  • 91. Data: 2021-11-24 13:41:18
    Temat: Re: Prąd od 19/10/2021
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 24 listopada 2021 o 12:51:15 UTC+1 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
    > Skąd wiesz co u kogoś ma sens? - wiesz ile np. mi prądu idzie na
    > ogrzewanie domu z całego zużycia?
    > Powiedz mi jeszcze przy okazji po ile będzie EURO od stycznia jak jesteś
    > taki jasnowidz.
    >
    > TG
    Stąd wiem że jak kilowatogodzina w gazie kosztuje kilkanaście groszy a kocioł dwa
    tysiące a instalacja fv z pompą ciepła kilkadziesiąt tysięcy złotych np. 80 tysiecy.
    To bawienie się w to drugie nie ma sensu zwłaszcza że
    https://www.o2.pl/biznes/zalozyl-panele-fotowoltaicz
    ne-na-widok-rachunku-opadla-mu-szczeka-6707837487651
    584a

  • 92. Data: 2021-11-24 14:14:29
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2021 o 13:41 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > Stąd wiem że jak kilowatogodzina w gazie kosztuje kilkanaście groszy
    To poszukaj ile może kosztować od nowego roku i ile już kosztuje na
    zachodzie i południu Polski.
    Jeszcze tanio mają tylko klienci PGNIG z małym zużyciem, ale to tylko do
    stycznia.

    > a kocioł dwa tysiące a instalacja fv z pompą ciepła kilkadziesiąt
    > tysięcy złotych np. 80 tysiecy.

    Cytując Ciebie "odejmij z tych 80 tys. bo masz z czego".
    Tak jak pisałem, nie uogólniaj. Pisałem tu na grupę ile zapłaciłem za
    swoją PC, pisałem ile za PV, jakiej mocy i ile do tej pory wyprodukowała.
    Pisałem tez ile rocznie zużywam i ile będę zużywał prądu.

    TG

  • 93. Data: 2021-11-24 14:48:09
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 24 listopada 2021 o 14:15:03 UTC+1 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
> [...]
    > swoją PC, pisałem ile za PV, jakiej mocy i ile do tej pory wyprodukowała.
    > Pisałem tez ile rocznie zużywam i ile będę zużywał prądu.

    Daj powód dla którego mam wierzyć tobie a nie temu co napisał artykuł. Zwłaszcza że
    takich artykułów ostatnio jest sporo. I każdy o tym że fv zwyczajnie się nie oplaca.
    Znam rodaków. Jak któryś da dupy to się do tego nie przyzna i będzie wszystkich
    dookoła namawiał żeby zrobili tak jak on bo to świetny interes. Ci namówieni jak się
    zorientują że w wyniku zrobienia w chuja dołożyli do interesu nie będą ostrzegali
    innych ale namawiali żeby też zrobili błąd. Bo nic tak nie cieszy jak cudze
    nieszczęście.

  • 94. Data: 2021-11-24 14:59:11
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2021 o 14:48 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

> [...]
    > wyniku zrobienia w chuja dołożyli do interesu nie będą ostrzegali innych
    > ale namawiali żeby też zrobili błąd. Bo nic tak nie cieszy jak cudze

    Przecież sam mi tu z miesiąc temu przy jakiejś dyskusji pisałeś, że mam za
    krótko instalację żeby cokolwiek szacować na przyszłość. Jakiego dowodu
    jeszcze potrzebujesz poza tym co do tej pory tutaj podawałem?

    Ja nikogo do PV nie namawiam - sam rodzinie odradziłem bo mieli zużycie
    3MWh rocznie a firmy namawiały ich na instalację za prawie 40tys w
    kredycie na 10 lat.

    Do każdego przypadku czy to dotyczącego ogrzewania, czy też PV trzeba
    podejść indywidualnie.
    Takie artykuły jak ten co podlinkowałeś są po to aby dzielić ludzi (oprócz
    zwykłego zarabiania na reklamach). Od kilku miesięcy (od różnych osób w
    różnych okolicznościach) słyszę, że prąd drożeje między innymi przeze mnie
    bo sobie "napierdzieliłem paneli" i teraz wszyscy wokoło na mnie płacą.
    Kiedyś (jeszcze rok temu) nikt tak w mojej okolicy na inne instalacje nie
    mówił.

    TG

  • 95. Data: 2021-11-24 15:39:33
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

> [...]

