  • 11. Data: 2010-09-09 12:03:00
    Temat: Re: Rozmieszczenie czujek alarmowych
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    > Wiesz, ja pytając nie mialem żadnych złych intencji. Ja mam taka
    > sytuacje że mam mieszkanie po babci, z tym ze musiałem wszystko zerwać

    No ja przez wiele lat pracowałem i dzięki sporym wyrzeczeniom udało mi
    się kupić mieszkanie.
    Obecnie nie miałbym szans na kupno mieszkania (po obecnych cenach).

    Jako kawaler kupiłem dośc duże mieszkanie (65m2) , więc dziś jest ono
    trochę warte ...

    Dlatego weźmiemy malutki kredyt (max 50-100tys) ,a urządzanie domu
    zajmie nam lata ...

    Kredytów nie lubię i staram sie nie brać a jak już to jakies małe i na
    krótki czas

    Mieszkanie w jakim obecnie mieszkam też urzadząliśmy latami ...

    Pamiętam jak byłem kawalerem to miałem w mieszkaniu tylko starą
    wersalkę , stolik jakiś paskudny drewniany, szafkę pod zlew i jakąś
    jedno do kuchni , biurko i TV :)

    > Niestety moje zarobki tez sa ponizej sredniej a na dodatek nie mam
    > oficjalnie żony więc figuruje jako kawaler i w oczach banku jestem
    > zero a nie klient.

    My dla banków nie jesteśmy "klientami" bo po podzieleniu naszego
    dochodu na 4 osoby wychodzi że nie mamy zdolności kredytowej , dlatego
    nawet nie myśleliśmy o jakimś domu "marzeń" a raczej o domu
    dopasowanym do naszego ... portfela ...

    Ale zakup domu w naszym przypadku będzie możliwy dzięki temu że jako
    kawaler kupiłem mieszkanie ...
    gdyby nie to domu byśmy nie mieli ...

  • 12. Data: 2010-09-09 14:00:25
    Od: "P.H." <k...@g...w.sieci>

    Użytkownik "slawek7" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    s.googlegroups.com...
    Pytanie z całkiem innej beczki, ale czytając tak sie głęboko
    zastanowilem nad nim.
    Skąd sie zdobywa tyle pieniędzy aby wybudowac dom?
    -----------
    z ciężkiej pracy i oszczędności. serio serio :)

  • 13. Data: 2010-09-09 17:49:48
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "P.H." <k...@g...w.sieci> napisał w wiadomości

    > o ile producent okien je zamontuje albo pozwoli zamontować bez utraty
    > gwarancji

    A są jeszcze tacy, którzy z tym robią problemy?

    Ja nie miałem żadnych

    J.

  • 14. Data: 2010-09-09 17:54:00
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> napisał w
    wiadomości
    m.googlegroups.com...

    Odpada. Trzeba niszczyć okna , a montaż wcale nie jest łatwy. Może
    wykonać to jedynie specjalista a gwarancję na okna szlak trafi.

    Za przeproszeniem bzdury gadasz.
    Niszczenie okien jest własciwie żadne, owszem trzeba wywiercić otwór, ale w
    niewidocznym przy normalnym używaniu miejscu, wg mnie jest to o wiele mniej
    niszczący zabieg niż wiercenie otworów mocujących kontaktron zewnętrzny w
    licu profila okna.
    Montaz nie jest łatwy? No bez jaj, wywiercić otwór, wsunąć kontaktron, z
    drugiej strony wyciągnąć przewody - co w tym trudnego?
    Gwarancję szlag trafi? Być może ostał się jeszcze jakiś producent okien,
    który aż tak nie lubi swoich klientów, że ich odstrasza takimi pierdołami,
    szanujący się nie robią z tym żadnych problemów.

    J.

  • 15. Data: 2010-09-10 07:06:50
    Od: "P.H." <k...@g...w.sieci>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> napisał w
    wiadomości
    .googlegroups.com...

    >A mógłbyś na zdjęciu zaznaczyć gdzie najbardziej "optymalnie" było by
    >umieścić czujki i ile sztuk ?

    --------
    nie jestem profesjonalistą. podobnie jak Ty wykonałem sam instalację.
    Zasięgałem trochę opini u kolegi który robi instalacje na codzień, ale jak
    chcesz to wyślę Ci na mail moją propozycję. napisz tylko, czy są jeszcze
    jakieś zmiany poza likwidacją schodów np czy pozostawiasz wejście z garażu
    do domu przez łazienkę?

