    From: "arek" <n...@m...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Pytanie o koszty podpiwniczenia
    Date: Tue, 10 Nov 2009 22:46:41 +0100

    Użytkownik "Slawek" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    news:17285590-06f9-4ea2-a57c-095317527a66@v30g2000yq
    m.googlegroups.com...
    On 10 Lis, 17:50, "arek" <n...@m...pl> wrote:
    > Witam
    >

    > na 17,4 m szerokości można zaprojektować całkiem porządny dom, z dwoma
    > garażami itp.Tylko trzeba się zwrócić do architekta, a nie szukać
    > gotowców.

    Ale czy na działce 17,4 z której na dom z dwoma garażami jest już tylko max
    10,4m?
    Ja widziałem domy nawet na 6-7m szerokie, tylko, że na tych sześciu metrach
    to szedł tunel od wejścia do salonu i jednej strony miał wąski garaż a z
    drugiej kiszkowaty pokoik, kuchnię i łazienkę. Na kotłownię miejsca nie
    było - piec na gaz wisiał w łazience. Tak, że da się, tylko nie to co bym
    chciał.
    A co do tego co szukałem w gotowcach - ciężko mi uwierzyć, że ktoś tak po
    prostu zmieści na 10,4m to co na licznych gotowcach jest na 12,5-14m.
    Przecież jakby się dało, to chyba już dawno taki projekt zamiast być
    sprzedany w trzech czy dziesięciu egzemplarzach po 6000 zł wisiałby na
    każdej stronie www z ceną 2500zł - i pewnie zarobiłby więcej...
    Natomiast jeśli mógłbym prosić o linka do czegoś podobnego, zbliżonego - to
    bardzo chętnie.

    > Piwnice, żeby mieszkała w nich rodzina, nawet dalsza, to raczej średni
    > pomysł

    Rodzina jest bliższa, a taki pomysł oczywiście słaby - ale mi chodziło o
    zejście do piwnicy z garażem i kotłownią - żeby na parterze zwolniło się
    miejsce na pokój. Bo projektów które mają na parterze garaż lub pokój (jedno
    lub drugie) a przy tym mikroskopijną kotłownię (bo na gaz) jest dosyć dużo.
    Tylko, że kotłowni już nie ma jak powiększyć i biorąc pokój nie ma się szans
    na garaż.

    pozdrawiam
    Arek