  • 11. Data: 2010-08-23 08:35:00
    Temat: Re: Pytanie o domy z płyt keramzytowych
    Od: "amir" <d...@g...pl>

    > ale po co skoro styropian jest tańszy. Nalezy budować najcieńszą
    > konstrukcyjnie mozliwą (i tanią) ściane a potem dołożyc styropianu wg
    > gustu. Wtedy łącznie mur będzie tani i cieńszy nież inne wersje a to sie
    > przełoży na metry kwadratowe domu.

    pewnie masz rację co do ceny
    ale
    psychika by moja zle sie czula jak mialby tak cienka sciane :)
    wole mury jak w zamku i z wtapianiem rur kanalizacyjnych w sciany nie ma
    problemu

  • 12. Data: 2010-08-23 09:18:59
    Od: QbaB <q...@g...com>

    On 22 Sie, 11:24, janusz_kk1 <j...@o...pl> wrote:

    > No marnie jest bo to jestjeden z najsłabszych materiałów, budowałem tym
    > kiedyś i pamiętam że osadzenie drzwi to była makabra, trzeba specjalne
    > długie
    > kołki. U ciebie to skończy się listwą mocowana do ściany i dopiero do niej
    > przykręcone szafki, keramzytowa ścian jest tylko trochę lepsza od
    > gips-karton-u
    >
    > pytam hipotetycznie wstępnie interesując się wybudowaniem> takiego domu.
    >
    > Zrób normalnie z gazobetonu, będziesz miał tanio, ciepło a dobra
> [...]

    Ja budowałem z pustaków keramzytowych i niezgodze się że to słaby
    materiał. Te pustaki ktore miałem sa na prawdę pancerne, na pewno
    wytrzymalsze od każdej ceramiki. Mocniejszy jest chyba tylko lity
    beton i silka.
    Zapewnoe zależy to od zastosowanego cementu i keramzytu ale chyba nie
    mozna zakładać że to slaby materiał. U mnie jedne drzwi zewnetrzne
    montowane były na 4cm kołki.
    Szafki mam z IKEA i ich nie da się zamontowac na listwie , są
    bezpośrednio kołki w ściane i sie trzyma (te kołki maja chyba 6cm)
    Pzdr
    QbaB

  • 13. Data: 2010-08-23 09:34:56
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 22-08-2010 o 19:41:17 Budyń <b...@g...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    > cen nie znam :)
    A aj budowałem to znam :)

    > ale po co skoro styropian jest tańszy.
    Nie rozumiesz :) czy to będzie zwykły pustak czy z betonu komórkowego czy
    cegła np max min grubość muru to i tak 24 -25cm.
    Ale beton komórkowy (BK) jest 'cieplejszy' od pozostałych i dzięki temu
    przy tym samym
    ociepleniu tzn grubości styropianu, scina będzie miała lepsze paramatry
    albo będzie można dać styropianu mniej.

    Nalezy budować najcieńszą
    > konstrukcyjnie mozliwą (i tanią) ściane a potem dołożyc styropianu wg
    > gustu. Wtedy łącznie mur będzie tani i cieńszy nież inne wersje a to sie
    > przełoży na metry kwadratowe domu.
    Masz rację, napisałem podobnie ale trochę inaczej, najważniejsze żeby sie
    nie
    dać wpuścić w ścianę jednowarstwową bo to jest nieporozumienie, producenci
    pustaków 'załatwili' sobie specjalną normę dla tej ściany która jest
    prawie dwa razy
    zimniejsza (gorsza).

    > To ma dwie strony - szybsze nagrzewanie to i szybsze wychładzanie w
    > przypadku np braku pradu. Mała akumulacyjnosc to nie do konca zaleta
    > -patrz kanadyjczyki które maja zerową - i latem sie przegrzewają.
    No BK nie jest taki 'szybki', ma optymalną aukumlację, bo cegła (pełna) czy
    silca jest za wolna.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 14. Data: 2010-08-23 09:36:23
    Temat: Re: Pytanie o domy z p?yt keramzytowych
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 23-08-2010 o 10:35:00 amir <d...@g...pl> napisał(a):

    > pewnie masz racje co do ceny
    > ale
    > psychika by moja zle sie czula jak mialby tak cienka sciane :)
    cienką to masz w kanadyjczyku czy prefabrykatach, przy pustaku
    to masz 25cm.

    > wole mury jak w zamku
    I okna jak otwory szczelnicze? :)

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 15. Data: 2010-08-23 11:02:48
    Od: Przemolo <p...@g...pl>

    W dniu 2010-08-23 11:18, QbaB pisze:

> [...]
    > Szafki mam z IKEA i ich nie da się zamontowac na listwie , są
    > bezpośrednio kołki w ściane i sie trzyma (te kołki maja chyba 6cm)

    Tylko czy pustak keramzytowy to to samo co prefabrykowana płyta keramzytowa?

  • 16. Data: 2010-08-23 18:43:06
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 23-08-2010 o 11:18:59 QbaB <q...@g...com> napisał(a):

    > Ja budowałem z pustaków keramzytowych i niezgodze się że to słaby
    > materiał. Te pustaki ktore miałem sa na prawdę pancerne, na pewno
    > wytrzymalsze od każdej ceramiki.

    Ja to robiłem w 97 i kupiłem najtańsze i niestety słabe były miały mało
    cementu
    dlatego moje doswiadczenia są takie.
    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 17. Data: 2010-08-23 18:44:04
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 23-08-2010 o 13:02:48 Przemolo <p...@g...pl> napisał(a):

    > Tylko czy pustak keramzytowy to to samo co prefabrykowana płyta
    > keramzytowa?
    Chyba nie z tego copamiętam to płyta jest pełna, bo jest dużo cieńsza od
    pustaka.

    --
    Pozdr
    JanuszK