    > zwłaszcza że
    > https://www.o2.pl/biznes/zalozyl-panele-fotowoltaicz
    ne-na-widok-rachunku-opadla-mu-szczeka-6707837487651

    Zobacz co się będzie działo z prądem (a za tym pójdzie wszystko w górę) za
    2-3 lata.
    Jeszcze ten Janusz z artykułu będzie się śmiał z tych wypocin.

    https://businessinsider.com.pl/gielda/wiadomosci/wyn
    iki-pge-za-3-kw-2021-rekord-cen-energii-a-to-nie-kon
    iec-pge-skokowo-zwiekszyla/eyhfpdf

    "Towarzyszy temu wzrost cen uprawnień do emisji, które też biją rekordy. W
    poniedziałek ceny zbliżyły się do 70 euro za tonę i potem tylko lekko
    spadły. Jeszcze rok temu cena wynosiła nieco ponad 27 euro za tonę. Przy
    70 euro kwartalny koszt emisji wynieść może w grupie PGE 1,2 mld euro. W
    trzecim kwartale br. PGE wyliczyła go na aż 2,2 mld zł w porównaniu do 1,4
    mld zł rok temu w tym samym okresie. Na cały rok grupie przyznano zaledwie
    650 tys. ton darmowych uprawnień.
    A to nie koniec, bo PGE przewiduje dalszy wzrost cen emisji. "Prognozy cen
    uprawnień do emisji CO2 zakładają skokowy wzrost w 2023 w odniesieniu do
    2022, średnioroczny spadek w latach 2024-2025 na poziomie 6,5 proc. oraz
    średnioroczny wzrost w latach 2026-2029 na poziomie 12,7 proc. Dla 2030
    roku przewiduje się niewielki spadek w odniesieniu do 2029, a w kolejnych
    latach stabilne wzrosty o ok. 4 proc. rocznie do 2040 roku" - czytamy w
    raporcie kwartalnym."

  • 96. Data: 2021-11-24 17:34:31
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 24 listopada 2021 o 14:59:15 UTC+1 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

> [...]
    > bo sobie "napierdzieliłem paneli" i teraz wszyscy wokoło na mnie płacą.
    > Kiedyś (jeszcze rok temu) nikt tak w mojej okolicy na inne instalacje nie

    Nie przypominam sobie. W przypadku szacowania na podstawie wielu danych można
    stwierdzić że instalacja rocznie daje tyle kilowatogodzin co panele mają watów. I
    trzymam się tego wyliczenia. Jeśli już coś w artykule z linku reklamowali to
    reklamowali żeby nie mieć instalacji fv.

  • 97. Data: 2021-11-24 17:45:40
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2021 o 17:34 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > Nie przypominam sobie.

    To przypomnę:

    W dniu .10.2021 o 18:25 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > piątek, 29 października 2021 o 13:49:12 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk

    > Nie wiesz czy jest dla ciebie opłacalne bo za krótko masz instalacje.
    > Jeśli masz dobrą pamięć to powinieneś pamiętać jak całkiem niedawno
    > napisałem że jeśli ktoś ma nawis inflacyjny i nie ma żadnego lepszego
    > pomysłu żeby kasa nie traciła na wartości to zakup za gotówkę instalacji
    > fv ma sens. (...)

    TG

  • 98. Data: 2021-11-24 17:58:36
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 24 listopada 2021 o 15:40:03 UTC+1 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
> [...]
    > roku przewiduje się niewielki spadek w odniesieniu do 2029, a w kolejnych
    > latach stabilne wzrosty o ok. 4 proc. rocznie do 2040 roku" - czytamy w
    To że ma coś się dziać za dwa lata z prądem i to że zdrożeje to niczym nie
    uzasadnione spekulacje. Za dwa lata może być po wojnie. Jesli nie będzie wojny to
    będzie po bańce budowlanej. W USA kilkanaście lat temu wyłożyło się budownictwo i
    ceny nieruchomości spadły prawie o połowę. Bańka budowlana w Polsce to zrealizowany
    przez rząd program ratowania gospodarki w czasie epidemii. Ceny rosną jak ludzie mają
    pieniądze. Jak nie mają to sprzedawcy walczą o każdego klienta i mogą to robić tylko
    mając ceny niższe niż konkurencja.

  • 99. Data: 2021-11-24 18:10:00
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 24 listopada 2021 o 17:45:43 UTC+1 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

    > To przypomnę:

    > TG
    Masz rację. Z tym że w tym co napisałem kontekst jest ważny.

  • 100. Data: 2021-11-24 18:13:49
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2021 o 17:58 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > To że ma coś się dziać za dwa lata z prądem i to że zdrożeje to niczym
    > nie uzasadnione spekulacje. Za dwa lata może być po wojnie.
    Jakiej? - inwazja ruskich na Ukrainę?

    > Jesli nie będzie wojny to będzie po bańce budowlanej.

    Po nowym roku mamy już jak w banku dwucyfrową inflację. Tobie nie muszę
    chyba tłumaczyć co oznacza np. 8% inflacji?
    Ostatnio sąsiadka mnie próbowała urabiać, że ten rząd to taki dobry, tyle
    jej dał. Jak jej powiedziałem, że jak inflacja jest jak teraz na poziomie
    8% i nie dostała żadnej podwyżki to miesiąc pracuje bez pensji - to mi
    oczywiście nie uwierzyła.
    Jak podrożeje prąd (a musi i to sporo, bo u nas jest prawie o 100EUR za
    MWh tańszy w hurcie niż w EU) to będziemy w czarnej dupie i nie pomogą
    kolejne 500+

    TG