    >Tyle że jak każda czujka osobno i każdy kontrakton (na jedno okno
    >dwuskrzydłowe - 2 kontraktony) to będę potrzebował centralę z
    >kilkudziesięcioma wejściami ...
    >A to kosztuje ...

    nie musisz robić wszystkiego na raz. teraz połóż kable. kontaktrony to
    grosze. expandery wejść zawsze możesz dokupic później.

  • 16. Data: 2010-09-10 07:35:42
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

> [...]
    > jakieś zmiany poza likwidacją schodów np czy pozostawiasz wejście z garażu

    Nie będzie schodów , będzie jedna duża łazienka , będzie jedna duża
    kuchnia , nie będzie drzwi wejściowych z tyłu garażu.
    To co widać na rysunku :)

    Myślałem o kontraktonach ale po przeczytaniu jak łatwo je wykryć i
    "rozbroić:" nie wiem czy jest sens ...
    Zależało by mi na takich kontraktonach przy których może być uchylone
    okno i zazbrojony alarm ...
    Tylko nie wiem czy chce szpecić okno , tym bardziej że rozbrojenie
    kontaktonu jest prymitywne (kompas - do znalezienia kontraktonu ,
    silny magnes neodymowy do "zablokowania").
    Z rozbrojeniem poradzi sobie nawet dzieciak :(

    > nie musisz robić wszystkiego na raz. teraz połóż kable. kontaktrony to
    > grosze. expandery wejść zawsze możesz dokupic później.

    no tak

  • 17. Data: 2010-09-10 07:40:23
    Od: "P.H." <k...@g...w.sieci>

    >Myślałem o kontraktonach ale po przeczytaniu jak łatwo je wykryć i
    >"rozbroić:"

    yyy to znaczy jak?? bo ja mam takie z dwoma opornikami...

  • 18. Data: 2010-09-10 07:52:25
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    > yyy to znaczy jak?? bo ja mam takie z dwoma opornikami...

    Nie wiem czy powinienem się "chwalić" tą wiedzą ale ok :)

    Ze zwykłym kompasem podchodzimy do okna. Jeśli w oknie jest kontrakton
    kompas zaczyna wariować (pole magnetyczne). Namierzamy kontrakton i
    przy użyciu magnesu neodymowego (pełno tego na Allegro) kładziemy
    magnes w miejscu gdzie jest kontrakton.
    Silny magnes zwiera na stałe styki w kontraktonie i można spokojnie
    otworzyć okno , a alarm myśl że okno jest zamknięte ...

  • 19. Data: 2010-09-10 09:12:03
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 10 Wrz, 09:52, "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>
    wrote:

> [...]
    > Silny magnes zwiera na stałe styki w kontraktonie i można spokojnie
    > otworzyć okno , a alarm myśl że okno jest zamknięte ...

    Wystarczy użyć dwóch kontaktronów. Jeden działa normalnie, reagując na
    magnes w skrzydle okiennym, drugi umieszczony obok zwiera całą gałąź
    (potrzebne są kontaktrony z opornikami, systemu 2EOL), ale nie ma w
    skrzydle swojego magnesu, ma za zadanie jedynie reagować na zewnętrzny
    magnes i wywoływać alarm.

    J.

  • 20. Data: 2010-09-10 10:17:48
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

> [...]
    > (potrzebne są kontaktrony z opornikami, systemu 2EOL), ale nie ma w
    > skrzydle swojego magnesu, ma za zadanie jedynie reagować na zewnętrzny

    Tyle że to zwiększa koszty ...

    Jedno okno z dwoma uchylnymi oknami to od razu cztery kontraktony ,
    więc od razu potrzebne 4 miejsca w centralce na jedno podwójne okno.
    Nie wiem ile kosztuje taki kontrakton systemu 2eol ...

    Ale zwykły kontrakton jaki popularnie montowany jako zabezpieczenie
    nie jest żadnym zabezpieczeniem a jedynie niszczy okno i paskudzi
    wygląd :(

    Ja chciałem kontraktrony , ale po tym jak gościu mi powiedział jak je
    obejść to chyba dam sobie spokój z tym "zabezpieczeniem" ...

    Zapewne masz rację , dwa kontraktony w tym jeden specjalny może to
    dobry pomysł , ale o ile to zwiększy koszt ...

    W moim przypadku gdybym chciał zastosować podwójne kontraktony na
    każdym oknie (okno pojedyncze - 2 kontraktony , okno "dwuskrzydłowe" -
    4 kontraktony) , wychodzi aż 30 kontraktonów i 30 miejsc w centralce
    oraz setki metrów okablowania ...
    Wedlug mnie to lekkie "przegięcie" ...