  • 1. Data: 2020-05-03 13:07:51
    Temat: Radzimy sobie
    Od: Kadar <o...@g...com>

    Czy radzimy sobie?
    Tak mnie coś naszło jak patrze tu na małe firmy w Hiszpanii. Żeby się nie rozpisywać
    jeden przypadek. Piekarnia i cukiernia w jednym; w chwili wprowadzenia lokdown nadal
    właściciel utrzymywał sprzedaż i 2 może 3 osoby pracowały. Wszystko oczywiście pod
    rygorem sprzedaży i prowadzenia takiego punktu. Żadna kawiarenka tylko pieczywo,
    tylko 1 osoba w środku, obowiązkowy srodek dezynfekujący dla każdego wchodzącego. Od
    3 tygodni kawiarnio-piekarnia zamknięta. Może nie wytrzymał finansowo, może coś
    innego sie stało. W każdym razie wiem, że sporo firm nie poradziła sobie.
    Wiem, ze na grupie jest sporo osób prowadzących własną działalność. Jak sobie
    radzicie? Ktoś zwrócił się do Was z propozycją pomocy, zaproponował jakieś wsparcie?
    Nie musiało to być finansowe. Może po prostu jak to wszystko przechodzicie.

    Kadar
    Pytam z ciekawości ale też zawodowo zajmuję się MŚP.

  • 2. Data: 2020-05-03 14:17:29
    Temat: Re: Radzimy sobie
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 3 May 2020 04:07:51 -0700 (PDT), Kadar
    <o...@g...com> wrote:
    > Wiem, ze na grupie jest sporo osób prowadzących własną
    > działalność. Jak sobie radzicie? Ktoś zwrócił
    > się do Was z propozycją pomocy, zaproponował jakieś ws
    > parcie? Nie musiało to być finansowe.

    Ale może, np. Można korzystać z:
    - zwolnienia płacenia składek z zus przez 3 mięs (jak się wykaże
    spadek przychodów z powodu covid)
    - 100% bezwortnej pożyczki 5k z PUP (bezwarunkowo)
    - 25% zwrotnej pożyczki z tarczy finansowej w wys 12k na każdego
    pracownika (małe firmy) lub 4% -7%przychodu 2019 (duże firmy) jeśli
    wykaże się spadek dochodów w miesiacu analogicznym 2019 lub w tym
    roku.

    --
    Marek

  • 3. Data: 2020-05-03 16:17:14
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-05-03 o 14:17, Marek pisze:

    > Ale może, np. Można korzystać z:
    > - zwolnienia płacenia składek z zus przez 3 mięs  (jak się wykaże spadek
    > przychodów z powodu covid)

    Spadkiem to chyba tylko samozatrudnieni muszą się legitymwać.
    Dla mikroprzedsiębiorców nie ma tego warunku.

> [...]
    > pracownika (małe firmy) lub 4% -7%przychodu 2019 (duże firmy) jeśli
    > wykaże się spadek dochodów w miesiacu analogicznym  2019 lub w tym roku.

    Chętnie poznam kogoś kto skorzystał z jakiegoś programu pomocowego.
    Bo jak na razie tarcza jest jak yeti.
    Sam złożyłem wniosek przez zusepuap o zwolnienie ze składek za III-VI,
    ale tak sądzę, że minie termin wpłaty za kwiecień i chwilę będę się
    zastanawiał
    co zrobić a odpowiedzi na wniosek nie będzie. Dobra pomoc to szybka pomoc.
    Ostatnio na odpowiedź w sprawie załatwianej przez profil czekałem 21 dni
    a jeszcze wtedy nie byli obłożeni tysiącami wniosków.
    Obiektywnie szacuję, że ocena wniosku nastąpi za kilka miesięcy -
    wtedy to już będę spełniał wszelkie wymogi do ogłoszenia upadłości
    i pewnie uznają, że pomoc mi niepotrzebna.

  • 4. Data: 2020-05-03 17:59:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marek f...@f...com ...

