  • Data: 2017-11-15 21:37:05
    Temat: Re: Projekt POŚ
    Od: pueblo <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witaj uciu, 15 lis 2017 w
    news:0137b1c8-2dff-4d1a-a3d9-3b48dbcdf9dd@googlegrou
    ps.com
    napisałeś/aś:

    > Działka jest poza aglomeracją - sprawdzałem w wydziale ochrony
    > środowiska i nie ma przeciwwskazań do montażu oczyszczalni. Obok u
    > sąsiadów też są zamontowane oczyszczalnie biologiczne.
    >
    > Problem jest tylko takie że mój tytuł projektu domu brzmi tak:
    > "Domu jednorodzinny wraz z infrastrukturą towarzyszącą oraz
    > bezodpływowym zbiornikiem na nieczystości ciekłe" . W projekcie jest
    > też wpis, ze firma xxx ma do niego prawo autorskie i wszystkie
    > zmiany wymagają pozwolenia od nich.

    Wydaje mi się że prawa autorskie chronią projekt jako taki - przed
    kopiowaniem, sprzedażą itp. a zgoda projektanta jest potrzebna do
    zmian istotnych typu konstrukycjnych. Przecież można sobie adaptować
    gotowe projekty w jakimś minimialnym zakresie bez konieczności
    uzyskiwania takiej zgody.
    Nie sądzę żeby zamiana szamba na poś wymagała zgody autorów projektu.

    > I teraz ta firma xxx za projekt oczyszczalni chce 1500zł...
    >
    > Na necie projekt oczyszczalnie można kupić np z Archonu za 200zł...
    > tylko potrzeba zgode autora domu:-/

    Czy to jest projekt typu - zrób sam od podstaw poś? Chyba nie. Czy to
    jest po prostu projekt do zakupionej u nich poś?

    > Wczoraj dowiedziałem się też, że firmy robiące oczyszczalnię dają
    > gotowy projekt oczyszczalni gratis tylko trzeba tam wpisać swoje
    > dane - plik w wordzie do edycji. Ja musze tylko skombinować mapkę i
    > nanieść oczyszczalnię.
    >
    > By jednak dać gotowy projekt musze załatwić pozwolenie z firmy,
    > która zaprojektowała dom.... wczoraj o to zapytałem mailem...ciekawe
    > ile sobie zażyczą...

    Gdzie dać? Do urzędu? Wcześniej pisałeś, że dom już stoi i pytałeś o
    to w urzędzie. No i nie ma żadnych przeciwwskazań do poś w twojej
    lokalizacji. Co ci powiedzieli w urzeędzie? Że masz przynieść
    zgłoszenie budowy poś?
    > Najchętniej bym olał ich zgodę - skąd oni się dowiedzą, że coś
    > zmieniłem w projekcie?
    >
    > Inna kwestia to kasa...
    > szambo z montażem 3000zł
    > oczyszczalnia z projektem firmy xxx 12 000zł

    Wybrałeś już model? Czy ktoś ci coś doradzał - jakiś fachowiec?