  • Data: 2017-10-05 17:23:35
    Temat: Re: Przycinanie winorośli
    Od: "Tomasz" <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> napisał

    > Przywrócenia do porządku zaniedbanej rośliny nie da dokonać się
    > w ciągu jednego sezonu, trzeba cierpliwości i przemyślanego planu.
    > Najważniejsze, by nie wyciąć tegorocznych pędów -- z każdego,
    > który nie jest zbyt cienki i rokuje na przyszłość, zostawić należy
    > dwa albo trzy oczka (na ścianie można liberalniej potraktować
    > zalecenia Guyota, by były tylko dwa). A jak coś ewidentnie zbyt
    > długie, to od razu wyciąć.

    Dziękuję za profesjonalne porady.
    Jesli roślina bedzie doprowadzona do porządku to faktycznie tak będę starał
    się robić.
    Na dzień dzisiejszy z jednego pnia wyrasta kilkadziesiąt długich do 6
    metrów, zdrewniałych pędów.
    Potrzebuję porady co zrobić aby w możliwie najkrótszym czasie doprowadzić
    roślinę do
    prawidłowego stanu. Jesli na istniejacych pędach zostawię tegoroczne odrosty
    z trzema oczkami kazdy to na drugi rok będe miał tzy razy gęstszą dżunglę. W
    jaki sposób, jak piszesz z jednego pnia ludzie utrzymują zawsze tylko dwie
    gałęzie. Czy ja mam z 30 pedów na jednym pniu wyciąć 28 a zostawić tylko 2?
    --
    Tomasz