    Subject: Re: Rozkminki w temacie wentylacji mechanicznej
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Marcin N <m...@o...pl>
    Date: Thu, 4 Feb 2016 16:54:46 +0100

    W dniu 2016-02-03 o 21:48, Lisciasty pisze:
    > Po przeczytaniu mnóstwa materiałów na temat doboru
    > i liczenia tego całego cholerstwa, stwierdziłem, że chciałbym
    > to jednak zrobić najprościej jak się da, bez mnożenia zbędnych
    > elementów, dławików, kolanek i innych przeszkadzaczy.
    > Podoba mi się system oparty na kanałach okrągłych elastycznych,
    > średnica 75 mm (wewnętrzna 61mm). Od centrali rura fi 200mm,
    > włazi do skrzynki, ze skrzynki wyłazi 8-10 rurek fi 75mm
    > i rozpełzają się po domu. Prościej się chyba nie da, pytanie czy to
    > zadziała? Zakładając równomierny rozpływ (np. identycznej długości kanały),
> [...]

    Skoro przeczytałeś dużo, to wiesz doskonale, że to będzie działać.
    Zwykle ludzie robią przewymiarowane centrale (z niewiadomych przyczyn),
    które potem puszczają na minimalne strumienie, żeby zimą nie przesuszyć
    domu.

    Po co Ci centrala 400 m3, skoro planujesz tylko 8 nawiewów fi75?
    Pamiętaj, że zawsze można otworzyć okno.

    --
    MN