  • 11. Data: 2020-02-27 10:05:57
    Temat: Re: Rdza w ok 1,5 rocznej instalacji CWU
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 27 lutego 2020 09:15:37 UTC+1 użytkownik Janusz napisał:

    > Odżelaziacz, stacja to bardziej kompleksowe usuwanie, u Ciebie wystarczy
    > napowietrzanie i złoże filtrujące.

    Polecisz jakies konkretne urządzenie/firme - czym się interesować? Nie mam obeznania
    w tej dziedzinie.

    Rurociąg jest bardzo stary. Ten kto robił podłączenie mówił, że nawet nie dają u nas
    dużego ciśnienia bo rury są tak stare. Średni 1 raz w miesiącu jest droga rozkopana
    przez mpwik.

    ---
    uciu

  • 12. Data: 2020-02-27 13:36:19
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-02-27 o 10:05, uciu pisze:

    > Polecisz jakies konkretne urządzenie/firme - czym się interesować? Nie mam
    obeznania w tej dziedzinie.
    No nie, nie pomogę, zajmuję się czym innym i nie jestem na bieżąco w
    temacie, znam teorię z tym związaną i tylko tyle.
    Musisz sam szukać, poczytać komentarze, wg mnie najtańsze powinny sobie
    dać radę, tam nie ma wielkiej filozofii, co innego zmiękczacze czy
    filtry osmotyczne, tutaj całe czyszczenie polega na napowietrzaniu wody
    żeby wytrącić z niej żelazo a potem na filtracji i odstojnikach, bo te
    cząstki są dość drobne. Filtry powinny być czyszczone i tu pewnie będą
    różnice pomiędzy urządzeniami, czy to będzie automat czy ręczne czy też
    wymienne filtry.

    > Rurociąg jest bardzo stary. Ten kto robił podłączenie mówił, że nawet nie dają u
    nas dużego ciśnienia bo rury są tak stare. Średni 1 raz w miesiącu jest droga
    rozkopana przez mpwik.

    Jednym słowem, tragedia, być może trzeba będzie co jakiś czas płukać
    rury jakąś chemią aby Ci nie zarosły na amen.

    --
    Janusz

  • 13. Data: 2020-02-27 13:50:23
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-02-27 o 10:05, uciu pisze:
    Popatrzyłem na znany portal, o filtrach zapomnij bo one nie odżelaziają
    tylko fitrują to co już płynie, ale znalazłem ciekawą aukcję która co
    nieco pokazuje, masz tam na obrazku jak to wygląda w wersji normlanej
    niekompaktowej

    https://allegro.pl/oferta/aspirator-inzektor-1-1-2-d
    o-odzelaziacza-7425052634

    masz tam zbiornik hydroforowy z napowietrzaniem i po prawej filtr z 4
    zaworami do pracy /plukania.

    --
    Janusz

  • 14. Data: 2020-02-27 14:05:21
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 26-02-2020 o 09:34, uciu pisze:
    > https://drive.google.com/open?id=1QF_ksqViKPhyF2Lwzh
    OA9abioAuZk5PB

    > instalacja wodna ma około półtorej roku.
    > W ostatnim czasie zauważyłem korozje na jednej redukcji (redukcja stalowa, przy
    rozdzielaczu z nierdzewki, ciepła woda).
    > Połączenie już ciekło..
    >
    > Redukcje wymieniłem na mosiężną ale ta stalowa wygląda jakby miała 20lat...
    >
    > Co może być przyczyną takiej szybkiej korozji?
    > Może trzeba coś dokupić do zbiornika CWU?
    > Dziś sprawdzę anodę.
    > Mam jeszcze kilka takich stalowych redukcji (reszta instalacji jest z
    mosiądzu/pexa).
    > Na reszcie redukcji nie widać z zewnątrz korozji

    Z opowieści warsztatowych to pamiętam, że zwykła stal bardzo koroduje na
    styku z nierdzewki.

    yabba

  • 15. Data: 2020-02-28 10:30:04
    Od: uciu <a...@g...com>

    sprawdziłem kilka innych redukcji i wszędzie podobnie...

    Napisałem też do kilku firm co sprzedają sprzed do uzdatniania wody.

    Na razie mam odpowiedz od jednej, że sam napowietrzacz i odżelaziacz nie da nic bo to
    wodociąg.... muszę kupić całą stację za 3 klocki....
    Pytałem o to:
    https://allegro.pl/oferta/odzelaziacz-automatyczny-p
    elen-zestaw-6631909935

    coś mi to śmierdzi...

    pozdrawiam
    uciu

  • 16. Data: 2020-02-28 11:59:59
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2020 o 09:34 uciu <a...@g...com> pisze:

    > https://drive.google.com/open?id=1QF_ksqViKPhyF2Lwzh
    OA9abioAuZk5PB

    Nierdzewka i ocynk to złe zestawienie. U mnie w gwarancji zasobnika jest
    zapis zabraniający stosowania przy zasobniku kształtek ocynkowanych.

    TG

  • 17. Data: 2020-02-28 14:33:00
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu piątek, 28 lutego 2020 12:00:59 UTC+1 użytkownik Tomasz Gorbaczuk napisał:

    OA9abioAuZk5PB

    > Nierdzewka i ocynk to złe zestawienie. U mnie w gwarancji zasobnika jest
    > zapis zabraniający stosowania przy zasobniku kształtek ocynkowanych.
    >
    > TG

    zamówiłem już wszystkie elementy z mosiądzu, wymienię w przyszłym tygodniu.

    Pozdrawiam
    uciu