  • 1. Data: 2009-04-06 09:56:00
    Temat: Przyłącze wodociągowe z kwasówki???????
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Właśnie sąsiad mnie zastrzelił informacją...

    Chciałem ja sobie w rmach wykonywania stanu zero od racu przeciągnąć pod
    ławą rurę PP, żeby potem mieć bezproblemowe wprowadzenie wody do domu.
    Sąsiad mój, który już się wybudował, jest na etapie wykańczania i zajmuje
    się problemem przyłączy już bardziej na bieżąco twierdzi, że miejscowe nasze
    wodociągi w odróżnieniu od wszystkich innych mają szczególne wymagania
    dotyczące rury przyłącza. Otóż podobno absolutnie nie może to być PP, nie
    może to być nawet stalowa cynkowana, musi to być rura z kwasówki.

    Powiedzcie mi zorientowani, czy ktoś na łeb upadł, sąsiada jakiś oszust chce
    naciągnąć, czy też sąsiad coć pokręcił? Bo wo to, że ma rację nie wierzę, po
    prostu w głowie mi się to nie mieści.

    J. (tak, do wodociągów zaraz będę dzwonił)

  • 2. Data: 2009-04-06 10:10:15
    Temat: Re: Przyłącze wodociągowe z kwasówki???????
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> wrote in message
> [...]
    > wierzę, po prostu w głowie mi się to nie mieści.
    >
    > J. (tak, do wodociągów zaraz będę dzwonił)

    Faktycznie, to nie żart, to prawda :-(
    Nawiasem mówiąc, oczywiście chodziło mi o rurę PE, nie PP, natomiast
    stanowisko wodociągu jest takie:
    dopuszczają wejście do budynku rurą PE tylko jeśli pomieszczenie, w którym
    znajduje się wodomierz jest wydzielone (łazienka z drzwiami nie jest
    pomieszczeniem wydzielonym) i posiada kratkę ściekową w podłodze. Jeśli tego
    nie ma, to albo wodomierz w studzience w granicy działki, albo do mieszkania
    wchodzi rura z kwasówki, amen. A dlaczego tak? Ano dlatego, że jeśli taka
    rura PE pęknie, to... [tu dramatycznie przedstawiona przez wodociągowego
    inspektora wizja apokalipsy, przy której potop Noego to mały pikuś był] i
    wodociąg za to nie będzie brał odpowiedzialności, ani ryzyka.

    No i teraz mam zagwozdkę. Kwasówka i licznik w domu, czy studzienka?

    J.

  • 3. Data: 2009-04-06 10:32:04
    Od: "TomT" <tom18pl@WywalTO_op.pl>

> [...]
    > pikuś był] i wodociąg za to nie będzie brał odpowiedzialności, ani ryzyka.
    >
    > No i teraz mam zagwozdkę. Kwasówka i licznik w domu, czy studzienka?

    To zapytaj dlaczego dobrze zainstalowana rura PE ma pęknąć i dlaczego rura z
    kwasówki ma nie pękać, szczególnie jak jej łączenie (spawanie, zaciskanie
    czy cokolwiek innego) Pan Robotnik spartoli.

    TomT

  • 4. Data: 2009-04-06 10:45:14
    Od: "tz" <t...@w...pl>

    > To zapytaj dlaczego dobrze zainstalowana rura PE ma pęknąć i dlaczego rura
    > z kwasówki ma nie pękać, szczególnie jak jej łączenie (spawanie,
    > zaciskanie czy cokolwiek innego) Pan Robotnik spartoli.
    i ciekawe czy za pękniętą rurę z kwasówki wodociąg już bierze
    odpowiedzielność ;-) (to jest jakiś absurd).

  • 5. Data: 2009-04-06 10:58:26
    Od: "TomT" <tom18pl@WywalTO_op.pl>

    Użytkownik "tz" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    > i ciekawe czy za pękniętą rurę z kwasówki wodociąg już bierze
    > odpowiedzielność ;-) (to jest jakiś absurd).
    Jestem pewien, że jak zwykle chodzi o kasę. Normalną jest bowiem praktyką,
    że przyłącze użytkownik robi na własny koszt i potem przekazuje na własność
    wodociągom. A wiadomo, że im droższe materiały i robocizna tym więcej można
    zarobić na ich montażu. A montażem zwykle zajmują się firmy związane z
    wodociągami.

    TomT

  • 6. Data: 2009-04-06 11:58:34
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

> [...]
    > pikuś był] i wodociąg za to nie będzie brał odpowiedzialności, ani ryzyka.

    IMHO logiczne podejście. Przy okazji w taką rurę trudniej się"wpiąć" na lewo
    przed licznikiem.

    > No i teraz mam zagwozdkę. Kwasówka i licznik w domu, czy studzienka?

    Nie wiem, jakie wady ma studzienka, ale jeśli nie ma to bierz studzienkę -
    nie będzie porblemów z odczytywaniem licznika pod Twoją nieobecność.

    Pozdrawiam
    Winetoo

  • 7. Data: 2009-04-06 14:41:06
    Temat: Re: Przył?cze wodoci?gowe z kwasówki???????
    Od: "Adam" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Winetoo" <w...@n...spam.please.com> napisał w wiadomości

    > Nie wiem, jakie wady ma studzienka, ale je?li nie ma to bierz studzienkę -
    > nie będzie porblemów z odczytywaniem licznika pod Twoj? nieobecno?ć.

    z wad to najważniejsza jest taka, że jak cokolwiek za licznikiem się zepsuje
    i woda zacznie cieknąć, to licznik bije... Poza tym do licznika instalacja
    jest Wodociągów, a za licznikiem odbiorcy (o ile się nie mylę?) A nie masz
    gwarancji że w studzience przypadkiem nic nie przemarznie i nie strzeli 'za
    licznikiem'...

    Ja mam licznik w domu, sam co miesiąc/dwa dzwonię i podaję stan, rachunek
    przysyłają pocztą. Zresztą to samo z prądem i gazem.

    Adam