    From: Krzemo <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Recyrkulacja CWU inaczej
    Date: Sun, 8 Nov 2009 22:45:50 -0800 (PST)

    On 8 Lis, 21:01, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:
    On 9 Lis, 02:28, Adam Szendzielorz <a...@g...com> wrote:
    On 9 Lis, 00:34, "Jarek M." <w...@w...pl> wrote:

    Podsumowując dotychczasowe wątpliwości:

    > Ten kabel to dosc ciekawy pomysl, pytanie tylko jak trwaly.

    Tu niestety nie mam danych. Jednakże zakres stosowalności kabli (np.
    podłogówka) wskazuje że jest porównywalna. Kable samoregulujące
    powinny być nawet trwalsze, bo ich konstrukcja uniemożliwia
    przegrzanie się kabla (nawet miejscowe). Tu nie ma się co zepsuć.

    Tak.
    ;-)

    Wszystko zależy ile wyjdzie metrów i od ceny kabla. Trzeba oczywiście
    odjąć cenę pompy cyrkulacyjnej, jej automatyki, oraz dodatkowych rur
    wraz z izolacją.

    > Jaki tam ciekawy - zeby utrzymac w tej rurce okreslona temperature
    > bedzie trzeba dostarczyc znacznie wiecej <caich> energii
    >(bo beda wieksze straty na
    > zewnatrz - bo rozumiem kabel jest tylko owiniety na rurze),

    dobrze rozumiesz. A to wszystko razem (rura+kabel) jest zaizolowane
    otuliną poliuretanową, więc różnica w oddawaniu ciepła na zewnątrz
    układu będzie IMHO pomijalnie mała. W dodatku przy rozwiązaniu z
    cyrkulacją powierzchnia wymiany ciepła jest od 1,5 do 2-krotnie
    większa... zgadza się? No bo przecież to są 2 rury zamiast jednej. W
    dodatku sama pompa także stanowi "wymiennik ciepła".

    >znacznie
    > drozszej (oprocz sytuacji ogrzewania domu pradem) energii.

    Trzeba by jeszcze odjąć zużycie energii w "automatyce pompy" i w samej
    pompie. Wtedy poznamy różnice. Przy dobrym zaizolowaniu rury i
    względnie prostej instalacji być może się to nawet opłacać. Nie mam na
    razie żadnych danych, tak tylko gdybam.

    > Bedzie to
    > dzialac (bo i czemu nie) ale znacznie drozej od zwyklej cyrkulacji :)

    No tego właśnie nie jestem pewien. W dodatku kabel można podprowadzić
    prawie pod sam kran, natomiast cyrkulację nie bardzo (tak mi się
    wydaje) ze względów gabarytowych.

    Pozdrawiam,
    Krzemo.