  • 1. Data: 2014-01-03 13:44:28
    Temat: Przepływowy podgrzewacz wody
    Od: w...@g...com

    Witam.
    Czy może ktoś z Państwa doradzić i zaproponować przepływowy podgrzewacz wody.
    Wymagania:

    1) będzie mało używany, nieduża ilość wody, 2-3litry/minutę - przy zlewie
    kuchennym, na 230V
    2) załączanie za pomocą przepływu wodu, grzanie przepływającej wody, bez
    'zbiorniczka'
    3) wiadomo - możliwie tani, bezawaryjny, wygląd bez znaczenia, bo zamontowany pod
    zlewem

    pzdr
    Bogdan

  • 2. Data: 2014-01-03 14:24:21
    Temat: Re: Przepływowy podgrzewacz wody
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 03.01.2014 13:44, w...@g...com pisze:
> [...]
    > 'zbiorniczka'
    > 3) wiadomo - możliwie tani, bezawaryjny, wygląd bez znaczenia, bo zamontowany pod

    jaką tam masz instalacje elektryczną?
    bo praktycznie każdy podłączany do gniazdka 16A będzie za słaby.

  • 3. Data: 2014-01-03 14:54:49
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Albercik" napisał w wiadomości grup

    > jaką tam masz instalacje elektryczną?
    > bo praktycznie każdy podłączany do gniazdka 16A będzie za słaby.

    Używałem taki z "małą" wtyczką (10A) w domku letniskowym przez kilka lat i
    dawał radę do mycia naczyń, czy twarzy i zębów.

    Myślę, że taki 16A tym bardziej da radę.

    Niestety nie pamiętam producenta.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 4. Data: 2014-01-03 15:17:42
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 03.01.2014 14:54, Ergie pisze:
> [...]
    > i dawał radę do mycia naczyń, czy twarzy i zębów.
    >
    > Myślę, że taki 16A tym bardziej da radę.

    Producent nie jest zbyt istotny.
    Przy 4kW mocy, a więcej raczej nie podłączy do gniazdka 230V
    przepływomierz o 100% sprawności jest w stanie podgrzać niecałe
    2litry/minutę o 30st. Zakładając że w zimę woda na dolocie ma blisko
    5stC to po podgrzaniu będzie miała max 35st przy przepływie
    1,9litra/minutę - trochę mało jak na kuchnię - tyle mówią obliczenia,
    praktyka - miałem przez pewien czas taki podgrzewacz w kuchni i było to
    mało.
    Należy zaznaczyć iż na taki podgrzewacz trzeba osobny bezpiecznik, bo
    włączenie nawet niewielkiej mocy w tym obwodzie skutkować będzie
    wybiciem bezpiecznika.

  • 5. Data: 2014-01-03 15:25:01
    Od: "g." <n...@s...pl>

    Użytkownik <w...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
[...]

    Trzy litry / min. to 3.000 g/min.
    Różnica temp. 50-10 = 40 st. C,
    3.000 * 40 = 120 000 Cal/ min.
    120 000 / 60 sekund = 2000 Cal /sek.
    Przeliczamy na jednostki mocy prądu:
    2000 * 4,19 = 8.38 KW

    Będzie to:
    8380W /230V = 36,4A !?!

    WOW!
    Dobrze policzyłem?
    g.

  • 6. Data: 2014-01-03 15:28:37
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Albercik" napisał w wiadomości grup

    > Producent nie jest zbyt istotny.

    Jest. W tym moim nie było _żadnego_ zabezpieczenia i wymagał wyłączania po
    każdym zakręceniu wody. Jak kiedyś został włączony bez odkręconej wody to
    woda w nim się wygotowała i grzałka się spaliła. To była bardzo prymitywna
    konstrukcja, ale to było jedyne co się udało wtedy kupić i i tak wszyscy
    byli szczęśliwi że po latach zimnej wody nareszcie jest ciepła

    > Przy 4kW mocy, a więcej raczej nie podłączy do gniazdka 230V

    3,68 kW podłączy :-)

    > przepływomierz o 100% sprawności

    Nie ma innych. Grzanie prądem zawsze ma sprawność 100%. Pomijając oczywiście
    straty przez obudowę.

