposob wyliczyłes te 700zł?

  • 53. Data: 2011-01-06 16:38:03
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > Użytkownik "kogutek" <k...@v...pl> napisał w wiadomości

    > powiedz w jaki sposob wyliczyłes te 700zł?

    tak na oko. przyjalem ze jak przez 100 dni wylewam 450 litrów wody z wanny o
    temperaturze 35 stopni. to jak ja ostudze przed wylaniem do 22 stopni to mi
    zostanie ciepła za jakieś 700 zlotych jak grzeję wodę prądem po 50 groszy za
    kilowatogodzinę.

  • 54. Data: 2011-01-06 18:36:35
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Plumpi napisał:

> [...]
    > wykraplać w kominie para wodna, która zniszczy komin.
    > Tak więc jak widzisz, instalator zrobił Cię w "bambuko" :)

    Niższa temperatura spalin ma prawo byc o ile komin będzie odporny na
    skropliny. W przypadku spalin z węgla oznacza to komin z kwasówki
    niezłej klasy - co z kolei redukuje własności żaroodporne takiego
    wkładu, trzeba z piecem jak z jajkiem.
    Niższą od tenperatury wody w kotle temperaturę spalin można uzyskiwać w
    instalacjach produkujących duże ilości CWU - wówczas za zasadniczym
    kotłem w przewodzie kominowym daje się wymiennik wodno-gazowy w którym
    wstępnie się podgrzewa wodę sieciową. Ale niestety trzeba w miarę stały
    odbiór zapewnić bo inaczej ten wymiennik łatwo zagotować.
    Generalnie - zabawa na warunki przemysłowe, obstawiona kupą automatyki i
    obsługiwana przez wykwalifikowany personel. W domu jednorodzinnym bez sensu.

    --
    Darek

  • 55. Data: 2011-01-06 19:45:31
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 6 Jan 2011 11:36:03 +0100, Plumpi napisał(a):

> [...]
    > była niższa od temperatury wody w kotle.
    > Po prostu fizycznie nie jest to możliwe.

    O wymiennikach przeciwbieżnych Jacuś jajakoko nie słyszał...

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 56. Data: 2011-01-06 21:07:34
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    wiadomości news:c1.01.3P1KB3$JPi@mike.oldfield.org.pl...

    > O wymiennikach przeciwbieżnych Jacuś jajakoko nie słyszał...

    To niech przemądrzały adaś jeszcze wskaże, w których kotłach węglowych oraz
    gazowych stosowanych do użytku domowego je widział w układzie spalin. Zanim
    kolejny raz zabierzesz tak debilony głos to trochę się podszkol w danym
    temacie, abyś kolejny raz nie rozbił z siebie kretyna.

  • 57. Data: 2011-01-06 21:31:31
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    > Nawet w kotłach gazowych, kondensacyjnych, gdzie dąży się do uzyskania jak
    > najniższej temperatury spalin to ta temperatura spalin jest wyższa.

    Ale ja nie mam kotla weglowego tylko gazowy kondensacyjny wlasnie.
    Przyszedl koles uruchomic kociol. Odpalil, zdjal zatyczke rewizyjna, wsadzil
    sonde i mierzyl, sklad spalin i przy okazji temp. ktora sam widzialem.
    Nie wiem co mialby na celu wciskajac mi kit zuzytym termometrem skoro kociol
    zaplacony pol roku wisial na scianie. Temp. powrotu musiala byc niska, bo
    dom nie byl ogrzewany.

    Pozdro.. TK

  • 58. Data: 2011-01-06 21:31:34
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    wiadomości news:c1.01.3P1KB3$JPi@mike.oldfield.org.pl...

    > O wymiennikach przeciwbieżnych Jacuś jajakoko nie słyszał...

    Nie mam ochoty z tobą polemizować, bo w tej dyskusji nie jesteś dla nas
    partnerem.
    Żegnam.

  • 59. Data: 2011-01-06 21:41:40
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

> [...]
    > Nie wiem co mialby na celu wciskajac mi kit zuzytym termometrem skoro
    > kociol zaplacony pol roku wisial na scianie. Temp. powrotu musiala byc

    Ano właśnie. Spaliny zimne, bo kocioł dopiero co odpalony, a woda w obiegu
    jeszcze zimna i stąd tak niska temperatura.
    Jak rozgrzejesz podłogówkę do 20-25stC to woda na powrocie będzie miała te
    kilka stopni więcej, a wtedy choćbyś niewiem co robił to temperatura spalin
    nie będzie 20stC.
    Tak więc nie pisz, że masz temperaturę spalin 20stC, bo to było tylko i
    wyłącznie przy rozruchu, a obecnie temperatura tych spalin jest wyższa o
    kilka stopni Celsjusza od temperatury wody w obiegu.
    Równie dobrze można by napisać, że w kotle węglowym spaliny mają 20stC, bo
    taką takze Ci zmierzę i pokażę w chwili rozruchu kotła.
    Ale przecież nie chodzi nam o wzajemne czarowanie się tylko o rzetelne
    informacje.

  • 60. Data: 2011-01-06 21:53:48
    Od: "4CX250" <t...@p...onet.pl>

    > Maniek, fizycznie nie jest możliwe, aby temperatura spalin z kotła
    > węglowego podczas jego pracy wynosiła 20stC.

    Coś mi się wydaje że u Mańka na ścianie nie wisi kocioł węglowy.

    > Nawet w kotłach gazowych, kondensacyjnych, gdzie dąży się do
    > uzyskania jak najniższej temperatury spalin to ta temperatura spalin
    > jest wyższa.

    Ale w kondensacyjnych jest na tyle niska że pozwolono sobie na
    stosowanie czopuchów plastikowych zamiast z nierdzewki.

    > Niższej temperatury z resztą nawet nie ma prawa być, bo zacznie się
    > wykraplać w kominie para wodna, która zniszczy komin.

    Z nierdzewki?

    Marek