    > Ale może, np. Można korzystać z:
    > - zwolnienia płacenia składek z zus przez 3 mięs (jak się wykaże
    > spadek przychodów z powodu covid)

    Nie, nie musi byc spadku.
    Jezeli jestes jednoosobowa dg, to musisz miec obroty ponizej około 15.500
    miesiecznie, jeżeli dg z pracownikami to do 9 pracowników zus za free.
    Zeby było smieszniej, ja miałem nadpłate w ZUS i podobno ta nadpłata
    zaliczyła sie na poczet tych niezapłaconych składek.
    Taki absurd - lepiej jakbym miał niedopłate chyba ;-D

    > - 100% bezwortnej pożyczki 5k z PUP (bezwarunkowo)

    Warunkowej o tyle ze musisz utrzymac DG i ze musisz utrzymac wszystkich
    ubezpieczonych.

    TEgo nie znam. Nie przebrnałem.

    Ładnie podsumowano to tutaj:
    https://www.facebook.com/HRejterzy/videos/6627953978
    55755/

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nigdy nie rozcinaj tego co można rozwiązać"

  • 5. Data: 2020-05-03 22:32:43
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 3 maja 2020 16:17:15 UTC+2 użytkownik cef napisał:
> [...]
    > zastanawiał
    > co zrobić a odpowiedzi na wniosek nie będzie.

    a ja złożyłem jak ty, nie płacę i mam w nosie kiedy przyjdzie odpowiedz

    b.

  • 6. Data: 2020-05-04 00:23:20
    Od: Hans Kloss <l...@g...com>

    Kadar, co to jest MŚP?
    Jadzia Emilewicz jest tak przekonywująca, że grzechem jest wątpić w pomoc państwową
    dla małych i dużych przedsiębiorców.
    Jeśli są wątpiący i krytykujący to nie są ludzie, to wilki, mówiąc klasykiem.

  • 7. Data: 2020-05-04 10:43:58
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-05-03 o 22:32, Budyń pisze:
    > W dniu niedziela, 3 maja 2020 16:17:15 UTC+2 użytkownik cef napisał:
    > iegoś programu pomocowego.
    >
    > a ja złożyłem jak ty, nie płacę i mam w nosie kiedy przyjdzie odpowiedz

    Teoretycznie tak można, ale wyobraź sobie,
    że ktoś korzystał kilka miesięcy temu z takiego rodzaju finansowania,dla
    którego
    wielkość spłaty (zwrotu) uzależniona jest od
    zaległości wobec ZUS i teraz jak nie zapłaci ZUS w terminie, to będzie
    musiał
    spłacić więcej. Czyli taka pomoc jest dobra jak jest decyzja i umorzenie
    a po czasie
    taka pomoc jest tylko utrapieniem.

  • 8. Data: 2020-05-04 11:03:12
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 3 May 2020 13:32:43 -0700 (PDT), Budyń

    > a ja złożyłem jak ty, nie płacę i mam w nosie kiedy przyjdzie odpowiedz

    Ja złożyłem najpierw odroczenie, i to zaakceptowali, a chwilę później
    rzucili zwolnienie. Też złożyłem, i tego jeszcze nie zaakceptowali. Też nie
    płacę, aczkolwiek się okazało, nie wiem jak, że miałem nadpłatę 3k. :P
    Ciekawe czy mnie zaczardżują za 2 miechy czy jednak odroczą. :>

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 9. Data: 2020-05-04 12:16:09
    Od: adam <a...@a...pl>

    > a ja złożyłem jak ty, nie płacę i mam w nosie kiedy przyjdzie odpowiedz

    Mogę się mylić, ale jeżeli nie jesteś samozatrudniony, to nie będzie
    odpowiedzi, bo nie musi być. Wniosek jest informacją, że chcesz tej pomocy.
    Samozatrudnieni muszą wykazać się spadkiem przychodów (!!), być może
    wtedy będzie odpowiedź, ale też chyba nie będzie. Będzie na pewno
    weryfikacja tych przychodów, teraz lub później.

  • 10. Data: 2020-05-04 18:42:05
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 3 May 2020 16:17:14 +0200, cef <c...@i...pl> wrote:
    > Chętnie poznam kogoś kto skorzystał z jakiegoś programu pomocowego.

    Korzystałem z zwolnienia ZUS, złożyłem wniosek o pożyczkę w pup oraz
    wkrótce składam wniosek z tarczy. Co chcesz wiedzieć?

    --
    Marek