> [...]
    > przepływie 1,9litra/minutę - trochę mało jak na kuchnię - tyle mówią
    > obliczenia, praktyka - miałem przez pewien czas taki podgrzewacz w kuchni

    Moja praktyka jest zgoła inna. Już tu kiedyś pisałem: mieszkając w
    mieszkaniu żałowałem że mój gazowy podgrzewacz ma minimalny przepływ 2l na
    minutę, bo to za dużo do mycia naczyń - woda chlapie.

    > Należy zaznaczyć iż na taki podgrzewacz trzeba osobny bezpiecznik, bo
    > włączenie nawet niewielkiej mocy w tym obwodzie skutkować będzie wybiciem
    > bezpiecznika.

    Tak i nie. Bezpieczniki mają charakterystykę czasową czyli na "chwilę" można
    włączyć dodatkowe kilkadziesiąt W (np. oświetlenie, lodówka) bez wybicia
    bezpiecznika.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 7. Data: 2014-01-03 15:37:27
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "g." napisał w wiadomości grup

    > Dobrze policzyłem?

    Chyba dobrze, tylko skąd wziąłeś wynikowe 50 stopni i po co?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 8. Data: 2014-01-03 18:10:07
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    w...@g...com napisał(a):
> [...]
    > 'zbiorniczka'
    > 3) wiadomo - możliwie tani, bezawaryjny, wygląd bez znaczenia, bo zamontowany pod

    O ile dobrze rozumiem zapytanie, to byłem w podobnej sytuacji i szukasz
    chyba czegoś takiego:
    http://allegro.pl/podgrzewacz-wody-dafi-3-7-kw-z-prz
    ylaczem-230-v-i3827595229.html
    Oczywiście to tylko przykład.
    Już, już miałem ci zaoferować swój (już niepotrzebny) ale przypomniałem
    sobie, że zamontowałem go w pracowni ceramicznej mojej kobity - jest
    zadowolona, że ma bieżącą ciepłą wodę wystarczającą do umycia rąk czy
    narzędzi po pracy.
    Z tym, że u mnie nie było tego pokrętła (termostatyczny jakiś zawór czy
    co?). Ja użyłem kupionego w promocji w markecie zestawu z baterią, a po
    zdemontowaniu dokupiłem samą tę czarną przejściówkę i wstawiłem w
    tworzoną instalację pod zlewem.

  • 9. Data: 2014-01-03 21:05:04
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

    > Użytkownik "g." napisał w wiadomości grup

    > Chyba dobrze, tylko skąd wziąłeś wynikowe 50 stopni i po co?
    > Pozdrawiam
    > Ergie

    Tak założyłem.
    Liczyłem dla skrajnego przypadku.
    Woda 50 st. C to jeszcze nie ukrop.

    A czy 3l/min ma jakieś praktyczne zastosowanie?

    Ktoś tu pisał, że zasilanie 10A będzie wystarczające.
    Wtedy przepływ wyniesie 0,88 l/min.
    g.

  • 10. Data: 2014-01-06 11:12:57
    Od: MK <m...@g...pl>

    W dniu 2014-01-03 18:10, zbigi pisze:

    > O ile dobrze rozumiem zapytanie, to byłem w podobnej sytuacji i szukasz
    > chyba czegoś takiego:
    > http://allegro.pl/podgrzewacz-wody-dafi-3-7-kw-z-prz
    ylaczem-230-v-i3827595229.html

    3,7 kW moze byc za maly, lepiej 5 kW (mam 7kW/400v i jest super)
    Zaleta Dafi jest łatwy dostęp do tanich czesci oraz to ze ogolnie jest
    sporo tanszy od innych. Latwo jest spalic grzalke w nim w momencie
    napelniania sezonowej instalacji woda wiosne.
    Uzywam 2 szt i jestem zadowolony.

    --
    M.