  • 11. Data: 2009-06-04 19:42:19
    Temat: Re: Pralka na 60 Hz
    Od: "Piotrek" <b...@p...onet.pl>

    news:h097k1$ng3$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Heh, czytanie ze zrozumieniem zanika.
    Przy takich oskarżeniach kolego to wyjaśniaj choć o co chodzi.
    A jeśli już to wyjaśnij swoje zdumiewające określenie:
    "Względem każdego fazowego i neutralem masz znane amerykańskie 120V, ale
    względem dwóch fazowych masz już 240V."

    Tzn. CZEGO (którego punktu ?) "względem dwóch fazowych" mam 240V bo nie
    kumam ?
    Napięcie to różnica potencjałów i z Twojego opisu wynika, że występuje tylko
    pomiędzy przewodami fazowymi.
    Jak więc zasilić pralkę 240V z takiego układu ?

    Piotrek

  • 12. Data: 2009-06-04 19:47:43
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > A jeśli już to wyjaśnij swoje zdumiewające określenie:
    > "Względem każdego fazowego i neutralem masz znane amerykańskie 120V, ale

    Po pierwsze nie ja to napisalem, a po drugie to zdanie moze malo precyzyjne,
    ale nie trzeba ciezko myslec, by zajarzyc o co chodzi.

    > Tzn. CZEGO (którego punktu ?) "względem dwóch fazowych" mam 240V bo nie
    > kumam ?

    Miedzy dwoma przewodami fazowymi jest 240.

    > Jak więc zasilić pralkę 240V z takiego układu ?

    Dwoma przewodami fazowymi.

  • 13. Data: 2009-06-04 19:51:24
    Od: "Piotrek" <b...@p...onet.pl>

> [...]

    napisałeś to co ja
    czemu więc "czytanie ze zrozumieniem zanika" ?

    Piotrek

  • 14. Data: 2009-06-04 19:54:33
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > napisałeś to co ja
    > czemu więc "czytanie ze zrozumieniem zanika" ?

    Ponowne potwierdzasz, ze zanika. Ja nie napisalem tego co Ty, a w
    szczegolnosci nie oburzylem sie: "jak chcesz uzyskać 240V pomiędzy fazowym a
    neutralnym".

  • 15. Data: 2009-06-05 08:18:08
    Od: Sebcio <s...@n...net>

    Piotrek pisze:

    > A jeśli już to wyjaśnij swoje zdumiewające określenie:
    > "Względem każdego fazowego i neutralem masz znane amerykańskie 120V, ale
    > względem dwóch fazowych masz już 240V."

    To akurat ja napisałem. W systemie amerykańskim masz dwie fazy a
    napięcie międzyfazowe wynosi 240V. Napięcie między fazą a przewodem
    neutralnym wynosi 120V, ponieważ przesunięcie fazowe w takim układzie
    wynosi 180 stopni. Błędnie napisałem "względem dwóch fazowych" -
    powinienem był napisać "pomiędzy dwoma fazowymi", ale tego można było
    się łatwo domyślić z całości tekstu.

    Tak samo w europejskiej sieci trójfazowej napięcie międzyfazowe wynosi
    400V, podczas gdy napięcie między fazą a przewodem neutralnym wynosi 230V.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 16. Data: 2009-06-05 21:04:42
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ghost wrote:
> [...]
    >
    > Ponowne potwierdzasz, ze zanika. Ja nie napisalem tego co Ty, a w
    > szczegolnosci nie oburzylem sie: "jak chcesz uzyskać 240V pomiędzy

    standard amerykański wygladą tak...

    masz trafo po stronei wtórnej jest uzwojenie z odczepem w srodku, pomiedzy
    skarajnymi jest 240 względem środkowego mamy 2 x 120V przesunięte o 180st w
    fazie.

  • 17. Data: 2009-06-06 12:36:02
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 04 Jun 2009 10:46:57 +0200, Sebcio napisał(a):

    > Czy któraś z pralek dostępnych na polskim rynku jest przystosowana do
    > pracy z częstotliwością sieci 60Hz ? Muszę zorganizować taką na
    > poniedziałek, ale co nie spojrzę to wszystkie mają znamionowo 50Hz i
    > koniec :(

    Nic się pralce przystosowanej do 50Hz nie stanie.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 18. Data: 2009-06-08 11:08:45
    Od: Sebcio <s...@n...net>

    Adam Płaszczyca pisze:

    > Nic się pralce przystosowanej do 50Hz nie stanie.

    Owszem, nic się nie stanie. Po prostu nie będzie działać przy zasilaniu
    60Hz.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 19. Data: 2009-06-08 16:42:10
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Sebcio" <s...@n...net> napisał w wiadomości

    > Owszem, nic się nie stanie. Po prostu nie będzie działać przy zasilaniu
    > 60Hz.

    A na jakiej podstawie opierasz swoje mniemanie domorosly elektryku?

    --
    SQLwysyn
    sqlwysyn.blog.onet.pl

  • 20. Data: 2009-06-08 17:54:30
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 08 Jun 2009 13:08:45 +0200, Sebcio napisał(a):

    > Owszem, nic się nie stanie. Po prostu nie będzie działać przy zasilaniu
    > 60Hz.

    Bedzie, będzie. Byle tylko nie byą zbyt nowoczesna.

    --
    _______/ /_ GG: 3524356